• 8.985.891 stemmen

American Crime Story - Seizoen 2 (2018)

Alternatieve titels: American Crime Story: The Assassination of Gianni Versace, The Assassination of Gianni Versace

Ontwikkeld door: Scott Alexander en Larry Karaszweski

Met: Darren Criss, Penélope Cruz en Edgar Ramírez

Datum van release: woensdag 17 januari 2018

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 2 via Disney+

Plot American Crime Story

American Crime Story vertelt de verhalen van wereldberoemde misdaadzaken die veel stof deden opwaaien. De zaak van O.J. Simpson wordt gezien vanuit het perspectief van de advocaten die onderhandelen achter de schermen en manoeuvreren tussen beide zijden van de rechtbank. Een combinatie van vertrouwen vanuit de vervolgers, sluwheid vanuit de verdediging en de geschiedenis met de Afro-Amerikaanse gemeenschap van de LAPD geeft de jury wat ze nodig had: redelijke twijfel. De moord op modegigant Gianni Versace werd tevens breeduit in de pers besproken en liet meer dan genoeg vragen achter voor alle betrokkenen.

Afleveringen Seizoen 2 (2018)

1. 1. The Man Who Would Be Vogue

17 januari 2018 (42 minuten)

Alle ogen in de wereld zijn gericht op Miami Beach, Florida. Hier is mode-icoon Gianni Versace op gruwelijke wijze omgebracht. Wie is er verantwoordelijk voor deze daad?

2. 2. Manhunt

24 januari 2018 (42 minuten)

Andrew Cunanan arriveert in Miami, Florida. Hij is naar het zuiden getrokken om modeontwerper Gianni Versace te stalken.

3. 3. A Random Killing

31 januari 2018 (42 minuten)

Een vastgoedmagnaat in Chicago, met de naam Lee Miglin, wordt vermoord. De politie beschijt deze gruweldaad als een willekeurige moord, maar is dat wel zo?

4. 4. House by the Lake

7 februari 2018 (42 minuten)

Een architect uit Minneapolis, met de naam David Madson, wordt gedwongen om op de vlucht te slaan. Dit doet hij samen met Andrew Cunanan, de stalker van Versace.

5. 5. Don't Ask Don't Tell

14 februari 2018 (42 minuten)

Marineofficier Jeffrey Trail heeft voor het eerst een ontmoeting met Andrew Cunanan. Gianni Versace onthult zijn seksualiteit aan de wereld.

6. 6. Descent

28 februari 2018 (42 minuten)

Andrew Cunanan viert zijn verjaardag in San Diego. Tegelijkertijd ziet hij zijn complete leven in duigen vallen.

7. 7. Ascent

7 maart 2018 (42 minuten)

Andrew Cunanan laat zijn zijn moeizame familieleven achter zich. Donatella Versace heeft moeite om haar plekje binnen het Versace koninkrijk te vinden.

8. 8. Creator/Destroyer

14 maart 2018 (42 minuten)

Een jonge Andrew Cunanan worstelt met zijn onderdrukkende vader. Tegelijkertijd groeit Gianni Versace uit tot een wereldberoemde ontwerper.

9. 9. Alone

21 maart 2018 (42 minuten)

De jacht op de seriemoordenaar Andrew Cunanan bereikt een hoogtepunt. Het einde van de jacht lijkt in zicht te zijn.

Vanaf 17 januari te zien op FX. Dit keer gaat het over de moord op Vesace.

donnie darko

Kijk hier wel naar uit, lijkt me leuk te gaan worden.

• 1967 berichten

Iemand enig idee wanneer dit op Netflix komt?

De omschrijving bij deze titel moet wel eens vervangen worden.

Ik wist helemaal niet dat er al een tweede seizoen was. Het verhaal van O.J. vond ik één van de beste series van de afgelopen jaren. Voornamelijk door de fantastische acteerprestaties. Hopelijk kan de opvolger dat niveau eveneens halen. Maar die knaller-cast, die ontbreekt hier toch wat ...

• 1967 berichten

Heeft iemand hier al iets van gezien?

thomzi50 schreef:

Heeft iemand hier al iets van gezien?

Ja ik heb de eerste drie afleveringen gezien. Had ook de eerste twee van OJ Simpson gezien, en ik vind dit véél boeiender. Interessantere personages, visueel veel interessanter, en de setting spreekt mij ook meer aan. Tot nu toe echt aanrader, rond 4-4,5*

• 1967 berichten

Inmiddels de rest ook gezien?

• 1967 berichten

Interessante serie, al met al. Er valt veel over te zeggen, zowel positief als negatief. Anders dan bij O.J. - seizoen 1 - is er rondom Versace geen heel sappig, maatschappelijk en rechtlijnig verhaal te vertellen: het moet dus allemaal een stuk meer aangevuld met de eigen fantasie (van de makers, die zich wel grotendeels hebben gebaseerd op het boek dat journaliste Orth over de zaak schreef) en met losse fragmenten. Zo zijn best wat afleveringen als kleine films op zich te zien, en moet je denk ik loslaten dat alles direct met elkaar verweven moet zijn. Soms proberen de makers dat alsnog te suggereren, bijvoorbeeld door wat half gefantaseerde en vet aangezette interacties van Cunanan en Versace in te voegen, maar die momenten vind ik eigenlijk het slechtste van het geheel. Daarnaast wordt het niet écht spannend of diepgaand, maar: er zitten veel sterke momenten in, het is allemaal met zorg en aandacht gemaakt, en Criss speelt een werkelijk fantastische hoofdrol. Nu al zin in S3 en S4 van American Crime Story, over de Lewinsky-affaire en Orkaan Katrina.

thomzi50 schreef:

Inmiddels de rest ook gezien?

Ja gisteren finale. Vond het echt prachtig vormgegeven, ongelooflijk geacteerd, en overall zeer boeiend. Laatste aflevering was ook stilistisch hoogtepunt.

4.5*

Vanaf 21 december te zien op Netflix. Ik ben erg benieuwd.

avatar van renzoroy_mm

brawljeff schreef:

Vanaf 21 december te zien op Netflix. Ik ben erg benieuwd.

Ik vond hem beter dan seizoen 1

Dat belooft veel goeds dan, want ik vond seizoen 1 al fantastisch

avatar van scorsese

scorsese

Prachtig tweede seizoen dat ditmaal over de moord op modegigant Gianni Versace gaat. Wellicht heeft het geholpen dat ik helemaal niks over deze moord wist van te voren. Een boeiend hoofdpersonage dat hier sterk wordt neergezet in een wellicht carrière-makende rol van Darren Criss. Ook uitstekend opgebouwd waarbij je steeds meer te weten komt over het leven van de moordenaar.

DionneDarko

Net geen 4,5 omdat ik het fijn vind bij zulk soort dingen dat het wel erg waarheidsgetrouw is. Maarja dat gaat hier natuurlijk moeilijk. Al gingen ze met sommige dingen wel behoorlijk overboord. Feiten die makkelijk te achterhalen waren zijn ook gewijzigd. En dat na het 1e seizoen waar alles zo exact was nagedaan.. Dat was soms toch wel slikken voor mij.

Los daarvan een geweldige show. Aflevering 4, 5 en 6 waren favoriet. Kon niet meer stoppen met kijken.Vond dat ze heel kundig hebben laten zien hoe het uiteindelijk allemaal zo ver gekomen is. Misschien zat het al in zijn DNA. Zijn vader was ook een narcistische sociopaat en pathologische leugenaar (en Andrew zijn golden child). Zijn opvoeding heeft zeker weten bijgedragen. Hoe zijn moeder behandeld werd... Daar werd ook een heel verkeerd voorbeeld mee gesteld. En dan nog homoseksueel zijn in het puriteinse Amerika... Je schamen omdat je vader gevlucht is voor de FBI vanwege diefstal en fraude en de familie in armoede achter heeft gelaten. En dan ook nog eens hoogbegaafd zijn waardoor hij met veel weg kwam en niet echt klikte met leeftijdsgenoten. Ik kan niet zeggen dat ik overspoeld word door medelijden voor hem. Ik heb meer te doen met zijn slachtoffers en hun dierbaren (en zijn arme moedertje) maar ergens kan ik wel goed snappen waar het voornamelijk mis is gegaan. Voorheen heel veel over de zaak meegekregen maar nooit zo de diepte in. Vond ik toch wel erg fascinerend. Kijk nu al uit naar de volgende seizoenen!

DionneDarko schreef:

Ik had kunnen zweren dat Cunanan ook in een afl. van Born to Kill? zat, maar niet dus... dan was het iets anders op 13thStreet. Jammer hier te lezen dat ze hebben zitten sleutelen aan de feiten...

DionneDarko

Ik zou ook niet weten wat ik exact van hem gezien heb beek0369. Ik denk gewoon op YouTube gezocht en verschillende dingen gekeken jaren geleden. Ik wist wel al heel veel. Ook dat hij zelfmoord zou plegen op die boot en dat het begon met die andere moorden.

Dat van die duif wist ik dan nog niet. Dat kwam doordat de kogel tegen het hek aan ketste en een fragment daarvan precies een duif raakte die dichtbij vloog.

Wat ik wel erg frappant vond is dat hij zogezegd getuige zou zijn geweest van die moord op die 1e sugardaddy die door die ene man in elkaar geslagen werd met een soort beeldje. Exact de manier waarop Jeff vermoord werd nadat Cunanan door de man was afgekapt qua geld. (Ok, dat was met een hamer maar toch) Maar die man, Kevin Bond heeft toch zelf echt bekend. Of Cunanan was de dader of hij heeft verzonnen erbij te zijn geweest. Ik geloof gewoon weinig van hoe het er hier aan toeging.

Ik heb het proberen op te zoeken maar hoe het precies zit is voor iedereen raadselachtig. Het zou zijn 1e slachtoffer geweest kunnen zijn en dat maakt het totaal dus 6. (Als je de duif niet meerekent) ?

Ik ben er al veel van vergeten, maar hier en uiteraard hier is veel te vinden - er wordt overal vrij stellig ontkend dat Cunanan bij die moord op Bond aanwezig was, laat staan dat hij er meer mee van doen had. Maar veel dingen zijn niet met zekerheid na te gaan en Cunanan had zeker een connectie met Lincoln Aston (zie hier)...

Ben wel benieuwd naar deze reeks, maar het 1e seizoen heb ik ook nog steeds niet gezien...

DionneDarko

Oh je hebt nog niets van ACS gezien? Ik denk dat beide seizoenen je erg gaan bevallen beek0369

Ik dacht dat je alles al gezien had. Sorry voor de eventuele spoilers...

Darren Criss kende ik enkel uit GLEE. Nooit een groot acteur in gezien, maar hij wist blijkbaar toch de Golden Globe binnen te halen voor deze performance. Benieuwd dus. Het eerste seizoen rond O.J. vond ik bijzonder sterk.

DionneDarko

Darren Criss zet hier wel echt een super prestatie neer. Nu heeft hij zijn uiterlijk ook mee maar vind het acteerwerk fenomenaal. Glee daar hou ik me verre van. Misschien onterecht maar dat lijkt me echt een serie waar ik jeuk van krijg. Ben allergisch voor 99% van alle musicals. En dan nog erg teeny en Amerikaans. Beter van niet denk ik zo.

Wel grappig om te weten dat hij daar dan in zat. Vrees wel dat hij door zijn sterke performance voor altijd Andrew Cunanan gaat blijven voor mij. Maar wie weet valt dat mee.

DionneDarko schreef:

Ik dacht dat je alles al gezien had. Sorry voor de eventuele spoilers...

Ik ken beide zaken aardig goed, ook al ben ik vast van alles vergeten, maar geen probleem hoor - en je had spoiler tags geplaatst...

DionneDarko

Ja dat wel beek0369 maar vermoed dat je desondanks alles wat ik schreef wel gelezen hebt. (Helemaal aangezien ik je genoemd had. Dat had ik anders gedaan waarschijnlijk als ik dat had geweten). Maar je wist sowieso toch al vrij veel dus dan is het idd geen ramp. ?

avatar van Reinbo_mm

Reinbo_mm

Snap de fuzz hier niet zo over. De openingsscene is een vrij amsteuristische rip off van de film Casino en de killer is bovenal een irritant ventje. Tempo ligt verder vrij laag. Van een klopjacht lijkt geen sprake, ook al heet de aflevering zo. En hadden ze nu echt niemand anders dan Penelopi Cruz voor de rol van Donatella kunnen vinden?

Heb nu de eerste twee afleveringen gezien. Zit ergens tusseen een 3 en een 3,5. Weet niet of ik hier nog zo’n 6 a 7 uur wil spenderen.

Reinbo_mm schreef:

Daarom haalde de serie bij mijn net een 2.5*

DionneDarko schreef:

Dat dacht ik ook. Maar mede dankzij enkele fantastisch neergezette over-the-top personages die tegelijkertijd ook van vlees en bloed waren, beleefde ik Glee als misschien wel de leukste guilty pleasure van de laatste 20 jaar. Ongelooflijk fout, maar onweerstaanbaar. Maar goed, ik ga het zeker geen mensen aanraden.

Dat is nu net één van de argumenten die ik elders vaak gelezen heb, dat mensen hem niet kunnen loskoppelen van Blaine Anderson, zijn personage in Glee. 't Zal voor mij ook een uitdaging zijn, denk ik. Benieuwd naar zijn aandeel hier. Seizoen 2 staat op de kijklijst.

avatar van Reinbo_mm

Reinbo_mm

Reinbo_mm schreef:

Aflevering 3 & 4 waren erg sterk, omdat Darren Criss daar echt een geweldige psycho neer set die sterk deed denken aan Patrick Bateman. De laatste 5 delen worden dan weer gevuld met overbodige backstories. Zonde, want less wat absoluut more geweest. Ben daarom ook geen fan van series. Nu schiet het toch te kort en kom ik op een 3,5 uit.

avatar van Leno_mm

Leno_mm

Daar waar seizoen 1 nog wel tot het einde bleef boeien was er in dit verhaal simpelweg te weinig te vertellen. Er zijn te veel afleveringen en na halverwege wordt het langdradig en bloed de serie dood, met nog wel een positieve uitschieter (de 1 na laatste aflevering). Verder blijven de rollen van Vasace en zijn zus wat onderbelicht, het zijn in feite maar kleine bijrollen. Pluspunt is wel dat Criss een uitstekende hoofdrol speelt.