• 8.978.871 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Bryan Elsley en Jamie Brittain

Met onder meer: Dakota Blue Richards, Freya Mavor en Joe Dempsie

Release datum: donderdag 25 januari 2007

Eerst uitgezonden op: E4 (Verenigd Koninkrijk)

Plot Skins

Skins richt zich op een groep tieners die met elkaar bevriend zijn en wonen in Bristol. Ze bezoeken allen dezelfde middelbare school. Bijna elke aflevering bevat een personage dat in het middelpunt staat. Dit betekent dat de hele aflevering wordt gefilmd vanuit zijn/haar oogpunt en het personage staat ook in het middelpunt van de verhaallijn in die aflevering. Er zijn ook afleveringen waarbij er geen specifieke personage in het middelpunt staat. Vaak zijn dit de laatste afleveringen van een seizoen.

Komt er een Skins seizoen 8?

Thomas Tomone

Meningen over Skins

avatar van Ploppesteksel

Ploppesteksel

woensdag 25 januari 2017
Skins seizoen 1 Noisey schreef (LET OP: Spoilers in het artikel!) een interessant artikel over het belang van muziek in Skins. Lang geleden was er op JIM eens een re-run van Skins, waarbij de Australische versie (met aangepaste soundtrack) op het scherm kwam. Toen Tony in de openingsscène zijn oefeningen deed op een random beat en niet op Chingy's Right Thurr begon ik al licht te flippen. De muziek is zo ontzettend cruciaal hier en tilt de serie naar een ontzettend hoog niveau.