Mijn Series +

Off the Map - Seizoen 1 (2011)

Actie / Avontuur

ontwikkeld door Jenna Bans
met Martin Henderson, Jason Winston George en Valerie Cruz

Welkom in 'la ciudad de las estrellas', een stadje in de Zuid-Amerikaanse jungle met een onderbezette medische kliniek. Daar is de jonge arts Lily net aangekomen, samen met haar collega's Mina en Manny. Deze jonge artsen zijn op de vlucht voor hun innerlijke demonen, maar ze zijn niet de enigen met emotionele bagage. Neem Ben, het jongste hoofd Chirurgie van UCLA. Hij heeft dat allemaal de rug toegekeerd om de kliniek op te richten. Samen met dokter Otis Cole leert hij de nieuwkomers hoe ze levens kunnen redden in een extreem uitdagende omgeving.

1. Saved by the Great White Hope
  10. I'm Home
  11. Everything's as It Should Be
  12. Hold on Tight
  13. There's a Lot to Miss about The Jungle
Off The Map gaat over een aantal artsen van Artsen zonder grenzen. Hun post is midden in de jungle van een niet nader genoemd spaanstalig Zuid- Amerikaans land. Ze proberen hier de lokale bevolking zo goed mogelijk te helpen maar middelen zijn schaars en de problemen om hun heen groot. Daarnaast zeulen de artsen ook allemaal hun eigen problemen mee. Off The Map was een verrassend goede doktersserie met een unieke setting helaas sloeg de serie niet zo aan bij het grote publiek maar dat is onterecht. Natuurlijk was niet alles even goed maar bijna iedere serie heeft in zijn eerste seizoen dat het op zoek is naar zijn eigen identiteit. Misschien was het gebrek aan een bekend gezicht wel het grootste manco. De cast bestond uit bij het grote publiek vrijwel onbekende bijrolacteurs als Jason George die ik ken als de rapper Status Quo in de comedyserie Off Centre en Valerie Cruz die een bijrol had in Dexter maar een echt ankerpunt ontbrak. De serie is gecancelled na 1 seizoen en eindigt hij met een cliffhanger die nooit opgehelderd wordt helaas.