Mijn Series +

Midsomer Murders - Seizoen 11 (2008-2010)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Mystery

ontwikkeld door Anthony Horowitz
met John Nettles, Jane Wymark en Barry Jackson

Midsomer County lijkt een rustig en vredig graafschap in Engeland, maar niets is minder waar. Op regelmatige basis krijgen DCI Tom Barnaby en zijn assistenten gruwelijke moorden voorgeschoteld. Niets is wat het lijkt achter de façades van de o-zo-pittoreske cottages en landhuizen, de stiekeme schrijvers- en beleggingsclubjes of de sinistere zangkoren. Hoofden worden afgehakt, mensen worden gewurgd, verdronken of levend verbrand, doorboord met een dreigend voorwerp of bekogeld met hun allerliefste bezit. Er wordt gemoord uit liefde, haat, wraak en jaloezie, en de moordenaar deinst in veel gevallen voor niets terug.

1. Blood Wedding
  2. Shot at Dawn
  3. Left for Dead
  4. Midsomer Life
  5. The Magician's Nephew
  6. Days of Misrule
  7. Talking to the Dead
avatar van DjFrankie
Blijf dit altijd een toffe serie vinden, goeie sfeer, pittoreske plaatsen, kijk hier erg graag naar.

avatar van Bob Sleeman
De afleveringen met John Nettles hebben toch wel mijn voorkeur boven die van zijn opvolger Neil Dudgeon. Op zich zijn de verhalen nog altijd even goed, maar de nieuwe DCI heeft gewoon niet dezelfde sterke en aansprekende persoonlijkheid. Het is een beetje een grijze muis in vergelijking met John Nettles.
Verder valt mij op dat we een heleboel acteurs en actrices uit "A Touch of Frost" ook weer in deze serie terugzien.

Als geheel toch wel een '4' voor deze prima misdaadserie.