• 8.978.952 stemmen

The Falcon and the Winter Soldier (2021)

Actie / Sciencefiction | Miniserie

Show titel: The Falcon and the Winter Soldier

Genre: Actie / Sciencefiction

Ontwikkeld door: Kari Skogland

Met: Sebastian Stan, Anthony Mackie en Daniel Brühl

Datum van release: vrijdag 19 maart 2021

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk miniserie via Disney+

Plot The Falcon and the Winter Soldier

Nu de voormalige Captain America zijn schild heeft overgedragen, komt zijn nalatenschap als nationale volksheld in het gedrang door de verschuivende positie van Sam Wilson 'The Falcon' als zijn opvolger. De opvolging wordt door de overheid niet erkend. Maar als een wereldwijd conflict op handen is, versterkt dit de roep van het volk om een nieuw nationaal boegbeeld. Sam en Bucky Barnes 'The Winter Soldier' slaan de handen ineen om het conflict tot een goed einde te brengen.

1. 1. New World Order

19 maart 2021 (50 minuten)

Sam Wilson en Bucky Barnes realiseren zich dat hun toekomst allesbehalve normaal is.

2. 2. The Star-Spangled Man

26 maart 2021 (50 minuten)

John Walker is de nieuwe Captain America. Sam en Bucky nemen het op tegen een groep rebellen.

3. 3. Power Broker

2 april 2021 (54 minuten)

Sam en Bucky gaan naar een wijkplaats voor criminelen voor meer info over het Super Soldier-serum.

4. 4. The Whole World Is Watching

9 april 2021 (54 minuten)

John Walker verliest z'n geduld met Sam en Bucky terwijl zij meer ontdekken over Karli Morgenthau.

5. 5. Truth

16 april 2021 (1 uur en 01 minuut)

John Walker moet de consequenties van z'n daden dragen en Sam en Bucky keren terug naar de VS.

6. 6. One World, One People

23 april 2021 (52 minuten)

Wanneer de Flag Smashers hun inspanningen vergroten, komen Sam en Bucky in actie.

Sam Wilson / Falcon

Sarah Wilson

John Walker / US Agent

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Hier ben ik eigenlijk nog meer benieuwd naar dan WandaVision, voornamelijk omdat de Captain America films gewoon zo ongelofelijk sterk waren op karakter, actie emotie en verhaal niveau. En ik hoop hier ook de Legacy van Steve Rogers goed terug te zien.

Lijkt me tof!

Ik heb alle films gezien, maar heb niet meteen behoefte in al die series, maar deze wil ik toch wel gaan kijken. Spreekt me aan.

Eerste aflevering smaakt naar meer! Het is allemaal veel meer volgens het boekje dan WandaVision was, maar toch leuk om James Bond achtige actiescènes in een serie te zien. Verder fijn dat de minder interessante personages uit de films in deze series toch wat meer diepgang krijgen.

Het eerste kwartier bood al meer vermaak dan heel WandaVision bij elkaar. De special effects waren ook van een veel hogere kwaliteit. Mooie toevoeging van Disney.

horizons

Beetje gek: er staat nog altijd niet beschikbaar op Disney+ hierboven.

Eerste aflevering begon met een best toffe actiescène. De rest was wel een stuk minder verrassend dan Wandavision's eerste aflevering.

horizons

Dit is wel erg hardcore mcu mei alle namen, karakters en verwijzingen die voorbij komen.

Brühl is wel goede toevoeging. Acteert de rest naar huis.

avatar van legian

legian

Na het debacle van Wandavision was mijn toch al niet bijster hoge interesse hiervoor nog verder gedaald. Maar na, opnieuw op aanraden van vrienden hier toch maar eens aan begonnen. En na 4 afleveringen is duidelijk dat dit al een stuk interessanter is dan Wandavision. Ten eerste omdat Sam en Bucky samen erg goed werken. Ten tweede omdat Bucky een interessante ontwikkeling doormaakt en vrede met zijn geschiedenis probeert te maken, waar ze hopelijk nog wat moois mee gaan doen. Maar vooral omdat Zemo hier eindelijk eens echt als een interessant personage wordt neergezet wat bijzonder sterk word gespeeld door Brühl. De nieuwe Captain America heeft trouwens goed gekeken naar Homelander. Het werd ook wel tijd dat het schild eens op die manier gebruikt werd. Het kan zowaar nog eens echt leuk worden.

Verder is en blijft het en standaard Marvel productie. Het is nog twee weken wachten om te zien of ze dit wel enigszins netjes en kundig weten af te sluiten of dat ze weer alles enorm moeten opblazen om het spectaculair te houden.

Poeh, aflevering 5 was een partij saai zeg. Hopelijk maakt de slotaflevering dit meer dan goed.

avatar van clubsport

clubsport

Pffff echt bijster boeiend is het allemaal niet , een hoop slap geklets , de hele tijd ruzie tussen broer en zus over een boot , bankleningen , meer geruzie , Bucky bij de psychiater WTF .

Tussendoor nog wat actiescenes met een slap james bond gehalte met een flinke saus terroristische onzin erbij .

Als ik james bond actie wil zien ga ik wel naar een james bond film kijken , daar zit ik in een marvel serie niet op te wachten .

Dit voelt gewoon nergens aan als een superhelden marvel verhaal maar meer als de zoveelste bond terrorisme film kloon die ook nog eens totaal niet weet te boeien .

Dit was wel een beetje een tegenvaller, vooral omdat het verhaal voor 6 afleveringen vrij saai was. Het hoogtepunt was de transformatie van Sam naar Captain America, maar ik had eigenlijk al wel verwacht dat dit gelijk na Endgame zou gebeuren. Daarnaast vond ik de bad guys en de uiteindelijke leider niet zo boeiend.

Gelukkig waren er ook genoeg leuke elementen. De actiescènes waren prachtig in beeld gebracht, het was leuk om Zemo terug te zien en ook het verhaal van de nieuwe captain was best interessant ondanks de haatberichten richting de acteur.

Iets minder dan WandaVision, maar ik kijk sowieso meer uit naar Loki deze zomer.

Degelijk. Nergens een uitschieter te bekennen. Het WOW -moment bleef dan ook uit. Ontspannen tijdverdrijf! Niks meer, niks minder.

***

Amusant.

Mijn hemel, wat een vreselijke speech vam The Falcon op het laatst. Half puntje eraf.

Moet ik dit als MCU liefhebber perse zien? Ik laat eigenlijk al die Marvel series links liggen, op een enkeling na, om overkill te voorkomen. Die films vermoeien me tegenwoordig al redelijk.

The Oceanic Six schreef:

Geen must see, maar er zitten wel war elementen in die waarschijnlijk wel terug gaan komen in toekomstige films en series binnen het MCU. Maar een samenvatting lezen voldoet ook.

avatar van legian

legian

legian schreef:

Het kan zowaar nog eens echt leuk worden.

Uiteindelijk bleef het bij vermakelijk. In de opbouw worden er wat leuke en interessante dingen opgezet, maar er wordt verder weinig mee gedaan. Ja we hebben nu een Captain Falcon (nu nog wachten op Falcon Punch), Bucky heeft zijn redemption gevonden (helaas stelde dat uiteindelijk echt niets voor) en blijkt Carter als Power Broker een nieuwe nietszeggende tegenstander te worden. Oh en er wordt nog een racisme kaart aangehaald om even te benadrukken dat het slecht is. Verder is de serie vooral een opzet voor personages voor de komende films en weet de serie niet op zichzelf te blijven staan (een probleem wat de meeste marvel producties hebben). De beste momenten kwamen achteraf gezien vooral van de hand van Zemo die hier een stuk boeiender is dan in de film en ook echt wat macht en dreiging weet over te brengen. De Flag Smashers zijn er alleen maar om wat dreiging te geven maar stellen uiteindelijk ook niets voor. Bucky en Sam zijn een leuk duo en weten daarmee het geheel nog vermakelijk te houden.

Gezien alle magere cijfertjes hier plus reacties dat het inhoudelijk niet veel bijzonders toevoegt zet ik dit in de ijskast. Misschien ooit nog eens kijken.

horizons

Als je een superhero bromance leuk vind moet je zeker kijken.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2063 berichten

Niets bijzonders, gewoon 13 in een dozijn aangenaam kijkvoer. Verveelt niet en zal voor de Marvel fans helemaal super zijn. Als er een 2e seizoen komt is dat prima, zoniet is dat ook dat ook geen probleem. Ik vond deze serie veel beter te pruimen dan de bagger serie WandaVision.

avatar van schrans

schrans

Kijkt fijn weg en het einde van aflevering 4 is van een hoog niveau, maar ook erg warrig en van de hak op de tak soms.

avatar van james_cameron

james_cameron

Geen verkeerde serie en met slechts zes afleveringen verveelt de boel in ieder geval niet, maar het geheel wil maar niet van de grond komen. De ongedwongen chemie tussen Anthony Mackie en Sebastian Stan is een pluspunt en er zijn heel wat spectaculaire aktiescenes, maar de plot is niet bepaald spannend uitgewerkt en het ontbreekt de serie een beetje aan een doel. Wel leuk dat veel personages uit voorgaande Marvel-films hier opduiken in kleine en grote bijrollen. Al met al was WandaVision dan toch wel een stuk beter.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Wat ik gaaf vind aan de MCU series is dat ze je een kijkje bieden in het dagelijks leven van de superhelden. Dus eens niet veel bombarie en non stop actie zoals in de epische films, maar meer dialogen en achtergronden bij de films en verhalen. Spreekt me echt wel aan!

Uiteraard snap ik dat het allemaal fictief is, maar het idee dat je nu ziet wat er buiten de films om gebeurt is leuk.

Ook deze serie is goed geslaagd! Prima verhaal met mooie insights en goed acteerwerk van met name Mackie & Brühl.

avatar van teigertje

teigertje

Deze superhelden serie, verdient wel alle lof.

Stukken beter, als Moon Knight en She Hulk attorney at law,die enigzins tegen vielen, vooral de laatste She Hulk was geen hoog niveau.

Echter The Falcon and the winter soldier.

Is echt waardig en van uitstekende kwaliteit.

Alsook het verhaal, volop aktie en met een vooral fantastische Anthony Macky en Sebastian Stan.

Een Superhelden serie, die het echt waarmaakt,zoals de Marvel films, zoals Captain America and the winter soldier.

Om een voorbeeld te noemen.

Deze serie is van Marvel is fenomenaal.