• 11.701 nieuwsartikelen

Genre: Actie / Drama

Oorsprong: België

Ontwikkeld door: Philippe De Schepper, Geert Verbanck en Bas Adriaensen

Met onder meer: Geert Van Rampelberg, Sara De Roo en Lucas Van den Eynde

IMDb beoordeling: 6,3 (701)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: maandag 14 september 2020

Eerst uitgezonden op: Streamz (België)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Blackout

Na de sabotage van een kerncentrale gaat het licht uit in België. Op hetzelfde moment wordt Elke, de dochter van eerste minister Annemie Hillebrand, ontvoerd. De boodschap is duidelijk: gaat het licht terug aan, dan zal haar dochter sterven. Hillebrand geeft Michaël Dendoncker, Hoofd Dienst Anti-terrorisme, opdracht om in het uiterste geheim haar dochter terug te vinden en te onderzoeken wie achter deze black-out zit. Terwijl Hillebrand verstrikt geraakt in een politiek kluwen, tast Dendoncker in het duister.

logo tmdbimage

Meningen over Blackout

avatar van AOVV

AOVV

maandag 23 november 2020
Blackout seizoen 1 Degelijke reeks, al had ik er wat meer van verwacht. Sara De Roo als premier was niet de meest geweldige hoofdrol, kwam regelmatig wat geforceerd over op mij. Daarnaast wel een sterke cast met heel wat bekende namen, ook in kleinere rollen. De beeldvorming was wel goed, inventief ook hoe er op dat vlak werd omgegaan met de black-out. Af en toe had de reeks een wat Scandinavische feel (de titeltrack bijvoorbeeld, maar ook de ontrafeling van de plot). Gewoon aardig vermaak, met een vrij hoog binge-niveau. 3 sterren
avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

woensdag 16 september 2020
Blackout seizoen 1 Later dit najaar te zien op één, maar sinds maandag 14/09 al in preview op de nieuwe Vlaamse streamingszender Streamz.