ad
  • 8.080.003 stemmen

Mr. Robot - Seizoen 1 (2015)

Show titel: Mr. Robot

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: woensdag 24 juni 2015

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Mr. Robot

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. eps1.0_hellofriend.mov

Een beruchte hacker interesseert zich voor collega-hacker Elliot. Een kwaadaardige onderneming wordt gehackt.

2. 2. eps1.1_ones-and-zer0es.mpeg

Elliot staat voor een moeilijke keuze: accepteert hij het aanbod van een kwaadaardige corporatie of sluit hij zich aan bij een hackerscollectief?

3. 3. eps1.2_d3bug.mkv

Elliot probeert een normaal leven te leiden, maar kan niet ontsnappen aan hackerscollectief 'fsociety'. Ondertussen speelt Tyrell een smerig spelletje.

4. 4. eps1.3_da3m0ns.mp4

Elliot begint te hallucineren als hij stopt met zijn morfinegebruik. Angela doet iets wat ze nog niet eerder heeft gedaan.

5. 5. eps1.4_3xpl0its.wmv

Fsociety probeert in te breken bij Steel Mountain, een van de best beveiligde instituten waar allerlei gegevens verzameld en opgeslagen worden.

6. 6. eps1.5_br4ve-trave1er.asf

Elliot probeert Vera de gevangenis uit te hacken zodat hij iemand waar hij om geeft kan redden. Angela doet onderzoek naar de dood van haar moeder.

7. 7. eps1.6_v1ew-s0urce.flv

Elliot mist Shayla. Angela maakt een afspraak met Colby. Sharon Knowles komt in aanraking met Tyrell.

8. 8. eps1.7_wh1ter0se.m4v

Allsafe wordt gehackt en Elliot ontmoet White Rose. Tyrell wordt ondervraagd door de politie en Elliot herinnert zich wie hij echt is.

9. 9. eps1.8_m1rr0r1ng.qt

Elliot moet leren omgaan met zijn verleden en zich aan leren passen aan zijn nieuwe familie.

10. 10. eps1.9_zer0-day.avi

Elliot doet een grote ontdekking die met fsociety en zijn familie te maken heeft. Tyrell raakt steeds meer ingesloten en Angela krijgt onverwacht bezoek.

avatar van Vinck_mm

Vinck_mm

Weet niet wie hier een 2.5 aan gegeven heeft, maar dit is één van de beste series van het moment.

avatar van Animosh_mm

Animosh_mm

Op MovieMeter schreef ik:

Het doet inderdaad heel erg aan Fight Club denken: de focus op de kredietindustrie om alle schulden uit te wissen, een hoofdpersonage met psychologische problemen, vrouwelijke personages die aan de rand van de maatschappij leven ... er zijn erg veel overeenkomsten. En wat betreft stijl en muziek doet het een beetje denken aan een andere film van Fincher: The Social Network. Al is dit een stuk donkerder.

Fight Club is wel een stuk beter imo: FC heeft minder filler, meer focus, meer tempo en is audiovisueel sterker. Maar het is wel een vermakelijke serie verder. Het hoofdpersonage is best leuk en de thema's - verzet tegen materialisme en consumentisme, de digitale wereld, etc. - spreken me wel aan.

En daar kan ik me nog steeds wel in vinden. Mr. Robot begint goed, heeft sterk neergezette personages (Elliot vooral) en een aantal fijne momenten, en de thematiek ligt me, maar het is wat te onevenwichtig om écht te overtuigen. Sommige verhaallijnen (die van Tyrell bijvoorbeeld) konden me grotendeels gestolen worden, en later in de serie gaat het een kant op waar ik weinig enthousiast van werd. Maar het is de moeite van het kijken wel waard, zeker als het idee van een gemoderniseerde Fight Club je aanspreekt.

• 20885 berichten

Vinck schreef:

Dat was ik en over smaak valt te twisten ik kan wel 30 series opnoemen die nu bezig zijn die ik persoonlijk veel beter vind.

avatar van Vinck_mm

Vinck_mm

Geen probleem hoor, over welke series heb je het dan en wat scheelt er aan Mr. Robot? Ik vind de visuele stijl en de manier van vertellen erg verfrissend.

Begon aardig. Werd steeds minder.

• 20885 berichten

Kos schreef:

Begon aardig. Werd steeds minder.

Vond ik ook, de serie word na mijn bescheiden mening te hoog gewaardeerd...

avatar van Leo1954_mm

Leo1954_mm

Vond ik ook, begon zelfs erg goed. Maar werd wel minder en dat is nooit prettig.

avatar van legian

legian

Wat een verassing was dit, De serie sluipt langzaam en andere kant op te gaan dan je in eerste instantie denkt. De twist bevalt me wel en geeft een interessante invalshoek. Ik ga binnenkort maar eens beginnen met seizoen twee, kijken of ze deze kwaliteit vast kunnen houden.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Ondanks dat het de laatste afleveringen wat te ver doordraaft met de gesteldheid van Elliot (althans de manier waarop het verbeeld wordt), heb ik genoten van Mr. Robot. De sfeer is voortdurend duister en er zijn veel strakke dialogen tussen nagenoeg alle peronages (of juist confrontaties met weinig woorden) en met een goed opgebouwde onderhuidse spanning.

Muziekkeuze is echt spot on (van donker elektronisch tot en met klassiek) en een prima vertolkte hoofdrol. Enkele ontwikkelingen zijn (totaal) geen verrassing zoals de inbeeldingen, maar weet niet of het als verrassing bedoeld was of juist als een langzame toewerking naar iets, wat je al min of meer verwacht. Het heeft me niet gestoord in ieder geval.

Het beste gedeelte vind ik aflevering 4 t/m 6 en dan met name het einde van 6 met een gave geluidsband eronder (de ontsnappings- en kofferbakscène). Ik ben benieuwd naar het tweede seizoen maar eigenlijk vind ik het goed zoals het nu is. Series die bestaan uit zo'n acht tot tien afleveringen zoals True Detective bevallen me wel. Vrees ook een beetje dat in een tweede seizoen de maatschappijkritiek en verbeeldingskracht over the top gaan worden. In ieder geval blij dat ik deze gezien heb, een serie met erg goede momenten.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Qua stijl (cinematografie, creatie leefwereld) zeer goed, maar inhoudelijk valt het tegen. Het zwakt qua niveau inderdaad af, veel vragen blijven onbeantwoord (zo is de gehele verhaallijn rond Tyrell een vraagteken voor me, of was dat ook Elliot himself? en de serie slaat een bepaalde weg van langdradigheid en jezelf daarin verliezen met uiteindelijk ook weinig samenhang. Heel erg knappe actrices die hier trouwens in meespelen.

avatar van AOVV

AOVV

Kijk, ik ben het volledig eens met TornadoEF5. Da 's gemakkelijk.

De slotaflevering nodigt echter wel uit om ook seizoen 2 een kans te geven.

3,5 sterren

avatar van FlorisV

FlorisV

Geniaal eerste seizoen met geweldige synth muziek, droog acteerwerk van Malek, een origineel gegeven, behoorlijk accurate technologische elementen (zelfs de Unix scriptjes kloppen) en een fijn sfeertje van paranoia. Door de aparte personages zoals de Wellicks (Tyrell is pervers, maar zijn Angelina Jolie lookalike vrouw is ook apart), de zus van Elliott, zijn vader, complexe relaties daartussen en een oppermachtig E-Corp en daarnaast nog een Dark Army is er genoeg gaande. Het Guy Falkes achtige verzet via de F-society tegen het establishment spreekt ook aan. Helaas zouden de volgende seizoen steeds vager, matiger en slaapverwekkender worden. Het begin van seizoen 4 voelde voor mij definitief als de spreekwoordelijke nachtkaars die uitging.

avatar van brawljeff

brawljeff

The first rule about Fight Club...

Erg blij met mijn Amazon abonnement, want vooral het serie aanbod is enorm goed. Zo stond ook Mr. Robot al diverse jaren op mijn lijstje. De serie begint enorm sterk met een lastig te doorgronden hoofdpersonage, uitstekend gespeeld door Rami Malek. Door de manier van vertellen en bepaalde personages is de vergelijking met Fight Club snel gemaakt, en laat dat nu net mijn favoriete film zijn.

Minpunt vond ik de plottwists. Je ziet ze van mijlenver aankomen, en eigenlijk had ik het verhaal leuker gevonden als de twists er niet waren geweest. Dat maakte het tweede deel voor mij wat minder. Grappig om te lezen dat mensen het verhaal van Tyrell niet boeiend vonden. Dat vind ik juist een van de interessantste personages in de serie.

avatar van wwelover

wwelover

• 2009 berichten

Had toch wat meer van deze serie verwacht. Vermakelijk, maar te veel op en neer qua niveau.