• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.489 stemmen

Another Life - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Another Life

Afleveringen: 10

Speelduur: 7 uur en 31 minuten

Ontwikkeld door: Aaron Martin en Aaron Martin

Met: Selma Blair, Samuel Anderson en Blu Hunt

Datum van release: donderdag 25 juli 2019

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Another Life

Another Life richt zich op astronaut Niko Breckinridge die alles in het werk stelt om te zoeken naar buitenaardse intelligentie. Ze leidt een team op missie om het ontstaan van een buitenaards artefact te verkennen dat op mysterieuze wijze op aarde terecht is gekomen. Terwijl Niko en haar jonge bemanning onderzoek doen, krijgen ze te maken met onvoorstelbare gevaren voor wat wel eens hun laatste missie zou kunnen zijn.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Across the Universe

25 juli 2019 (1 uur en 01 minuut)

Na het afscheid van haar familie op aarde wordt Niko wakker op de Salvare. Ze ontdekt dat ze niet meer op koers liggen en dat niet alle crewleden loyaal zijn aan haar.

2. 2. Through the Valley of Shadows

25 juli 2019 (45 minuten)

Terwijl de gemoederen op het schip verhit raken, gaat de crew op een missie naar een onbekende planeet. Op aarde probeert Erik het artefact verder te onderzoeken.

3. 3. Nervous Breakdown

25 juli 2019 (47 minuten)

Niko moet blind haar weg zien te vinden in een beschadigd schip dat is besmet door een virus. De beroemde journaliste Harper Glass wil meer weten en gaat achter Erik aan.

4. 4. Guilt Trip

25 juli 2019 (44 minuten)

Door een storing op het schip komt Niko in een diepe slaap terecht. Ze droomt steeds weer over de ergste dag van haar leven.

5. 5. A Mind of Its Own

25 juli 2019 (40 minuten)

Op een missie naar een mysterieuze maan probeert Sasha het eerste contact te maken met een tweede artefact. Niko en Cas vertellen elkaar eens flink de waarheid.

6. 6. I Think We're Alone Now

25 juli 2019 (44 minuten)

Terwijl Niko uit alle macht probeert haar schip en crew te redden, denkt ze terug aan haar eerste ontmoeting met Cas. Sasha is bang dat hij mentaal achteruitgaat.

7. 7. Living the Dream

25 juli 2019 (44 minuten)

Eriks nieuwe aanpak van het artefact leidt tot een schokkende ontwikkeling met ernstige gevolgen. Sasha is op zoek naar informatie over de wapens van de Salvare.

8. 8. How the Light Gets Lost

25 juli 2019 (44 minuten)

De emoties lopen hoog op tijdens de vreemde reis van de Salvare door een veld donkere materie. Sasha ontdekt Williams zwakke punt. Erik krijgt vreselijk nieuws te horen.

9. 9. Heart and Soul

25 juli 2019 (37 minuten)

De strijd om de controle over het schip wordt explosief nu duidelijk wordt wat Sasha van plan is. Erik ondervraagt Harper na haar buitenaardse ontmoeting.

10. 10. Hello

25 juli 2019 (45 minuten)

Wanneer de Salvare eindelijk zijn bestemming bereikt, zijn Niko en haar bemanning geschokt door wat ze er aantreffen.

stinissen (crew series)

Lijkt me wel wat

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Nu een half uur aan het kijken. Het cliché van de Hollywood diversiteit ligt er met dikke lagen bovenop . Op zich is het verhaal wel veelbelovend dus eens verder kijken welke kant het van deze twee opgaat.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

De trailer ziet er tof uit, deze binnenkort maar eens checken.

avatar van stevebravo

stevebravo

Ik frustreerde me aan alles wat ik zag

een mega slap aftreksel en terminologien van star trek

en wat een politiek correcte casting zeg... met een groepje C-acteurs waar ik door gefrustreerd raak

kansloos

horizons

Aflevering twee aanbeland. Tergend. Wie verzint zich alleen zo'n crew voor zo'n missie.

En Selma Blair speelt niet in deze serie mee.

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

horizons schreef:

En Selma Blair speelt niet in deze serie mee.

Jawel, zij speelt Harper Glass.

Maar dat ze hier als eerst genoemd staat is een beetje vreemd. Vooral omdat de hoofdrol speelster (die zelfs op de poster vermeld staat) niet genoemd staat... :/

renzoroy_mm schreef:

Jawel, zij speelt Harper Glass.

Ah, kee. Thnx

avatar van SolidKevin

SolidKevin

Zojuist de laatste aflevering gezien en mijn hemel wat is dit ongelooflijk slecht en ongeloofwaardig allemaal. Wie stuurt er zo'n groep hitsige sukkels de ruimte in voor de belangrijkste missie die de mensheid ooit heeft ondernomen? Dit zijn echt de meest onprofessionele astronauten die je ooit in je leven gaat zien. Om nog maar te zwijgen over de belabberde wereldopbouw.

Tussen neus en lippen door hoor je bijvoorbeeld dat Korea zich blijkbaar heeft verenigd en dat grote delen van de wereld onder water zijn gelopen of zoiets. Zo hoor je in elke aflevering weer iets van het tijdperk waarin Another Life zich zou moeten afspelen. Het probleem is alleen dat je nooit hoort in welk jaar we ons nu precies bevinden.

Dan is er nog de technologie. In een van de eerste beelden zie je een soort holografische tv, maar daarachter staat een koffiezetapparaat uit het jaar nul. Waar ik me ook kapot aan ergerde was het soma-systeem. "Hé, ik heb een idee: laten we de ruimte ingaan met ongeteste technologie waarvan we geen idee hebben wat het effect op het menselijk brein kan zijn! BRILJANT!"

Mijn advies? Blijf als sciencefiction fan hier ver vandaan. De enige 'reddende' factor is misschien Katee Sackhoff. Zij weet in deze dampende drol nog enigszins te overtuigen. Daarnaast zijn de gebeurtenissen op aarde ook wel aardig, maar tonen verder aan dat het deel in de ruimte nogal ruk is. Na twee afleveringen hoop je dat het hele schip gewoon in een zwart gat vliegt.

0,5* voor Katee Sackhoff + 0,5* voor de scenes op aarde + 0,5* voor de lachspieren die ik soms niet in bedwang kon houden, dus: 1,5*

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik herken wel wat zowie en blokhut1 schrijven. Het is een slecht soap aftreksel van Star Trek. Deze ietwat sociaal gefrustreerde crew getuigt niet echt van intelligentie of enig inzicht van professionaliteit waaruit zou kunnen blijken dat zij de aardebewoners moeten redden (en er is maar 1 kans !).

Had ik deze crew moeten samenstellen dan had ik deze samenstelling nooit gekozen. Kansloze missie. Maar ja, er moet natuurlijk wel diversiteit door de strot geduwd worden (en ik heb echt nog geprobeerd om daar doorheen te kijken en er geen aandacht aan te besteden) dus daar laten de acteurs zich ook door leiden. Ook een soort profilering van zichzelf als acteurs: ‘Wij zijn sterke LHBTi’ers, vrouwen, Transgenders en Afro-Amerikanen’ ! En juist die gefrustreerde poging tot gelijkwaardige profilering maakt deze karakteriseringen alleen maar zwakker. Jammer ! Ik besefte ook hoe knap Star Trek dit vanuit de jaren 60 juist op een ongedwongen manier die diversiteit bij de kijkers bracht.

Jammer dus van eigenlijk het hele SF verhaal en de serie faalt dus volledig voor mij.

Katee Sackhoff acteert nog wel redelijk maar haar mimiek spreekt mij niet aan (kan zij niks aan doen maar ik ook niet) waardoor ik geen ‘band’ kreeg met de hoofdrolspeelster.

Ik ben dus afgehaakt na aflevering 4. Er dreigde daar een soort triootje te gaan ontstaan waar ik in SF niet zoveel mee heb. Lijkt mij wel trouwens heerlijk om het eens gewichtloos te doen alleen eindig je vrij snel samen bij een muur of zo. Tel daarbij de visuele beelden van het gewichtloze rondzwevende zweet en andere menselijke nattigheid en ik.. Nou, nee, laat maar.

Ach. Op naar Casa del Papa. Dat is wat realistischer..

avatar van Esteban

Esteban

Oei. Aan de hand van de trailer had ik hier eigenlijk best wel veel zin in. Maar nu durf ik er niet eens meer aan te beginnen. I know, ik ben normaal gezien de laatste die naar anderen hun mening kijkt om die van mijzelf te bepalen, maar de reacties zijn wel héél slecht. Niet alleen hier overigens.

horizons

Maar het is dan ook echt slecht..

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Komt een 2e seizoen van.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2041 stemmen

Damn, op basis van alle recensies hier ga ik deze fijn aan mij voorbij laten gaan! ?

Bedankt voor alle waarschuwingen!

stinissen (crew series)

MovieHolic schreef:

Bedankt voor alle waarschuwingen!

Toch zou ik altijd op me eigen oordeel afgaan om bv een stuk of drie afleveringen te kijken is geen kritiek hoor alleen maar een tip.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2041 stemmen

stinissen schreef:

Klopt, je hebt gelijk, maar ik heb momenteel 40 series die ik "nog wel een keer wil zien" haha. Dus dat deze hier dan zo negatief wordt neergezet betekend dat ik mijn lijst niet verder hoef uit te breiden, of allicht pas na de 40 series deze eens kijk.

Kortom geen prioriteit ?

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Als ik de berichten hier lees, dan beloofd het niet echt veel te worden deze serie. Eigenlijk best wel jammer want mijn eerste indruk was dat het een leuk verhaal zou kunnen zijn. Ik wil het toch eerst zelf gaan zien voor ik me bij de rest hier aansluit. Maar er zit niet één goeie recensie tussen, dat zegt eigenlijk al genoeg. Maar het is dat ik zo van sciencefiction houd, anders zou ik er de moeite niet voor nemen om het te kijken. Ben toch stiekem benieuwd.

avatar van Tommeh

Tommeh

Zó erg was het dan ook weer niet. Sommige karakters zijn inderdaad niet te harden, maar andere zijn best oke en het verhaal vond ik ook wel vermakelijk.

Hoogstaand is het nergens, maar ik was in ieder geval benieuwd naar s2, die ook nog eens beter blijkt te zijn.