• 8.985.287 stemmen

Genre: Komedie / Fantasy

Ontwikkeld door: Neil Gaiman

Met onder meer: Michael Sheen, David Tennant en Paul Adeyefa

Release datum: vrijdag 31 mei 2019

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Good Omens

Volgens 'The Nice and Accurate Prophecies van Agnes Nutter, Witch' (het enige volledig nauwkeurige boek met profetieën ter wereld), eindigt de wereld op een zaterdag. Aanstaande zaterdag zelfs. Vlak voor het eten. Dus de legers van Goed en Kwaad verzamelen zich, Atlantis stijgt en de temperamenten wakkeren aan. Alles lijkt volgens het 'Goddelijk Plan' te gaan. Behalve Aziraphale, een ietwat kieskeurige engel, en Crowley, een demon - die beiden sinds de begintijd onder de stervelingen van de aarde hebben geleefd en nogal van de levensstijl zijn gaan houden - kijken niet echt uit naar de komende oorlog.

Newt's Mother

stemrol of God (stemrol)

Anathema Device

Newton Pulsifer

Death (stemrol)

Meningen over Good Omens

maandag 5 augustus 2019
Good Omens seizoen 1 Leuke miniserie, gebaseerd op het gelijknamige boek van Terry Pratchett en Neil Gaiman. Iets te flauw hier en daar en visueel stelt het allemaal niet zo heel veel voor, maar de zes afleveringen zijn net fris en mallotig genoeg om te blijven boeien. Hoofdrolspelers David Tennant en Michael Sheen, beiden subliem gecast, moeten duidelijk de kar trekken, want zodra zij uit beeld zijn wordt één en ander snel minder boeiend.
avatar van bawimeko

bawimeko

maandag 10 juni 2019
Good Omens seizoen 1 De beste Gaiman én Pratchett-vertolking tot nu toe! Veel vaart en een geweldige cast!

stinissen

vrijdag 31 mei 2019
Good Omens seizoen 1 Veel mensen zullen dit kunnen waarderen maar voor mijn persoonlijk vreselijke flauwe humor en het lijkt wel voor 5 jarigen , totaal niet mijn ding.
avatar van renzoroy

renzoroy

dinsdag 18 juni 2019
Good Omens seizoen 1
stinissen schreef:
mee eens. Vreselijk kinderachtig en dan ook nog die vreselijke David Tennant er in. De 1e aflevering na een half uur maar stop gezet.