• 8.978.888 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Peter Moffat

Met onder meer: Bryan Cranston, Michael Stuhlbarg en Lilli Kay

Release datum: zondag 6 december 2020

Eerst uitgezonden op: Showtime (Verenigde Staten)

Plot Your Honor

Een rechter in New Orleans moet zijn zoon helpen een aanslag te verbergen die eindigde in de dood van een jonge man. Helaas, alsof het verbergen van een grote misdaad niet genoeg was, is de man die stierf de zoon van een misdaadbaas die bloederige wraak belooft op degene die dit zijn zoon heeft aangedaan. Daarnaast blijken er ook enkele andere duistere personen bij betrokken, zowel aan de goede als aan de verkeerde kant van de wet.

Meningen over Your Honor

avatar van PeterTriac

PeterTriac

zondag 28 februari 2021
Your Honor seizoen 1 De menigen zijn verdeeld. Ik vond de serie niet slecht. Het begin komt wat afstandelijk op gang. Dwz, er gebeurt genoeg maar het duurt even om een klik met de personages te krijgen. Het is een remake van de Israëlische serie Kvodo en misschien lijkt het (einde) daardoor wat minder op een "typische Hollywood serie". Op een paar kleine rolletjes na vond ik het acteren eigenlijk wel prima. Bryan Cranston (Breaking Bad) deed het richting het einde steeds beter. Hij en zijn vrouw kregen begin 2020 Covid met milde verschijnselen. Vanwege de pandemie hebben, ook hier, de opnames een tijd stil gelegen. In films en series bestaat Covid meestal niet maar er komt ergens een opmerking voorbij over "social distancing" en er is ook een mondkapje te zien. De bendeleider speelt eigenlijk iemand die i.t.t. zijn vrouw soms geplaagd wordt door menselijke kantjes. Die twee gezichten zijn misschien niet overtuigend genoeg. btw, er is ook nog "next episode teaser-tekst" tijdens de aftiteling die we (u niet natuurlijk) zo graag overslaan?$%!..
avatar van knusse stoel

knusse stoel

maandag 23 januari 2023
Your Honor seizoen 1 "Your Honor" brengt het verhaal van Michael Desiato, een rechter in New Orleans. Terwijl aflevering 1 begint, is Michael aan het joggen om te trainen voor een marathon. Zijn 17 jr. oude zoon Adam is onderweg in de Volvo-stationwagen van het gezin. Een moment van onoplettendheid (terwijl hij op zoek is naar zijn inhalator om astma te bestrijden) leidt tot een ramp als hij een motorrijder aanrijdt. De berijder is zwaar gewond en ondanks Adams pogingen om te helpen, sterft de berijder. Adam weet niet dat dit de jongen is van de meest beruchte maffiafamilie van de stad. Aangezien er geen ooggetuigen zijn van de hele zaak, gaat Adam in paniek weg en bekent alles aan Michael... Een paar opmerkingen: "Your Honor" is echt een project van Bryan Cranston, aangezien hij de hoofdrol speelt (als Michael) en dit uitvoerend produceerde. De serie zelf is een remake van een Israëlische miniserie (die ik niet heb gezien). Het uitgangspunt is vrij ongecompliceerd, dus het hangt allemaal af van hoe goed dit wordt uitgevoerd of niet. Na de eerste 3 afleveringen op één avond te hebben gezien, ben ik blij te kunnen melden dat deze serie behoorlijk goed werkt. Veel daarvan is natuurlijk het gevolg van het feit dat Bryan Cranston een zware last moet dragen. Maar het is niet alleen Cranston. De plot gaat gestaag en dringend vooruit, tot het punt waarop het voelt dat je geen enkele minuut kunt missen van wat er alleen gebeurt, anders voel je je achtergelaten. Zijn sommige plotwendingen volledig geloofwaardig? Nee, niet altijd. Maar het plot is ook niet zo overdreven dat het ongeloofwaardig en ronduit ongeloofwaardig wordt. En kunnen we alsjeblieft al stoppen met de vergelijkingen met "Breaking Bad"? Het is als het vergelijken van "Seinfeld" met latere tv-shows van zijn sterren. "Your honor" staat op zichzelf, punt uit. Ik ga vanavond afleveringen 4 tot en met 6 bekijken en ik kan niet wachten om te zien hoe het allemaal afloopt. "Your Honor" ging begin december 2020 in première op Showtime, met nieuwe afleveringen die zondagavond werden uitgezonden, en vervolgens beschikbaar op SHO On Demand en andere streamingdiensten. Als je op zoek bent naar een juridisch drama met veel plot, raad ik je aan dit eens te bekijken en je eigen conclusie te trekken. Voorlopig geef ik de eerste afleveringen een 8-.

pedro

maandag 15 februari 2021
Your Honor seizoen 1 Sorry, ik vind dit absoluut geen topserie, en begrijp de vele positieve reacties niet zo goed. Het word slechter en slechter, en het is ook totaal ongeloofwaardig wat deze rechter doet, hij kan het beter met een megafoon vanop de daken roepen, betrekt zoveel mensen erbij, dat zou een rechter met een beetje verstand absoluut niet doen. Ook vind ik de acteerprestatie van de rechter en de bendeleider van wie de zoon verongelukt, absoluut totaal niet overtuigend. Geen serie die mij zal bijblijven, wegens slecht acteren en een verhaal dat de geloofwaardigheid heeft van een gemiddelde aflevering van Midsummer Murders, met één woord slecht!!!!!
avatar van mirjo 2

mirjo 2

donderdag 29 april 2021
Your Honor seizoen 1 Ik heb zelden zo'n ongeloofwaardige serie gezien.