• 8.985.835 stemmen

Under the Dome - Seizoen 1 (2013)

Show titel: Under the Dome

Ontwikkeld door: Brian K. Vaughan

Met: Mike Vogel, Rachelle Lefevre en Alexander Koch

Datum van release: maandag 24 juni 2013

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

Plot Under the Dome

'Under The Dome', gebaseerd op de gelijknamige roman van Stephen King uit 2009, vertelt het verhaal van een klein dorp dat plots afgesneden wordt van de buitenwereld door een mysterieuze, ondoordringbare koepel die het gehucht omringt. Een kleine groep mensen probeert de orde en rust in stand te houden, terwijl anderen naarstig de waarheid achter de geheimzinnige koepel willen achterhalen en ontsnappen.

Afleveringen Seizoen 1 (2013)

1. 1. Pilot

24 juni 2013 (43 minuten)

De inwoners van Chester's Mill worden gevangen onder een enorme, doorzichtige koepel. Er breekt al snel paniek uit als de middelen beginnen te slinken.

2. 2. The Fire

1 juli 2013 (43 minuten)

De paniek neemt toe wanneer een huis in brand vliegt in Chester's Mill, terwijl de brandweer zich buiten de Dome bevindt.

3. 3. Manhunt

8 juli 2013 (43 minuten)

Wanneer een voormalig politie agent volledig over de scheef gaat, werft Big Jim Barbie om de orde te handhaven en de stad veilig te houden. Ondertussen probeert Junior uit de Dome te ontkomen via een ondergronds gangenstelsel.

4. 4. Outbreak

15 juli 2013 (43 minuten)

De mensen van Chester's Mill raken in paniek als er een uitbraak is van hersenvliesontsteking binnen hun gemeenschap, wat hun medische middelen verder uitput. Ondertussen blijft Julia zoeken naar antwoorden voor de verdwijning van haar man.

5. 5. Blue on Blue

22 juli 2013 (43 minuten)

De Chester's Mill bewoners ontvangen een onverwacht bezoek van hun dierbaren aan de andere kant van de Dome. Daarnaast heeft de gemeenschap angst voor een bedreiging van buiten de Dome.

6. 6. The Endless Thirst

29 juli 2013 (43 minuten)

Het drinkwater in de stad begint op te raken wat ervoor zorgt dat de inwoners van Chester's Mill onderling beginnen te vechten om de laatst overgebleven levensmiddelen. Ondertussen ontdekt Julia een vreemde verbinding tussen twee inwoners van de stad met de Dome.

7. 7. Imperfect Circles

5 augustus 2013 (43 minuten)

Big Jim neemt het heft in eigen handen als hij merkt dat zijn gezag in de stad begint weg te glijden. De Dome toont zijn kracht wanneer een leven wordt genomen als een baby wordt geboren.

8. 8. Thicker Than Water

12 augustus 2013 (43 minuten)

Junior komt in opstand tegen zijn vader en is verbijsterd wanneer hij achter het ware verleden van zijn moeder komt. Julia leert de kracht van de Mini Dome kennen.

9. 9. The Fourth Hand

19 augustus 2013 (43 minuten)

Barbie en Big Jim realiseren zich dat hun leven meer met elkaar verweven is dan ze wisten wanneer er een mysterieuze vrouw opduikt in Chester's Mill.

10. 10. Let the Games Begin

26 augustus 2013 (43 minuten)

Julia ontdekt de waarheid over de verdwijning van haar man en ontrafelt een aantal van Chester's Mill's donkerste geheimen. Maxine toont Barbie hoe zij van plan is om de controle over de stad te nemen.

11. 11. Speak of the Devil

2 september 2013 (43 minuten)

Big Jim zet de stad op tegen Barbie wanneer de waarheid over zijn verleden bekend wordt. Maxine maakt het persoonlijk wanneer ze Barbie's trouwste bondgenoot hiermee confronteert.

12. 12. Exigent Circumstances

9 september 2013 (43 minuten)

Terwijl de klopjacht op Barbie blijft doorgaan, moedigt Big Jim de inwoners aan om Barbie te laten boeten voor al zijn vermeende misdaden. Joe en Norrie proberen een nieuwe schuilplaats voor de Mini Dome te vinden.

13. 13. Curtains

16 september 2013 (43 minuten)

Geheimen van de Dome worden onthuld en Big Jim is vastbesloten voor eens en altijd een einde te maken aan Barbie. Junior, Angie, Joe en Norrie ontdekken wie de Monarch is na het ontvangen van bezoek van een bekend gezicht.

avatar van WB

WB

Prima serie. Niet meer, niet minder. Heb het boek niet gelezen, dus kan niet oordelen of het goed verfilmd is. Leuke personages (helaas niet echt hoogstaand acteerwerk), mysterieus verhaal, maar weinig spannends aan. Jammer.

avatar van karaflax

karaflax

Het idee is leuk, de vertolking valt me erg tegen

''Doorsnee serie zonder al teveel spanning.''

De acteurs/actrices zijn prima gecast en het acteerwerk wat afgeleverd wordt is absoluut niet vervelend om naar te kijken. Verder beschikt Under the Dome - Seizoen 1 over een aantal mysterieuze (geschreven) afleveringen gekoppeld aan special-effects die niet overal even sterk uit de verf komen.

3 sterren van mijn kant.

avatar van joolstein

joolstein

Helaas dit soort serie`s vind ik een stuk minder! Aangezien het over een plaats gaat en ze niet ontsnappen want dan eindigt de serie! De spanning en acteurs zijn het vaak redelijk! Ik zelf mis gewoon de diepte gang. Het is bij dit soort serie`s zijn makkelijk om in te stappen.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Slecht is het niet, goed daarentegen ook niet. Het doet op de 1 of andere manier heel soap-achtig aan. Het had wel wat meer duister gemogen bij zo'n donker mysterie.

avatar van Scarafax

Scarafax

Begon redelijk maar na het eerste seizoen was de verhaallijn echt bagger...

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke serie om naar te kijken, heb me er geen moment mee verveeld, wat de verhaallijn betreft, niets mis mee, is goed te volgen. Op naar seizoen 2.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Het idee van deze serie (gebaseerd op een boek van Stephen King) is niet nieuw. In de stripreeks Bob Morane kwam in 1987 een album uit dat "De Mieren van de Gele Schaduw" heet en daarin is Parijs onder een koepel gestopt. Verder hetzelfde idee: een onzichtbare, ondoordringbare koepel. Parijs wordt langzaamaan een verloederde anarchie.