Mijn Series +

Civilisations - Seizoen 1 (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

ontwikkeld door Denys Blakeway, Michael Jackson, Mark Bell en Jonty Claypole
met Simon Schama, Mary Beard en David Olusoga

Civilisations is een epische serie over kunst, cultuur en menselijke beschaving in zes continenten, door de eeuwen heen. Er komen meer dan vijfhonderd kunstwerken in beeld uit éénendertig landen. De reeks gaat op zoek naar de waarde en de betekenis van kunst, beschaving en identiteit. Er wordt onderzocht hoe de menselijke creativiteit ontstond en hoe ze zich door de eeuwen heen ontwikkelde. We zien hoe kunstenaars uit diverse culturen de mens en de natuur in afbeeldingen vorm gaven, en hoe beschavingen elkaar daarbij beïnvloedden

1. Second Moment of Creation
  6. First Contact
  7. Radiance
  8. The Cult of Progress
  9. The Vital Spark

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.