• 8.978.862 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Ontwikkeld door: Jonathan Igla en Jonathan Igla

Met: Jeremy Renner, Hailee Steinfeld en Vera Farmiga

Datum van release: woensdag 24 november 2021

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk miniserie via Disney+

Plot Hawkeye

Voormalig Avenger Clint Barton heeft een schijnbaar eenvoudige missie: terug naar zijn familie voor Kerstmis. Is dit mogelijk? Misschien met de hulp van Kate Bishop, een 22-jarige boogschutter die ervan droomt een superheld te worden. De twee worden gedwongen om samen te werken wanneer iets uit Bartons verleden veel meer dan de feeststemming dreigt te verstoren.

1. 1. Never Meet Your Heroes

24 november 2021 (47 minuten)

2. 2. Hide and Seek

24 november 2021 (49 minuten)

3. 3. Echoes

1 december 2021 (42 minuten)

4. 4. Partners, Am I Right?

8 december 2021 (39 minuten)

5. 5. Ronin

15 december 2021 (43 minuten)

6. 6. So This Is Christmas?

22 december 2021 (59 minuten)

Kate Bishop / Hawkeye

Eleanor Bishop

Kazimierz "Kazi" Kazimierczak / Clown

Jack Duquesne / Swordsman

William Lopez

Maya Lopez / Echo

Yelena Belova / Black Widow

Clint Barton / Hawkeye

Het gaat maar door met dat vreselijke Marvel.............

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Je zou hetzelfde kunnen zeggen over de Chicago-reeks, dat ook maar door blijft gaan. Maar goed, je bent niet verplicht om te kijken, uiteraard.

avatar van davidov

davidov

• 1905 stemmen

Oef ik probeer nu de 1e ep te kijken, maar binnen 10 minuten heb ik me al vaak gestoord aan het onlogische gemakkelijke schrijfwerk.

Meisje is met moeder id keuken, ze loopt naar haar kamer en terug en *poef* moeder is spoorloos verdwenen. Hele huis is leeg, explosies buiten en nog geen spoor van die moeder, waar is die zo snel helemaal heengerend? Moeders moet de geluiden ook gehoord hebben en meteen haar dochter hebben gezocht en niet pas 2 min nadat er een gevel uit ligt? en ja de woning is gehorig want de boeken die vielen een minuut hiervoor waren door het hele huis hoorbaar. Kennelijk moest dit zo onlogisch geschreven worden zodat het meisje eventjes in d'r eentje naar de stad kan kijken, waarna haar moeder spontaan weer terug is in het huis. Erg maf allemaal.

Nog geen 3 minuten later: inmiddels volwassen en getraind wil ze inbreken, maar het slot picken lukt niet. Maf want zo moeilijk is dat niet als je wat ervaring hebt, maar ok, niet op elke slak zout leggen..... Dus gaat ze klimmen om binnen te komen, ook prima, maar ze legt wel even haar jas duidelijk over de railing, slim want inbrekers laten altijd graag hun kledingstukken in het zicht achter als ze stiekem bezig zijn... ok ok weer zout op slakken leggen maar dan: ze klimt omhoog "om op een andere manier binnen te komen" maar er was geen open raam of iets zichtbaar en in het volgende shot zien we haar vanuit binnen een deur open doen naar buiten... what the hell dat is wel erg makkelijk schrijven zeg.

Beetje niveau a la "Hawkeye is in Moskou en loopt richting het zuiden, in het volgende shot is hij in New York, hij koopt een hotdog op Wallstreet, loopt de hoek om, en gaat op een bankje in het Vondelpark z'n hotdog eten".
Het hoeft niet te kloppen en ook nergens op te slaan, als het er maar goed uitziet, dat idee.

Niet nadenken maar doorkijken zullen we maar zeggen.

avatar van davidov

davidov

• 1905 stemmen

Hmmm bericht aanpassen kan niet meer, dan maar een toevoeging.

Uiteindelijk de eerste 2 eps toch maar uitgekeken, moet zeggen het kijkt best lekker weg ja.

Het schrijfwerk is niet bijzonder sterk, vaak zelfs behoorlijk slap.

Echter omdat de serie zichzelf ook echt neerzet als een kerstfilm met bijbehorende humor en zoete sfeer, komt de serie er toch mee weg. Immers kerstfilms en shows zijn meestal niet ijzersterk maar wel vermakelijk, het is dan ook gemaakt om je iets te laten voelen en niet om je aan het denken te zetten.

Dus als kerstserie is het wel redelijk geslaagd, maar actieliefhebbers zullen denk ik een beetje teleurgesteld zijn.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

stinissen schreef:

Het gaat maar door met dat vreselijke Marvel.............

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik ben groot fan van Marvel en ze mogen van mij vrolijk door blijven gaan.

avatar van Arneaux

Arneaux

Knap is in ieder geval dat Marvel er weer in slaagt om een serie te maken met weer een heel andere sfeer dan WandaVision, Falcon & Winter Soldier, of Loki. Aardige 3 afleveringen tot nu toe, ben benieuwd of het niveau nog gestaag gaat klimmen.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2063 berichten

2 afleveringen gezien en was er klaar mee. Te langdradig, een rommelig, warrig verhaal. Te weinig actie. Niets voor mij.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Leuk! Toffe setting, mooie flashbacks en een lekker luchtig verhaal. Keek makkelijk weg.
Wel is het raadzaam enigszins iets van de bedoelde volgorde aan te houden.
Op het (naar mijn mening iets te cheesy einde met het wat te makkelijke winnen van hordes bad guys, het ontbreken van zelfs maar een agent en het zwaardvechten van Jack) na was het een prima serie!

Van de vier Marvel series die vorig jaar zijn uitgekomen, keek ik het minste uit naar Hawkeye. Het is gewoon geen interessant personage in de Avenger films. Pas toen ik de geruchten hoorde dat Yelena, een van de leukste nieuwe Marvel personages, prominent in deze serie zit, heb ik besloten het toch een kans te geven. Geen spijt van!

Hawkeye is gelijk ook de makkelijkste te volgen serie. Het tempo ligt vrij hoog en er zijn weinig scifi/fantasy elementen zoals in WandaVision en Loki. Wel raad ik aan Endgame en Black Widow te kijken voor je hier aan begint. Renner was zeer goed in deze serie, en heeft het Hawkeye personage eindelijk wat goeds gebracht. Ook Steinfield is een prima toevoeging aan de MCU. Kortom, positief verrast!