• 8.353.882 stemmen

Release datum: 20 december 2019

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Witcher

Geralt of Rivia, een eenzame, gemuteerde monsterjager, worstelt om zijn plaats te vinden in een wereld waar mensen vaak goddelozer blijken te zijn dan beesten. Maar wanneer het lot hem naar een krachtige tovenares en een jonge prinses met een gevaarlijk geheim brengt, moeten de drie leren om samen het steeds vluchtiger wordende continent te besturen.

Social Media

Meningen over The Witcher

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

donderdag 26 december 2019
The Witcher seizoen 1 Inhoudelijk kent The Witcher niet heel veel vergelijkingen met Game of Thrones, maar aangezien beiden fantasy zijn en visueel de nodige kenmerken overeen komen, doe je het toch al gauw. En dan moet ik bekennen dat ik het meer op avontuur gerichte The Witcher veel interessanter vind dan het politieke Game of Thrones. The Witcher kijkt voor mij veel lekkerder weg en is voor mij vlak voor 2019 erop zit een van de beste series van het jaar nog geworden.

Ik heb de games nooit gespeeld en de boeken nooit gelezen. Dat zie ik denk ik terug in de verhaallijnen, die ik geregeld best verwarrend vond. Soms had er wel wat meer uitleg of verdieping mogen volgen, maar al te storend was het niet. The Witcher moet het vooral hebben van de mooi gemaakte werelden, de overtuigende CGI, de sterke soundtrack en de spetterende actie. Daarin blinkt The Witcher absoluut uit. Henry Cavill is erg overtuigend als Geralt of Rivia. Of hij de man uit de games en de boeken goed vertolkt, geen idee. Maar hij vertolkt de hoofdrol prima. Zijn connectie met Yennefer is ook goed te pruimen. Misschien had de focus nog iets meer op Cavill mogen liggen, maar het was allemaal geen punt.

Het eerste deel van het seizoen is boeiend, maar ik vond het in de laatste afleveringen nog beter worden. Daarmee verdient de serie ook een topscore bij me. Bij vlagen lekker episch en bruut, zonder de kern te vergeten.

avatar van SolidKevin

SolidKevin

zondag 29 december 2019
The Witcher seizoen 1 Als groot liefhebber van de games en de boeken keek ik zeer uit naar de serie en het eerste seizoen is me niet tegengevallen. Je ziet duidelijk dat Henry Cavill bekend is met het bronmateriaal en hij weet Geralt zeer goed neer te zetten. Ook Freya Allan en Anya Chalotra weten de essentie van Ciri en Yennefer goed te vertolken.

Ik ben het eens met de eerdere berichten dat de vertelmethode (vooral in het begin) wat rommelig aanvoelt. Zelf had ik hier minder last van, omdat ik de wereld en de personages al goed ken, maar voor mensen met geen kennis van The Witcher kan het onduidelijk overkomen. Daarbij helpt het niet dat men er vanuit lijkt te gaan dat de kijker die kennis heeft. Er worden verschillende namen en plaatsen genoemd zonder dat je als leek een idee hebt van wie of wat het is. Onder andere Kaer Morhen en de naam Vesemir zijn daar voorbeelden van. Daar had men iets beter over na moeten denken.

In het volgende seizoen verwacht ik dat alles wat logischer op elkaar gaat aansluiten aangezien men dan waarschijnlijk gaat beginnen met het 'eerste' boek uit de saga ([url=https://www.boekmeter.nl/book/45247>Blood of Elves[/url>). In dit seizoen komen de verhalen uit [url=https://www.boekmeter.nl/book/32319>The Last Wish[/url> en [url=https://www.boekmeter.nl/book/45207>Sword of Destiny[/url> voorbij en dat zijn eigenlijk twee collecties van korte verhalen waarin de wereld en de belangrijke personages worden gepresenteerd.

Het eerste seizoen van The Witcher is een goed begin van een potentiële top serie. Het is nu een kwestie van doorpakken en dan kan dit uitmonden tot iets heel speciaals. Voor nu 4*.

Duke Nukem

zondag 2 mei 2021
The Witcher seizoen 1
Got wilde ik toen ook eerst niet zien. Maar was direct hooked wanneer ik toch werd overgehaald om de 1e aflevering te kijken. Hier zat ik zo frequent te oogrollen dat het me begon te duizelen.
Ik ben momenteel naar beide series aan het kijken, ben er dan toch eindelijk aan begonnen, en The Witcher mag niet eens in de schaduw staan van GOT, dat is meteen duidelijk. Ik heb nochtans het spel The Witcher 3 op PS4 gespeeld, en hoewel het spel net als de serie behoorlijk saai is, zit het wel goed met de sfeer en de setting. De CGI in de serie is ondermaats en de hoofdrolspeler Henry Cavill zet een pover Geralt neer. In het spel is het een ruige vent met littekens op het ongeschoren gelaat. Maar Cavill is een stijve hark met een modellengezichtje. Ook zijn de vrouwen onaantrekkelijk en er zit veel te weinig actie in deze serie.

LeBlanc_tv

woensdag 20 oktober 2021
The Witcher seizoen 1 Opnieuw deze serie kort bekeken.. mede omdat ik niet snap waarom mensen zo enhousiast zijn over Netflx series. Al bij aflevering 1 zie ik dingen die me gelijk irriteren. De focus op feminisme.. krachtige vrouwen en mannen als sukkels. Het speelt in een soort middeleeuwse setting maar ik zie Afrikanen als ridders lopen. Vechtscenes: vrouwen van 60kg in harnas te paard vechtend tegen tegen kerels van 100kg.. Daarnaast net als bij de Mandalorian een harde killer, maar die eindeloos ouwehoert met meisjes als een trutje....