• 8.985.921 stemmen

The Witcher - Seizoen 3 (2023)

Show titel: The Witcher

Ontwikkeld door: Lauren Schmidt Hissrich

Met: Henry Cavill, Freya Allan en Anya Chalotra

Datum van release: donderdag 29 juni 2023

Plot The Witcher

Geralt of Rivia, een eenzame, gemuteerde monsterjager, worstelt om zijn plaats te vinden in een wereld waar mensen vaak goddelozer blijken te zijn dan beesten. Maar wanneer het lot hem naar een krachtige tovenares en een jonge prinses met een gevaarlijk geheim brengt, moeten de drie leren om samen het steeds vluchtiger wordende continent te besturen.

Afleveringen Seizoen 3 (2023)

1. 1. Shaerrawedd

29 juni 2023 (1 uur)

Geralt, Yennefer en Ciri gaan in de uithoeken van het continent op zoek naar een veilige plek. Koning Vizimir zet zijn charmante jongere broer in.

2. 2. Unbound

29 juni 2023 (55 minuten)

Geralt doet een ontdekking nadat hij informatie over Rience heeft verkregen. Ciri's gevoel voor rechtvaardigheid leidt tot problemen. Jaskier treedt op voor een koninklijke fan.

3. 3. Reunion

29 juni 2023 (58 minuten)

Geralt vraagt magische hulp aan een familievriend terwijl Ciri en Yennefer botsen over plannen voor de toekomst. Philippa en Dykstra proberen Vizimir in het gareel te houden.

4. 4. The Invitation

29 juni 2023 (52 minuten)

Yennefer legt een gewaagd idee voor aan de broederschap, Geralt sluit een gevaarlijke deal met een veerman, en Triss graaft in het mysterie van de vermiste nieuwelingen.

5. 5. The Art of Illusion

29 juni 2023 (48 minuten)

Yennefer en Geralt arriveren samen volledig uitgedost op een uitbundig bal, maar niet alles is zoals het lijkt tijdens een feestelijke avond vol onthullingen.

6. 6. Everybody Has a Plan 'til They Get Punched in the Face

27 juli 2023 (48 minuten)

7. 7. Out of the Fire, Into the Frying Pan

27 juli 2023 (52 minuten)

8. 8. The Cost of Chaos

27 juli 2023 (1 uur en 05 minuten)

avatar van zoutzak

zoutzak

Begint steeds meer op Game of Thrones te lijken

avatar van horizons

horizons

Eerste twee afleveringen in ieder geval goed begin.

avatar van horizons

horizons

Oké, dan paar weekjes wachten op de laatste drie afleveringen.

avatar van deLeeuw

deLeeuw

Seizoen 3 valt tot nu toe ERG tegen. Ik heb genoten van de eerste twee seizoenen, maar dit seizoen begint op een kostuumdrama te lijken. Het is wel een erg dunne verhaallijn. Soms vraag ik me even af waar ik nu naar zit te kijken. De uitwerking van het verhaal van de Elven vind ik (vond ik al in S2) een erg magere bedoeling. De nieuwere acteurs lijken zo uit overdreven theatervoorstellingen te zijn gehaald. Zo te zien ben ik niet de enige want ook de ratings op IMDB zijn niet mals.

avatar van wwelover

wwelover

Acteerwerk is in de eerste drie afleveringen echt dramatisch

avatar van Bibi88

Bibi88

Als witcher fan is het mij vreselijk tegengevallen. Net een mislukte musical. Ik snap waarom Cavill ermee stopt. Jammer die aantrekkelijke man maakte alles nog goed. Die "Yennefer" is niet om aan te gluren. Een vreselijke miscast.

Verhaallijnen allemaal erg slap uitgewerkt. Saai seizoen en kom er lastig doorheen. Ik mis Geralt the monsterslayer.

avatar van Thorongil

Thorongil

2 jaar tussen de seizoenen heeft het toch wat ver in mijn geheugen geduwd. Ik heb eigenlijk geen idee meer wie tegen wie is en waarom. 2 Afleveringen ver nu, maar het boeit toch maar weinig.

avatar van Debo

Debo

Ik ben gestopt bij afl 3 toen 2 kerels elkaar gingen aflebberen. Ook deze serie moest zo nodig weer woke worden. Yuck.

avatar van Debo

Debo

Thorongil schreef:

Herkenbaar.

avatar van Thorongil

Thorongil

Debo schreef:

De lgbt-propaganda zit tegenwoordig in elke (netflix)serie, zoals het 2e seizoen van Barbaren en de Last Kingdom film, ook de Witcher spin-off Blood Origin (die heb ik gelaten voor wat het was na 2 afleveringen). Ik ga seizoen 3 proberen uitkijken, maar stop dan met deze reeks. Henry Cavill is het enige deftige aan deze reeks.

avatar van Bibi88

Bibi88

Debo schreef:

Niet alleen dit. Maar alles en iedereen moet gekleurd zijn. Zo irritant omdat het verplicht wordt. Niet omdat ze zwart, geel of paars zijn.

avatar van redfish71

redfish71

Kwam er nauwelijks doorheen in het begin: ik dacht echt: wat ben ik nu aan het kijken en waar gaat dit over?

Alles word afgeraffeld, er wordt gerefereerd aan van alles uit de eerdere seizoenen (vooral 2 dat ook afgeraffeld werd). Uiteindelijk begint er een rode draad zichtbaar te worden die in Aretuza eindigt, waar de boel wat coherenter wordt.

Het is irritant dat Geralt een beetje een side character is geworden itt Seizoen 1 waarin hij duidelijk centraal stond.

De relatie tussen Geralt en Yen was voor mij het hoogtepunt, in de 'finale' zie je echt dat deze 2 een team vormen en de hele wereld aan kunnen.

Jaskier is irritant en overbodig en had van mij weggelaten mogen worden, of opgegeten worden. Net als zijn relatie.

Ciri is de MacGuffin die iedereen wil hebben en dat begint oud te worden. Ik vond de shadow wereld uit Seizoen 2 wel interessant en het verhaal erachter, maar daar wordt niks mee gedaan nu.

Ik kijk het nog wel af, maar zodra Henry weg is, kan (not) the Witcher (want daar draait het nauwelijks nog om) denk ik het beste begraven worden.

En oh ja: waar is al die nudity gebleven?!

avatar van joolstein

joolstein

Oei...er moeten nog afleveringen komen maar tot nu toe ben ik ontgoochelt! Nog steeds niet heel slecht, maar het is gewoon niet geweldig! Middelmatig zelfs! De sets zijn nog weelderig en goed gedaan, de kostuums zijn goed, locaties en CGI-monsters zijn onberispelijk fantasievol, Henry Cavill is erg geloofwaardig

Seizoen 1 was een verademing! Die ongeveer overeenkwam met de korte verhalen van Witcher. En mijn spontane crush op Yennefer of Vengerberg (Anya Chalotra) Seizoen 2; Hoewel het niet helemaal in overeenstemming was met het boek, vulde men het voldoende aan met (erotische) mystiek om te boeien. Een fantasie-serie die mijn favoriet werd en boeiend was.

Toen kwam Seizoen 3 en dat is.... Oh jee... oh jee in het oog springende rotzooi...Wat is er in vredesnaam gebeurd? En nee ik heb het niet over LGBTQ of wat voor kleur de personages hebben...(mensen die zich daarover druk maken zijn al vermoeid genoeg) Nee het zijn de scriptschrijvers die lijken ervoor te kiezen om de Witcher-verhalen gewoon te negeren....? Dit is lang niet meer het kaliber van de eerste twee seizoenen en bijna een epische teleurstelling.

Aflevering vijf moet de finale zijn van de eerste helft... maar volgens mij ga je eruit met een climax? Niet met de meest vervelende aflevering tot nu toe! Hetzelfde tovenaarsbal wordt twee keer getoond....maar het hele stuk had zo kunnen worden geschrapt! Henry Cavill (hij is fan van de fantasie-serie) vertrek naar dit seizoen dus ongetwijfeld is het vierde seizoen gedoemd te mislukken als dit niet heel wat beter wordt!

avatar van redfish71

redfish71

Nieuwe afleveringen uit. Had er best zin in.

Aflevering 6 nauwelijks te volgen, wie wil ook weer wat, wie bén jij überhaupt?

Gewoon teveel personages in 1 aflevering gepropt. Dit had een half seizoen moeten zijn waarbij verhaallijnen uitgewerkt werden ipv 5 verhalen door elkaar met personages.

Als jouw hele gezicht onder het bloed zit, blijf je daar dan de rest van de dag bad-ass mee lopen, of pak je op zijn minst een doek en veeg je het schoon nadat het grootste gevaar geweken is?

Aflevering 7 grote filler. Teveel budget aan aflevering 6 uitgegeven? Helft geskipt, niet te kijken.

Aflevering 8 laat ons zien hoe de personages zich klaar maken na de gebeurtenissen ervoor. Dit was mijn laatste Witcher aflevering

avatar van Glacius

Glacius

Ik blijf wel kijken, maar dit seizoen was maar matigjes, terwijl de gebeurtenissen die we dit seizoen zagen in de boeken toch wel een aantal van de meest spannende en intrigerende momenten kende... en hier in de serie valt het dus behoorlijk tegen. Het is niet heel slecht, maar gewoon middenmoot. Er is simpelweg teveel verhaal in deze acht afleveringen gepropt, waardoor het gehaast aanvoelt en sommige verhalen nogal beperkte screentime krijgen. Gemiste kans.

avatar van Septua

Septua

Thorongil schreef:

Ik kwam hier om letterlijk hetzelfde te zeggen. Ben nu ook net klaar met de 2e aflevering. Er zijn ook 8 losse verhalen die ze kort in 5 minuten proberen te vertellen achter elkaar, dat helpt de situatie ook niet.

avatar van Alathir

Alathir

• 2067 berichten

Wat een zwak seizoen zeg. Ik dacht ook dat het woke gedoe van Netflix een beetje geminderd was de laatste tijd maar nu komen ze zelfs The Witcher naar de zak helpen. Past echt niet, hou hier toch gewoon mee op!

Ze zien elkaar 2 minuten en ze draaien elkaar al een tong, ja komop zeg. En wat een tenenkrommende fillerafleveringen. Ciri in de woestijn bijvoorbeeld, wat al ver gezocht was en dan spendeert ze daar een ganse aflevering zowat. Dan ook dat feest met Geralt en Yennefer, bepaalde scènes dubbel herhalen alsof het de eerste keer al interessant was? Nee, dit was een bedroevend slecht seizoen. Het eerste was te chaotisch, het tweede was behoorlijk goed (wel geen naakt meer, dus toen begon de preutsheid dan weer) en nu neemt het woke gedoe het half over en gebeurt er bijna niks interessant. Ik snap wel dat Cavill ermee stopt na dit seizoen. Hij zag dit script waarschijnlijk maar zat toen nog vast aan zijn contract waarschijnlijk.

avatar van Glacius

Glacius

Het stuk in de woestijn komt min of meer rechtstreeks uit de boeken.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Dit 3e seizoen is wel 1 grote woke bs, vol met lhbt propaganda en gekleurde acteurs omdat gekleurd. Hoeft van mij niet meer dit.