• 8.978.871 stemmen

The Good Wife (2009-2016)

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Michelle King en Robert King

Met onder meer: Julianna Margulies, Matt Czuchry en Christine Baranski

Release datum: dinsdag 22 september 2009

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

• Ziggo Bekijk via Ziggo
  • SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime

Plot The Good Wife

Alicia Florrick leidt een rustig leven als moeder en echtgenote van een prominent openbaar aanklager, maar moet haar identiteit als `de vrouw van' inruilen wanneer haar man Peter in de gevangenis belandt na een seks- en corruptieschandaal. Alicia pakt uit financiële nood haar oude beroep van advocate weer op en moet zich dubbel bewijzen: ten opzichte van haar competitieve collega's, én tegenover de spottende buitenwereld.

Komt er een The Good Wife seizoen 8?

Meningen over The Good Wife

avatar van Dievegge

Dievegge

zaterdag 8 mei 2021
The Good Wife seizoen 1 Elke aflevering van deze advocatenreeks draait rond één zaak, die soms in de rechtbank beslecht wordt en soms in der minne geregeld. Het kan om een zware strafzaak gaan of om een banaal dispuut met ingewikkelde consequenties. De mallemolen van justitie lijkt soms als doel op zich te bestaan. Strategie en retoriek zijn vaak belangrijker dan schuld en onschuld. Het is een bloemlezing van wat er zoal mis kan gaan bij een juridisch geschil. Je steekt ook wat vakjargon op. Het is geschreven met kennis van zaken en zin voor humor. Doorheen de afleveringen lopen enkele rode draden: het complexe privéleven van Alicia, het seksschandaal rond haar echtgenoot Peter en de onderlinge rivaliteit tussen juristen in en buiten het advocatenkantoor. Politieke kleur en sensatieverslaggeving spelen ook mee. Julianna Margulies speelt Alicia Florrick, een vrouw die binnen dit opportunische milieu toch nog iets van haar jeugdige idealisme bewaard heeft. Mijn favoriete personage is Kalinda, gespeeld door de Britse Archie Panjabi. Deze flamboyante onderzoekster kleurt vaak buiten de lijntjes en bedient zich van leugentjes en valse identiteiten. In de latere seizoenen vind ik niet alle nevenpersonages en verhaallijnen even goed, maar dit eerste seizoen is top van begin tot eind.