• 8.299.970 stemmen

Release datum: 25 juli 2019

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Another Life

Another Life richt zich op astronaut Niko Breckinridge die alles in het werk stelt om te zoeken naar buitenaardse intelligentie. Ze leidt een team op missie om het ontstaan van een buitenaards artefact te verkennen dat op mysterieuze wijze op aarde terecht is gekomen. Terwijl Niko en haar jonge bemanning onderzoek doen, krijgen ze te maken met onvoorstelbare gevaren voor wat wel eens hun laatste missie zou kunnen zijn.

Acteurs en Actrices

Meningen over Another Life

avatar van supersilent

supersilent

zondag 21 november 2021
Another Life seizoen 2 Seizoen 2 is stukken beter dan het 1e seizoen!
avatar van solidKevin

solidKevin

zaterdag 3 augustus 2019
Another Life seizoen 1 Zojuist de laatste aflevering gezien en mijn hemel wat is dit ongelooflijk slecht en ongeloofwaardig allemaal. Wie stuurt er zo'n groep hitsige sukkels de ruimte in voor de belangrijkste missie die de mensheid ooit heeft ondernomen? Dit zijn echt de meest onprofessionele astronauten die je ooit in je leven gaat zien. Om nog maar te zwijgen over de belabberde wereldopbouw.

Tussen neus en lippen door hoor je bijvoorbeeld dat Korea zich blijkbaar heeft verenigd en dat grote delen van de wereld onder water zijn gelopen of zoiets. Zo hoor je in elke aflevering weer iets van het tijdperk waarin Another Life zich zou moeten afspelen. Het probleem is alleen dat je nooit hoort in welk jaar we ons nu precies bevinden.

Dan is er nog de technologie. In een van de eerste beelden zie je een soort holografische tv, maar daarachter staat een koffiezetapparaat uit het jaar nul. Waar ik me ook kapot aan ergerde was het soma-systeem. "Hé, ik heb een idee: laten we de ruimte ingaan met ongeteste technologie waarvan we geen idee hebben wat het effect op het menselijk brein kan zijn! BRILJANT!"

Mijn advies? Blijf als sciencefiction fan hier ver vandaan. De enige 'reddende' factor is misschien Katee Sackhoff. Zij weet in deze dampende drol nog enigszins te overtuigen. Daarnaast zijn de gebeurtenissen op aarde ook wel aardig, maar tonen verder aan dat het deel in de ruimte nogal ruk is. Na twee afleveringen hoop je dat het hele schip gewoon in een zwart gat vliegt.

0,5* voor Katee Sackhoff + 0,5* voor de scenes op aarde + 0,5* voor de lachspieren die ik soms niet in bedwang kon houden, dus: 1,5*
avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

zaterdag 3 augustus 2019
Another Life seizoen 1 Ik herken wel wat solidKevin en stevebravo schrijven. Het is een slecht soap aftreksel van Star Trek. Deze ietwat sociaal gefrustreerde crew getuigt niet echt van intelligentie of enig inzicht van professionaliteit waaruit zou kunnen blijken dat zij de aardebewoners moeten redden (en er is maar 1 kans !).

Had ik deze crew moeten samenstellen dan had ik deze samenstelling nooit gekozen. Kansloze missie. Maar ja, er moet natuurlijk wel diversiteit door de strot geduwd worden (en ik heb echt nog geprobeerd om daar doorheen te kijken en er geen aandacht aan te besteden) dus daar laten de acteurs zich ook door leiden. Ook een soort profilering van zichzelf als acteurs: ‘Wij zijn sterke LHBTi’ers, vrouwen, Transgenders en Afro-Amerikanen’ ! En juist die gefrustreerde poging tot gelijkwaardige profilering maakt deze karakteriseringen alleen maar zwakker. Jammer ! Ik besefte ook hoe knap Star Trek dit vanuit de jaren 60 juist op een ongedwongen manier die diversiteit bij de kijkers bracht.

Jammer dus van eigenlijk het hele SF verhaal en de serie faalt dus volledig voor mij.

Katee Sackhoff acteert nog wel redelijk maar haar mimiek spreekt mij niet aan (kan zij niks aan doen maar ik ook niet) waardoor ik geen ‘band’ kreeg met de hoofdrolspeelster.

Ik ben dus afgehaakt na aflevering 4. Er dreigde daar een soort triootje te gaan ontstaan waar ik in SF niet zoveel mee heb. Lijkt mij wel trouwens heerlijk om het eens gewichtloos te doen alleen eindig je vrij snel samen bij een muur of zo. Tel daarbij de visuele beelden van het gewichtloze rondzwevende zweet en andere menselijke nattigheid en ik.. Nou, nee, laat maar.

Ach. Op naar Casa del Papa. Dat is wat realistischer.. ;)