ad

Met onder meer: John Nettles, Fiona Dolman en Gwilym Lee

Release datum: 23 maart 1997

• Ziggo Bekijk via Ziggo

Over Midsomer Murders

Midsomer County lijkt een rustig en vredig graafschap in Engeland, maar niets is minder waar. Op regelmatige basis krijgen DCI Tom Barnaby en zijn assistenten gruwelijke moorden voorgeschoteld. Niets is wat het lijkt achter de façades van de o-zo-pittoreske cottages en landhuizen, de stiekeme schrijvers- en beleggingsclubjes of de sinistere zangkoren. Hoofden worden afgehakt, mensen worden gewurgd, verdronken of levend verbrand, doorboord met een dreigend voorwerp of bekogeld met hun allerliefste bezit. Er wordt gemoord uit liefde, haat, wraak en jaloezie, en de moordenaar deinst in veel gevallen voor niets terug.

Acteurs en Actrices

HALVE TAMME.

• 2024 berichten
zondag 4 december 2016
Midsomer Murders seizoen 1 ''Fijne politieserie.''

Sterke cast, geloofwaardige acteerprestaties, spannend, goede combinatie van
misdaad / mystery en tevens wordt in elke vertoonde aflevering de sfeer meer
dan prima weergegeven.

Drieënhalve ster van mijn kant voor Midsomer Murders.
avatar van Bottleneck

Bottleneck

woensdag 7 december 2016
Midsomer Murders seizoen 1 Heerlijke misdaadserie - wie is de dader? En zelden is dat en/of het motief te raden omdat er op het allerlaatst een of ander bizar nieuwtje komt dat alles verklaart. Ook het foefje van 'degene van wie je het het minst verwacht, is de dader', gaat niet vaak op.

Verder een heerlijk kneuterig Engels plattelandssfeertje met keurig witte tuinhekken, prachtig bijgehouden tuintjes en leuke cottages. Aankleding is geweldig wat dat betreft. Heb gelezen dat ze soms dagen moesten wachten met het draaien omdat het telkens regende en ze wachtten op een schaars zonnetje zodat het er mooier uitzag.

Leuk ook dat er in iedere aflevering wel een thema, bepaalde hobby of sport centraal staat. Van jagen tot roeien, tennis, een leesclub, tuinieren of (andere) typisch Britse dingen. Het contrast tussen al die lieflijkheid en de wreedheid van sommige moorden is Midsomer Murders ten voeten uit.

Toen John Nettles niet meer de hoofdrol ging spelen vond ik de serie ietsje achteruit gaan. Hij ís Barnaby (en was het wennen aan de nieuwe chief inspector.) Goed samenspel met z'n jonge collega.

PS de openingstune is fantastisch met dat aparte instrument (theremin).

AmazingPP

dinsdag 27 februari 2018
Midsomer Murders seizoen 1 Ik vond eerlijk gezegd dit eerste seizoen bedroevend amateuristisch overkomen. Heb wel doorgezet. Deed me veel denken aan "Murder she wrote". Seizoen twee is al een stuk beter. Dit seizoen? Twee sterren. 2 *