• 8.985.673 stemmen

Black Earth Rising (2018)

Thriller | 1 seizoen
1 seizoen

Genre: Thriller

Ontwikkeld door: Greg Brenman en Hugo Blick

Met onder meer: John Goodman, Michaela Coel en Noma Dumezweni

Release datum: maandag 10 september 2018

Eerst uitgezonden op: BBC Two (Verenigd Koninkrijk)

Plot Black Earth Rising

Als kind werd Kate Ashby gered van de gruwelijke nasleep van de Rwandese genocide en naar het Verenigd Koninkrijk gebracht. Daar wordt ze geadopteerd door Eva, een internationale advocate. Ze wonen in Londen en Eva werkt voor het advocatenkantoor van Michael Ennis. Wanneer Kate's moeder een zaak aanneemt van een Afrikaanse militie-chef heeft dit grote gevolgen voor hun leven.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Michael Ennis

Corporal Benoit

Meningen over Black Earth Rising

Killkong

dinsdag 5 december 2023
Black Earth Rising seizoen 1 In het begin van de serie volgen we een vrouwelijke procureur die werkt voor het Internationaal Strafhof van Den Haag. Na een tragisch voorval gaat haar geadopteerde Rwandese dochter op zoek naar antwoorden en wordt ze geconfronteerd met haar verleden. Ze is een overlever van de Rwandese genocide. Door de materie en ook door hoe het verhaal is opgebouwd is het soms een beetje ingewikkeld. Je moet je hoofd erbij houden om mee te blijven zijn met het verhaal. Er zitten stukjes animatiefilm in verwerkt. De dochter, Kate, het hoofdpersonage gaat soms wild tekeer. Er zitten zeer mooie beelden in. Het speelt zich voornamelijk af in het VK en Rwanda. De serie stopt ineens maar ze moesten ergens stoppen. Zeker de moeite om eens te bekijken maar al bij al had ik er toch meer van verwacht.