ad
  • 8.082.526 stemmen

Mr. Mercedes - Seizoen 2 (2018)

Show titel: Mr. Mercedes

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: woensdag 22 augustus 2018

• Ziggo Bekijk seizoen 2 via Ziggo

Mr. Mercedes

Afleveringen Seizoen 2 (2018)

1. 1. Missed You

Nu Brady in het ziekenhuis ligt, besluiten Hodges en Holly om hun eigen privédetectivebureau te openen. Dokter Babineau en diens briljante vrouw Cora moeten zich over Brady ontfermen.

2. 2. Let's Go Roaming

Hodges heeft moeite met de zaken bij Finders Keepers. Sadie merkt een verschil in de medische gesteldheid van Brady en informeert dokter Babineau. Jerome keert terug naar huis voor de zomer.

3. 3. You Can Go Home Now

Brady verwelkomt iemand uit zijn verleden. Hodges voelt aan dat Holly steeds meer gefrustreerd raakt en besluit haar bij zijn onderzoek te betrekken. Cora zet druk op Babineau.

4. 4. Motherboard

Hodges schrikt van de plotselinge dood van een ziekenhuismedewerker. Jerome biedt veel hulp in de zoektocht naar de waarheid. Lou heeft het zwaar.

5. 5. Andale

Montez wil Brady kunnen vervolgen en voert de druk op. Holly voelt zich verraden wanneer de bemoeienis van Hodges ervoor zorgt dat de toekomst van Finders Keepers in gevaar komt. Montez zoekt ondertussen hulp bij Hodges.

6. 6. Proximity

Een bezoekje van Lou zorgt voor een ongekende reactie van Brady. Dokter Babineau probeert hem nu zo ver te krijgen dat hij begint te communiceren. Holly begint de zienswijze van Hodges te begrijpen.

7. 7. Fell on Black Days

Hodges en Donna kijken uit naar een nieuwe toekomst. Jerome denkt na over zijn plek in deze wereld. Babineau wordt onder druk gezet door Cora en Vitalta om Brady te opereren.

8. 8. Nobody Puts Brady in a Crestmore

Ida, Holly en Jerome snellen naar Hodges toe om hem bij te staan nadat het hem slecht is vergaan. Donna wordt hierdoor herinnerd aan haar ergste nachtmerrie. Dokter Babineau besluit Montez te passeren.

9. 9. Walk Like a Man

Dokter Babineau onthult de details omtrent de behandeling van Brady en het is precies waar Hodges al bang voor was. Babineau en Cora bevinden zich in een bijzonder lastige situatie.

10. 10. Fade to Blue

De gemeenschap wordt opgeschrikt door het nieuws over Brady. De toekomst van de Mercedes Killer ligt in de handen van de weinigen die hem hebben weten te overleven.

• 20889 berichten

Eerste seizoen was echt goed ik ben benieuwd.

stinissen schreef:

Eerste seizoen was echt goed ik ben benieuwd.

Dit is denk ik wel de beste Stephen King serie ooit, ook al was Haven ook wel leuk. Under the Dome begon goed maar kakte later erg in en The Mist... pfff, nou dat was echt de slechtste van allemaal.

Shaky

Trailer is bekend gemaakt!

Bijna!

avatar van catdog

catdog

renzoroy schreef:

11.22.63 al gezien? Ook een sterke King serie

renzoroy_mm

catdog ja die heb ik ook gezien, die was ook zeker goed, maar Mr Mercedes is momenteel toch wel mijn favoriete King serie. Nummer 2 Castle Rock en dan heb je nog zijn vele miniseries. Haven was ook leuk. Under The Dome begon goed, maar zakte halverwege seizoen 2 toch wel in. The Mist is tot nu toe de ergste. Die was zoooo slecht.

Al begonnen aan dit seizoen DionneDarko? Ik heb gisteren de 1e ep gezien

DionneDarko

Nee maar wij gaan vandaag kijken. Gisteren om 3 uur zitten binnenhalen. Sharp Objects ook 7 afleveringen binnengehaald. (De laatste ep. was nog niet te krijgen). Ook nog the Sinner seizoen 2 kijken. Maar daarmee wacht ik even tot het seizoen klaar is. En Castle Rock wil ik ook nog graag zien. Is dat seizoen nog bezig of al klaar of is er een stop ofzo? Daar werd ik niet echt wijzer van.

En dan the Innocents wil ik er ook nog ergens tussenproppen. Alleen geen idee of dat dit jaar nog gaat lukken. Shameless en nog wat andere series die ik volg komen er ook nog aan en die hebben voorrang.

Ik moet ook nog 65 films kijken wil ik mijn top 200 lijstje halen aan het einde van het jaar. ?

renzoroy_mm

Sharp Objects is idd ook erg goed. Moet ik ook nog mee verder, The Sinner seizoen 2 moet ik ook nog aan beginnen. The Innocents heb ik net afgekeken. Erg goede serie weer. Castle Rock wordt elke woensdag uitgezonden en is dan donderdag te kijken. Nog 3 eps komen er. Daar ben ik al helemaal mee bij. Qua films moet ik Hereditary zelfs nog steeds kijken, heb ik al een week klaar liggen haha. Jaja Shameless kan ik ook niet opwachten, courtney cox en katey sagal spelen ook in het nieuwe seizoen.

renzoroy_mm

Damn, zo goed en spannend als seizoen 1 was, zo saai en langdradig vind ik dit seizoen. Nu 3 eps gezien en gebeurd weinig tot niks boeiends..... Ook dat Brady in coma ligt en we hem afentoe vaag zien doen in zijn hoofd.... mweh... Snap wel dat die in coma ligt, maar kon dat niet ff doorgespoeld worden ofzo....

En dat die een soort van bezit heeft genomen van die verpleegster.... hmmz :/

DionneDarko

Ja sluit ik me helemaal bij aan renzoroy_mm wat een rare en saaie bedoeling na dat 1e sublieme seizoen. Heel erg jammer. Zie ook niet echt gebeuren dat dat niveau van eerder nog snel gehaald zal worden. Echt heel erg jammer.

avatar van peterjames777

peterjames777

Ik heb ook de eerste drie afleveringen gekeken. Seizoen 1 was traag, dit nog trager. Het is nu nog onduidelijk waar het verhaal heen gaat. Gelukkig zijn er de mooie dialogen en sterk uitgewerkte en vertolkte personages zoals Brady, Holly en vooral Bill, wederom geweldig gespeeld door Gleeson, die het de moeite waard maken.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Volgens mij heeft dit 2e seizoen weinig te maken met het 2e boek. Of vergis ik me hierin?

DionneDarko

Ik kan er weinig aan doen de paranormale twist in dit seizoen heeft me echt een gigantische afknapper gegeven. Dat had deze show helemaal niet nodig. Normaal heb ik er niets op tegen maar ik vond het erg clashen met het vorige seizoen. Misschien wordt het gezien de laatste ontwikkeling in aflevering 8 wel weer wat beter. Maar ik moet bekennen dat ik elke week met lichte tegenzin kijk. Dat is best wel opmerkelijk aangezien ik het eerste seizoen helemaal verliefd op deze serie was.

avatar van peterjames777

peterjames777

Niet zo sterk als het eerste seizoen maar het komt zeker wel in de buurt. Het begin van dit tweede seizoen was wat traag en onzeker, maar gelukkig waren de dialogen en personages sinds het eerste uur al goed. Qua verhaal en spanning komt het allemaal goed op gang in het tweede deel van dit seizoen.

Net als in het eerste seizoen zien we hier de creepy, verontrustende sfeer, die je verwacht bij een Stephen King verfilming, in combinatie met de droge humor. Een top combinatie.

DionneDarko

renzoroy_mm was even benieuwd of je alles al gezien had? Of had je afgehaakt?

DionneDarko schreef:

renzoroy_mm was even benieuwd of je alles al gezien had? Of had je afgehaakt?

alles gezien. Ik stop niet zo snel met kijken, weet je toch

• 20889 berichten

Haalt nooit het niveau van seizoen 1

Shaky

Zojuist aflevering 1 van seizoen 2 gezien, maar wat is dit dan joh ...?

Heeft het zin om dit verder te kijken of blijft de rest van het seizoen zo? Sjonge jonge jonge....wat een debacle na dat geweldige eerste seizoen.

Damn, I stand corrected.

De eerste aflevering zorgde voor flashbacks naar The Fall seizoen 2 en 3 (als in: de moordenaar ligt in coma, laten we tien afleveringen kijken hoe hij bewegingsloos in een bed ligt en ik vreesde dat dit net zo'n nonsense zou worden, maar ik zat ernaast. Opnieuw een sterk seizoen, met uitstekende acteerprestaties en genoeg vaart om de schwung erin te houden.

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit niet het niveau van seizoen 1 haalt, maar als losstaand seizoen heb ik hier prima van kunnen genieten.

renzoroy_mm

10 september komt seizoen 3.

Hopelijk is die meer van het niveau van het 1e seizoen i.p.v. het veel mindere (en deels belachelijke) 2e seizoen

avatar van Myrna_mm

Myrna_mm

Het tweede seizoen is even wennen. Nadat ik de paranormale twist accepteerde, kwam ik er steeds beter in en kan ik niet anders concluderen dat ook dit seizoen weer even prima is als het vorige.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad wat minder dan seizoen 1. Beetje langdradig en zeker ongeloofwaardig. Wel heel veel zin in seizoen 3, dat verhaal ben ik aan het lezen Finders Keepers - Stephen King (2015) .

avatar van rep_robert

rep_robert

Bij seizoen 2 hebben de makers boek 3 gepakt (wisseling van de wacht) en bij seizoen 3 is boek 2 (de eerlijke vinder) als uitgangspunt. Erg logisch is het allemaal niet en ik vermoed dat seizoen 3 hier ook overbodig zal gaan aanvoelen omdat het een ander verhaal zal betreffen.

Ik snap de makers van de serie gewoon niet. Seizoen 1 was al ontzettend meh ten opzichte van het boek, maar seizoen 2 is na 3 afleveringen echt afzien. Natuurlijk hoeft een boek niet letterlijk gevolgd te worden, maar de keuzes die de makers in seizoen 2 maken zijn onbegrijpelijk. Alles wat het derde boek leuk en spannend maakt wordt hier achterwege gelaten.

Het gaat al fout bij het uitgangspunt. In het boek raken Hodges en Holly bij een zelfmoordzaak betrokken van een overlevende van de Mercedes moorden. Niets is wat het lijkt en langzamerhand raken ze dieper in het onderzoek betrokken en rijst de vraag: kan het Brady zijn?

Dit seizoen heeft eigenlijk geen uitgangspunt. We zien alles vanuit de bovenkamer van Brady en verder gebeurt er eigenlijk weinig. Brady is meer een zenuwachtige neuroot en impulsief in de serie. Terwijl het in het boek een berekende moordenaar is die kickt op zelfmoord.

Voor de rest een hoop nutteloze extra personages en weinig spanning.

Ben benieuwd of het beter wordt vanaf aflevering 4....

Willian88

Wie weet wanneer deze in nederland uitkomt?

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Lenn.

1. Kijk op Videoland.

2. Kijk bij Ziggo On Demand.

Willian88

HALVE TAMME. ik zoek deze eigenlijk op dvd zoals alle andere dvds van stephen king

Willian88

HALVE TAMME. wel met nl ondertiteling zoals seizoen 1, deze is wel in nl uitgekomen vandaar mn vraag wanneer de andere 2 komen

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Google is your best friend. Good luck!

Google is je beste vriend. Succes!