Mijn Series +

Belgiƫ
Drama / Mystery
Miniserie, 360 minuten

met Jolente De Keersmaeker, Sara de Roo en Tom Dewispelaere

De Parelvissers werd opgericht in 1994 door een groepje vrienden voor het leven en groeide snel uit tot een van de succesvolste productiehuizen in Vlaanderen. Na zes jaar verdwijnt Jan De Ridder, een van de oprichters, spoorloos met honderd miljoen Belgische frank (2,5 miljoen euro) van de bankrekening van De Parelvissers. Het productiehuis gaat failliet en de vrienden verliezen elkaar uit het oog. Vijf jaar later brengt Piet, de broer van Jan, iedereen weer bij elkaar in de Ardennen omdat hij een documentaire wil maken over Jans verdwijning.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6

avatar van Multivitamine
Qua beeldkwaliteit was het niet zo geweldig (uiteraard blij dat het beschikbaar is, helaas niet altijd het geval), de serie zelf maakt dit meer dan goed.

avatar van Kronos
Eerste aflevering gezien. Dat viel tegen. De vele flashbacks maken het rommelig en het acteren komt geforceerd over. Vooral als er een sfeertje neergezet moet worden. De belichting en beeldkwaliteit zijn ondermaats. Het ziet er duf en goedkoop uit. Ik ben beter gewend van Woestijnvis.

avatar van AOVV
Ik vind het best een sterke serie, hoewel ik van de ontknoping stiekem meer had verwacht. Toch had ik tijdens de eindgeneriek van de laatste aflevering wel het gevoel dat er geen losse eindjes waren (nou ja, misschien een paar).

De beeldkwaliteit is inderdaad niet van het allerbeste (bij de beelden van de camera's van Piet spreekt dat wel voor zich), maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg; vooral wat de scènes in de villa in de Ardennen betreft komt dat de sfeer net ten goede. Qua acteerprestaties vielen vooral Marc Van Eeghem, Geert Van Rampelberg, Tom Vandyck en Sara De Roo me in positief opzicht op.

4 sterren

avatar van Kronos
Een verhaaltje van twee keer niks uitgesmeerd over zes afleveringen.