• 8.985.266 stemmen

Mayor of Kingstown (2021-2024)

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Hugh Dillon en Taylor Sheridan

Met onder meer: Jeremy Renner, Dianne Wiest en Hugh Dillon

Release datum: zondag 14 november 2021

Eerst uitgezonden op: Paramount+ (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime

Plot Mayor of Kingstown

Mayor of Kingstown speelt zich af in een klein stadje in Michigan waar de enige overgebleven en bloeiende industrie federale, staats- en privégevangenissen zijn. Het verhaal volgt de familie McClusky, de machthebbers tussen de politie, criminelen, gevangenen, gevangenisbewakers en politici. Racisme, corruptie en ongelijkheid zijn aan de orde van de dag. De familie McClusky doet een poging om orde en gerechtigheid te brengen in een stad die geen van beide heeft.

Meningen over Mayor of Kingstown

avatar van james_cameron

james_cameron

donderdag 17 februari 2022
Mayor of Kingstown seizoen 1 Druk baasje, die Taylor Sheridan. Momenteel lopen er drie series van zijn hand (ook Yellowstone en 1883) en spoedig volgen er nog veel meer. Wanneer de kwaliteit gehandhaafd blijft heb ik daar in ieder geval geen moeite mee. Mayor Of Kingstown is in ieder geval zeer de moeite waard, als je van bot geweld en naargeestige toestanden houdt tenminste. Alle typische Sheridan-kenmerken zijn present: een naar, onheilspellend sfeertje, laconieke en door de wol geverfde hoofdpersonen, pretentieuze dialogen en veel bombast. En o ja, de belangrijkste vrouwelijke hoofdpersonen zijn hoeren. Duidelijk meer een serie voor mannen dan voor vrouwen, dat mag duidelijk zijn. Ik kon er in ieder geval wel wat mee. De spanning wordt knap opgebouwd tot het kookpunt, waarbij de laatste afleveringen fungeren als een fraaie driedubbele finale. Voorlopig dan, want seizoen twee is reeds aangekondigd.

Suitehome

zondag 26 maart 2023
Mayor of Kingstown seizoen 1 We kijken in Mayor of Kingston naar een mix van gevangenisdrama en politiethriller (denk aan: We Own This City). De informele burgemeester Mike McLusky (Jeremy Renner) probeert in Mayor of Kingstown de balans te bewaken tussen lokale bendes, politie, gevangenisbewaarders en gevangenen, een tamelijk explosieve cocktail. Op veel nuance hoeven we in Mayor of Kingstown niet te rekenen. Dat zie je terug in de dialogen, die wisselend van kwaliteit zijn, maar regelmatig juist ook heel sterk. De verhaallijnen van High Dillon en Taylor Sheridan (Yellowstone, 1883) staan met puike plottwists als een huis. Wat eveneens opvalt is dat bijna alle karakters onsympathiek zijn hoewel McLusky naarmate de 10-delige serie vordert, aan sympathie wint. Hier geen sterke vrouwenrollen, of het moet de moeder van McLusky zijn (een rol van Dianne Wiest). Deze wereld van Toni Sheridan is goed of kwaad, mannen zijn simpel of macho. Of beide. Maar ondanks het trieste, harde en uitzichtloze wereldbeeld dat geschetst wordt, boeit Mayor of Kingstown. Niet in de laatste plaats door het uitstekende acteren en het fijne scenario.