• 8.985.835 stemmen

Blackout - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Black-out

Ontwikkeld door: Philippe De Schepper, Geert Verbanck en Bas Adriaensen

Met: Geert Van Rampelberg, Sara De Roo en Lucas Van den Eynde

Oorsprong: België

Datum van release: maandag 14 september 2020

Eerst uitgezonden op: Streamz (België)

Plot Blackout

Na de sabotage van een kerncentrale gaat het licht uit in België. Op hetzelfde moment wordt Elke, de dochter van eerste minister Annemie Hillebrand, ontvoerd. De boodschap is duidelijk: gaat het licht terug aan, dan zal haar dochter sterven. Hillebrand geeft Michaël Dendoncker, Hoofd Dienst Anti-terrorisme, opdracht om in het uiterste geheim haar dochter terug te vinden en te onderzoeken wie achter deze black-out zit. Terwijl Hillebrand verstrikt geraakt in een politiek kluwen, tast Dendoncker in het duister.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

14 september 2020 (43 minuten)

Na de sabotage van een kerncentrale valt de stroom uit in België. Premier Annemie Hillebrand heeft vlak daarvoor een filmpje ontvangen waarin ze haar ontvoerde dochter ziet met de boodschap: 'Als het licht aangaat, sterft uw dochter.'

14 september 2020 (42 minuten)

Kan Michael de saboteurs van de kerncentrale en de ontvoerders van Elke vinden? En slaagt Annemie erin de black-out te rekken?

14 september 2020 (41 minuten)

Michael heeft een activist van Groen-Rechts te pakken. Annemie stopt met het rekken van de black-out.

14 september 2020 (41 minuten)

DA3 hoopt de gestolen MOX terug te vinden. Annemie begrijpt niet waarom er nog altijd geen stroom is.

14 september 2020 (41 minuten)

Michael doet een verontrustende ontdekking. Annemie denkt dat Erwin Jacobs achter alles zit.

14 september 2020 (41 minuten)

Ligt Elke begraven in Westerdonk? Michael belandt in een oorlog tussen Koerden en Turken.

14 september 2020 (41 minuten)

Annemie legt verklaringen af. DA3 volgt de MOX via de Koerden, maar dan loopt alles uit de hand.

14 september 2020 (41 minuten)

Slaapgebrek eist zijn tol bij Michael. Annemie is van slag na het telefoontje van de ontvoerder.

14 september 2020 (42 minuten)

Activiste Lana Moons neemt contact op met DA3. Na haar bekentenis zondert Annemie zich af.

14 september 2020 (42 minuten)

Annemie bedenkt een plan om te ontsnappen en Tom op te zoeken. Kan ze Elke redden?

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Later dit najaar te zien op één, maar sinds maandag 14/09 al in preview op de nieuwe Vlaamse streamingszender Streamz.

avatar van Corcicus

Corcicus

Wat een woke pocoserietje zeg. De terroristen zijn geen ecofascisten maar 'Groen-Rechts'. Telkens wanneer die naam viel, rolden de tranen over mijn wangen van het lachen. Verder wordt er niet bijster sterk geacteerd. Vooral het werk van de premier kwam niet over. Wel is de regie uitstekend te noemen. Paar heel mooie locaties, sterke shots, goede actiesequenties. Er valt zeker nog voldoende te genieten.

De eerste aflevering heb ik zojuist gezien, en ik vond het een goed begin.

Heel benieuwd ben ik naar de reden van de ontvoerders, welk belang hebben zij bij de politieke onrust die ze veroorzaken?

• 1917 stemmen

Degelijke reeks, al had ik er wat meer van verwacht. Sara De Roo als premier was niet de meest geweldige hoofdrol, kwam regelmatig wat geforceerd over op mij. Daarnaast wel een sterke cast met heel wat bekende namen, ook in kleinere rollen.

De beeldvorming was wel goed, inventief ook hoe er op dat vlak werd omgegaan met de black-out. Af en toe had de reeks een wat Scandinavische feel (de titeltrack bijvoorbeeld, maar ook de ontrafeling van de plot). Gewoon aardig vermaak, met een vrij hoog binge-niveau.

3 sterren

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Nu ze die Soundtrack op Studio Brussel beginnen te draaien, vind ik hem steeds beter worden.

Alles gezien. Jammer dat het zo tragisch eindigt.

avatar van Noud

Noud

H. T. Groenewijn schreef:

Alles gezien. Jammer dat het zo tragisch eindigt.

En bedankt!