Mijn Series +

La Casa de Papel - Seizoen 2 (2017)

Alternatieve titel: Money Heist

Spanje
Thriller

ontwikkeld door Álex Pina
met Úrsula Corberó, Itziar Ituño en Álvaro Morte

Acht dieven sluiten zichzelf en hun gijzelaars op in de Koninklijke Munt van Spanje, terwijl een crimineel meesterbrein, met de naam Professor, de politie manipuleert om zijn plan uit te voeren. Een van de gijzelaars heeft een cruciale rol in het plan van de dieven. Gijzelingsonderhandelaar Raquel legt contact met de Professor. Door een fout van de dieven loopt de Professor het risico om ontmaskerd te worden. Heeft hij nog een list om uit handen van de politie te blijven?

1. Se Acabaron las Máscaras
  2. La Cabeza del Plan
  3. Cuestión de Eficacia
  4. ¿Qué Hemos Hecho?
  5. A Contrarreloj
  6. Bella Ciao
avatar van Bottleneck
Jep, het Bella ciao is en blijft een gave song, vooral hoe die het aan het einde weer langzaam opkomt. Écht mooi gedaan! Leuk ook die remixen die er van zijn gekomen.

Verder dezelfde positieve en negatieve punten als in seizoen 1: strakke momenten met de Professor, mooie dames, maar een flink portie te veel melodrama/overacting bij een deel van de overige personages.

Ook weer wat ongeloofwaardig gedoe zoals Tokyo die op de motor wel honderd keer tegen gehouden had kunnen worden door de - normaalgesproken - doorgewinterde special units, maar nu deinsden ze met z’n allen angstig terug voor een tegemoet komend motorrijdertje ..

Hoe dan ook, een prima serie die de vaart erin houdt, ciao bella! (bella ciao).

PS verwarrend al die verschillende seizoensindelingen tussen imdb, netflix en Moviemeter.

avatar van ZZ TOP
Zo, eindelijk seizoen 2 afgerond. Heb er uiteindelijk 3 maanden over gedaan. Toch een prestatie

Het is allemaal ongelooflijk ongeloofwaardig dat het gewoon irritant wordt. Acteerprestaties weten voor mij niet te overtuigen, op de professor na. Die speelt een sublieme rol, ook al komt hij overal toch wel erg makkelijk mee weg.

Nee, dit was niet mijn ding.

avatar van Black Math
Het eerste seizoen was redelijk, maar hier zakt het toch wel in. Allereerst hebben we een Tokyo jumps the shark moment als ze met motor en al de Munt binnen rijdt. Verder vind ik het niet ongeloofwaardig dat Raquel voor de professor valt, maar wel volkomen ongeloofwaardig dat ze hem laat lopen na een bullshitverhaal over dat de overheid precies hetzelfde doet, en dat dit een rechtvaardige opstand is, idealen zus en zo, terwijl hij eigenlijk gewoon een ordinaire bankrover is. Natuurlijk juich ik voor hem vanwege zijn genialiteit, maar uiteindelijk is het niets anders dan blablabla om de zaken te verbloemen. Tenslotte krijg ik geen moment het gevoel dat dingen echt vervelend worden. Bij zo'n overval stijgen de spanningen natuurlijk, en dat krijgen we ook te zien, er zijn explosieve situaties, maar de bom barst uiteindelijk nooit echt en dat vind ik ook niet echt geloofwaardig. Kortom, minder dan het eerste seizoen, maar vermakelijk was het wel. 2*.

avatar van macrobody
Alle 22 afleveringen in een week gekeken. Ik vond 'm zeker niet onderdoen voor series als Prison Break of Breaking Bad. De enige minpuntjes voor mij waren dat er wel een flashback had mogen zijn hoe een jongetje die alleen maar in ziekenhuizen lag tot een 'ninja met een bril' kan transformeren, hebben die gijzelaars ooit hun geld gekregen? en de rit op de motor van Tokyo voordat ze het gebouw binnen rijdt, dat was te ongeloofwaardig.

De verklaring dat het niet meer dan een injectie van liquiditeit is wat de centrale bank normaal ook doet was briljant. Dat soort teksten laat de mensen misschien eens nadenken over 'geld'. Waarschijnlijk niet, maar ja, je moet blijven hopen heh?

avatar van Alathir
Seizoen 2 is echt briljant. Ongelooflijk spannend bij momenten. Gewoon 5*.

Waar seizoen 1 nog redelijk spannend en interessant is, voelde dit seizoen grotendeels als een uitmelking. Kon mijn aandacht er nauwelijks meer bij houden.