Mijn Series +

Mr. Robot - Seizoen 3 (2017)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Sam Esmail
met Rami Malek, Carly Chaikin en Christian Slater

Mr. Robot gaat over een jonge programmeur genaamd Elliot. Elliot lijdt aan een slopende antisociale stoornis en besluit dat hij alleen verbinding kan maken met mensen door ze te hacken. Hij gebruikt zijn vaardigheden als een wapen om de mensen om wie hij geeft te beschermen. Elliot vindt zichzelf terug in de splitsing tussen een cybersecurity bedrijf waar hij voor werkt en de onderwereld die hem probeert te werven om het Amerikaanse bedrijfsleven neer te halen. Het is Mr. Robot die Elliot werft bij de ondergrondse hackergroep.

1. eps3.0_power-saver-mode.h
  7. eps3.6_fredrick+tanya.chk
  8. eps3.7_dont-delte-me.ko
  9. eps3.8_stage3.torrent
  10. eps3.9_shutdown-r

Alles wat Mr Robot echt boeiend maakte (maatschappijkritiek, humor, overtuigende paranoia, autisme, een flink tempo) is in dit seizoen allang weg. Het enige dat nog een beetje intrigeert zijn de Dark Army, Whiterose en de maffe Bobby Cannavale. Slaapwandelend sukkelt het seizoen voort met veel een-tweetjes tussen Mr Robot en Elliot, en het is nog net door te komen, maar de plotjes beklijven niet ondanks de slachtoffers die vallen en bepaalde leden van de cast zoals Grace Gummer hebben gewoon te weinig uitstraling. Dynamiek ontbreekt totaal, veel scenes spelen zich gewoon af in 1 ruimte met een hoop gepraat. Visueel is er ook weinig interessants meer te ontdekken.

Je krijgt toch het idee dat de serie gelanceerd is met sterke ideeen voor enkel een eerste seizoen maar dat de koek flink is opgeraakt. Men probeert nieuwe lagen in de machtsstructuur bloot te leggen (oppermachtig geleken bazen blijken een marionet) om een gebrek aan diepgang en intrige te verbloemen. Jammer. Maar zo gaat dat met series. Soms blijven ze boeiend maar gaat de stekker eruit. En soms blijven de series bestaan maar boeien ze totaal niet meer. Ik ben na de eerste aflevering van seizoen 4 nog net niet in slaap gevallen, maar wel definitief afgehaakt.