Mijn Series +

Ozark - Seizoen 2 (2018)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Bill Dubuque
met Jason Bateman, Laura Linney en Sofia Hublitz

Financieel adviseur Marty Byrde vormt met zijn vrouw Wendy en hun twee tienerkinderen, een ogenschijnlijk doorsnee gezin. Ze leiden een ‘normaal’ leven in Chicago met één kleine uitzondering: zijn belangrijkste klant is het grootste drugskartel van Mexico. Wanneer het kartel ontdekt dat Marty’s zakenpartner geld wegsluist, moet hij noodgedwongen met zijn gezin naar Ozark verhuizen om het bedrijf daar voort te zetten en het drugsgeld terug te verdienen. In Ozark stuit hij op de nodige weerstand van de lokale drugsdealer en een criminele familie, geleid door hun 19 jarige nichtje, dat uit is op zijn geld. Ondertussen houdt een vastberaden FBI-agent hem met argusogen in de gaten.

1. Reparations
  8. The Big Sleep
  9. The Badger
  10. The Gold Coast
avatar van brawljeff
Ozark is terug met een tweede seizoen. Vanaf 31 augustus te zien op Netflix!

avatar van Bottleneck
Mooi, kijk er erg naar uit!

Prachtig gauw kijken seizoen 1 was zeer goed !!

Komt een stuk stroever op gang vergeleken met eerste seizoen, maar wordt gaandeweg wel weer onderhoudend. Geloofwaardigheid komt op aardig wat punten in het gedrang. Wel mooi om te zien hoe de twee hoofdpersonages langzaam steeds crimineler worden. Net geen 4.0 sterren.

avatar van MinoltaMan
Ietsje minder dan het eerste seizoen, maar hoe dan ook erg gaaf!

Net als je denkt dat alles op zijn plek valt blijkt dat toch niet zo te zijn. Ik kijk daarom dan ook echt uit naar het volgende seizoen!

avatar van Kos
Kos
Mwa, vond het eigenlijk wat beter dan het eerste seizoen.

De dames, vooral die Ruth spelen echt geweldig.

avatar van Robbie.T.
Heerlijk, wat een seizoen weer. De sfeer, het acteerwerk, het verhaal; dit klopt gewoon van begin tot eind. Van mij mag er een derde seizoen komen. Een dikke 4*.

avatar van renzoroy
en een 3e seizoen will come Robbie.T. is zojuist verlengd

avatar van Robbie.T.
Dat is goed nieuws!

Toontje
Vind die homo politieagent erg goed.

Sterke rol.

avatar van Thomas83
Erg sterk weer. Zelfs wat sterker dan het vorige seizoen wat mij betreft. Dat had nog een wat stroeve start, nu schiet het seizoen direct uit de startblokken. Vind de cast echt uitblinken. Niet zoveel series hebben zoveel leuke personages. Vooral Ruth blijft schitterend. Maar eigenlijk is dit nog minstens zoveel het seizoen van Wendy. Linney is ijzersterk, en interessante welke richting de schrijvers inslaan met haar personage.

Het blijft ook een groot pluspunt aan de serie day de Byrdes geen irritant gezinnetje zijn, zelfs de kinderen niet. Ik heb wel wat klachten over Charlotte gehoord dit seizoen, maar zij gedraagt zich juist heel normaal en houdt wat nuchterheid in de serie.

Niet dat de serie niet nog steeds ongeloofwaardigheden bevat. Ben niet helemaal fan van hoe het met Mason afloopt, en het is absoluut lachwekkend hoe Jacob en Darlene (weer irritant impulsief dit seizoen) die aanslag overleven. Vond Petty ook wel zwaar over de top weer.

Ik baal wel een beetje dat we Buddy nu moeten missen. Wel een verrassing dat hij al in aflevering zes sterft. Ik dacht dat het wel tegen het einde van het seizoen zou gebeuren. Had graag nog meer van hem gezien
. Idem voor Wyatt. Hem vind ik ook echt een interessant personage. We zien hem vooral vanuit het perspectief van Ruth, en in iets mindere mate Charlotte. Hoop dat hij volgend seizoen een wat grotere rol krijgt. 4.0*.

avatar van thomzi50
Hmm, ben hier toch minder positief over dan de meesten hier: Ozark 2 gaat verder waar 1 ophield, en op zich is dat fijn aangezien seizoen 1 wel werkte en diezelfde, fraai vormgegeven sfeer hier intact is gebleven, maar ik had het idee dat er te veel tijd werd gerekt. Steeds weer ontstonden er nieuwe 'situaties', terwijl het achterliggende, grote verhaal amper voortkwam. Daarbij vond ik sommige verhaallijnen niet helemaal in balans en raakte ik, ook door de nadruk die bv. meer op de kinderen kwam te liggen, wat verder vervreemd van Marty en Wendy: wat ze precies meemaakten of dachten, het kon me niet heel veel meer schelen. Hoe aardig deze serie verder ook blijft. S3 zal ik ook wel weer gaan kijken.

Toontje
Tot dusver is het erg vermakelijk gebleken en gebleven om alle over de top verwikkelingen te volgen rond slick viezerik lulletje Marty Byrde.

Een misdaadserie van cartooneske proporties, mij smaakt dat wel, op z'n tijd.

avatar van Bottleneck
Ook dit seizoen had ik er weer doorheen gejaagd. Blijft gaaf, die setting van de bossen en meren, de personages (vooral de Snells!), de muziek en het grauwe, vale kleurgebruik.

Toch vind ik het ietsje minder dan seizoen 1. Dat heeft meer schwung. Er zijn nu te weinig nieuwe, aansprekende personages, te weinig wtf-momentjes die de lome sfeer doorbreken zoals in S1 (- de dood van Del, de dood van die makelaarsvrouw, de reden waarom bootjes bij de preken komen, etc. , en Wendy wordt me te bijdehand en slim.

Neemt niet weg dat ik genoten heb van de ontwikkelingen en de sfeer. Prima binge-materiaal en kan niet wachten op een vervolg En ja Ruth.. ik kan me haar niet anders voorstellen dan het personage dat ze hier neerzet

Seizoen 1 is was nog verfrissend met verrassende gebeurtenissen, maar seizoen 2 is een sleur met steeds onrealistisch wordende personages.

Wendy is opeens een soort Godfather, het jongetje is opeens een witwasexpert en het cartel wordt vertegenwoordigd door een vrouw met een kort pittig kapsel. Lijkt me ook sterk dat het cartel zo slapjes opereert.

Ze hadden het bij een seizoen moeten laten, want ook het einde voelt geforceerd om er nog een seizoen aan te kunnen plakken. Wendy wilt opeens blijven, omdat ze zo geniet van de macht?

Eindelijk kan Netflix een goede serie maken dacht ik, maar dan verpesten ze het met een seizoen 2. Tijd om op zoek te gaan naar een andere streamingdienst.

avatar van ZZ TOP
De eerste 5 afleveringen wisten voor mij totaal niet te boeien. Daarna pakt het weer enigszins het niveau op van het 1e seizoen en wordt het allemaal weer iets interessanter.

Toch blijft de sfeer en de setting erg gaaf. Alleen de ontwikkelingen van de familie Byrde, met uitzondering van Martin Byrde, vind ik minder geslaagd. Het is toch net allemaal net iets te ongeloofwaardig.

Toch kijk ik alweer uit naar seizoen 3 die ik natuurlijk weer ga volgen.

avatar van Myrna
Heb genoten van het eerste seizoen. Tweede seizoen halverwege afgehaakt. Het werd me te ongeloofwaardig.

Ijzersterke serie , heb mij geen seconden verveeld.

1 van de beste usa serie's dat ik ooit gezien heb! Hoedje af voor de mensen die dit gemaakt hebben en de spelers die het vertolkt hebben. Wereld klasse!!!!

avatar van Mrs Bruce Willis
Ozark 3 27 maart!!

avatar van Binge-Watcher
Erg sterke serie waarin super geacteerd wordt! En gelukkig is seizoen 2 geen melkkoe gebleken, hopelijk wordt het dat ook niet in seizoen 3...

Ben ik trouwens de enige die vind dat de manier van praten van Jason Bateman wel verdomd veel lijkt op Robert Downey Jr. Als Tony Stark!?!
Dat hadden wel broers kunnen zijn...

avatar van -SprayIt-
Blijft een fijne serie, vooral erg onder de indruk van Julia Garner (Ruth), wat een sterke actrice zeg.

avatar van cmr46
Het blijf een goede serie. 4 sterren waard.