• 8.985.308 stemmen

Trump: An American Dream (2017)

Documentaire | Miniserie

Show titel: Trump: An American Dream

Genre: Documentaire

Ontwikkeld door: David Glover, Mark Raphael en John Douglas

Met: Nikki Haskell, David Cay Johnston en Colin Tierney (stemrol)

Datum van release: donderdag 9 november 2017

Eerst uitgezonden op: Channel 4 (Verenigd Koninkrijk)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Trump: An American Dream

Documentaire over Donald Trump in de afgelopen vijf decennia. We volgen zijn leven vanaf zijn opkomst en de bouw van Trump Tower in de jaren 70, de uitbreiding van zijn zakenimperium in de jaren 80, de financiële problemen van de jaren 90 en de uitzonderlijke gebeurtenissen in de 21ste eeuw. Aan de hand van archiefmateriaal en interviews met vrienden, kennissen en critici wordt een beeld geschetst van een vrijpostige zakenman die tegen alle verwachtingen in president van de Verenigde Staten werd.

1. 1. Manhattan

9 november 2017 (1 uur en 06 minuten)

In de jaren 70 stapt Donald uit de schaduw van zijn vader en begint hij met een enorm vastgoedproject. Daarna wil hij zelf een wolkenkrabber bouwen.

2. 2. The Gambler

16 november 2017 (48 minuten)

Trump wordt steeds decadenter als hij in de jaren 80 zijn entree maakt in het casinowezen en zijn merk uitbreidt. Maar zijn persoonlijke leven begint uit elkaar te vallen.

3. 3. Citizen Trump

23 november 2017 (49 minuten)

Trump kampt met zware financiële problemen, terwijl zijn scheiding en affaire alle voorpagina's halen. Hij probeert op de aandelenmarkt zijn comeback te maken.

4. 4. Politics

30 november 2017 (58 minuten)

In de 21e eeuw wordt Trump opnieuw beroemd via reality-tv. Daarna zet hij zijn zinnen op het ultieme machtscentrum: het Witte Huis.

Himself (archive footage)

avatar van Karl van H.

Karl van H.

Vermakelijke docuserie, maar biedt helaas weinig nieuws voor de mensen die de Amerikaanse verkiezingen hebben gevolgd. Hoogtepunt is zonder twijfel het opgenomen telefoongesprek waarin Trump doet alsof hij iemand anders is om zichzelf in een positief daglicht te zetten

TornadoEF5

Vanuit welk politiek oogpunt is dit geproduceerd. Ik denk dat dat in het gepolariseerde klimaat van vandaag heel belangrijk is. Ik ben een beetje bang dat het ofwel te pro-Hillary, ofwel te pro-Trump zou zijn.

TornadoEF5

Niet super goed. Ik vond dat ik voor de lengte van de documentaire te weinig informatie kreeg. Het was te langdradig en veel te vaak kwamen irrelevante zaken aan bod. Veel van de informatie die dan wel aan bod kwam, was uiteraard wel gekend waar natuurlijk niets mis mee is. Maar ik vond toch dat deze docuserie weinig toevoegde aan de aflevering die ik ooit op Telefacts heb gekeken, terwijl deze toch wel vier keer zo lang was. Verder gewoon te biased tegen Trump. Je kan onmogelijk claimen dat hij niet succesvol is, want hij is verdorie president, en zelfs al is het een oplichter of meestermanipulator zelfs dan nog is het een succesvol persoon. Volgens mij heeft hij het dan ook veel verder geschopt dan zijn vader. En meteen weten we ook waar Trump (terecht) zijn oordeel over de media vandaan haalt.

TornadoEF5 schreef:

"What's with all these awards? They're always giving out awards. Best fascist dictator, Adolf Hitler."

Succes is relatief.

Succes is relatief.

Trump is Hitler niet.

Zei ik ook niet, maar hij is net als A.H. een gevaarlijke gek en we zijn nog niet van hem af...

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

ZAP! schreef:

Zo gevaarlijk is hij nou ook weer niet.

Slaap zacht.

ZAP! schreef:

Overdrijven is een kunst. Om het allemaal in perspectief te plaatsen, ik vond Bush gevaarlijker voor de wereld dan Trump, en ik weet niet of HRC zo een zegen voor de wereld zou geweest zijn.

TornadoEF5 schreef:

...ik weet niet of HRC zo een zegen voor de wereld zou geweest zijn.

Vergeleken met Trump, absoluut.

En perspectief...? Het is gewoon jouw mening (net zoals ik de mijne ventileer), het juiste perspectief zou een historische analyse inhouden en die kan pas jaren later objectief (voor zover...) gemaakt worden. Je hebt gelijk, overdrijven is zeker een kunst.

avatar van EIGER3970

EIGER3970

Misschien niks nieuw, toch vermakelijk!