Mijn Series +

Under the Dome - Seizoen 1 (2013)

Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Brian K. Vaughan
met Mike Vogel, Rachelle Lefevre en Alexander Koch

'Under The Dome', gebaseerd op de gelijknamige roman van Stephen King uit 2009, vertelt het verhaal van een klein dorp dat plots afgesneden wordt van de buitenwereld door een mysterieuze, ondoordringbare koepel die het gehucht omringt. Een kleine groep mensen probeert de orde en rust in stand te houden, terwijl anderen naarstig de waarheid achter de geheimzinnige koepel willen achterhalen en ontsnappen.

1. Pilot
  12. Exigent Circumstances
  13. Curtains
avatar van W B
W B
Prima serie. Niet meer, niet minder. Heb het boek niet gelezen, dus kan niet oordelen of het goed verfilmd is. Leuke personages (helaas niet echt hoogstaand acteerwerk), mysterieus verhaal, maar weinig spannends aan. Jammer.

avatar van Karaflax
Het idee is leuk, de vertolking valt me erg tegen

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
''Doorsnee serie zonder al teveel spanning.''

De acteurs / actrices zijn prima gecast en het acteerwerk wat afgeleverd wordt
is absoluut niet vervelend om naar te kijken. Verder beschikt Under the Dome
- Seizoen 1 over een aantal mysterieuze (geschreven) afleveringen gekoppeld
aan special-effects die niet overal even sterk uit de verf komen.

3 sterren van mijn kant.

avatar van joolstein
Helaas dit soort serie`s vind ik een stuk minder! Aangezien het over een plaats gaat en ze niet ontsnappen want dan eindigt de serie! De spanning en acteurs zijn het vaak redelijk! Ik zelf mis gewoon de diepte gang. Het is bij dit soort serie`s zijn makkelijk om in te stappen.

avatar van DionneDarko
Slecht is het niet, goed daarentegen ook niet. Het doet op de 1 of andere manier heel soap-achtig aan. Het had wel wat meer duister gemogen bij zo'n donker mysterie.

avatar van Scarafax
Begon redelijk maar na het eerste seizoen was de verhaallijn echt bagger...

avatar van Phantasm
Erg leuke serie om naar te kijken, heb me er geen moment mee verveeld, wat de verhaallijn betreft, niets mis mee, is goed te volgen. Op naar seizoen 2.