Mijn Series +

Penoza - Seizoen 5 (2017)

Nederland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Diederik Van Rooijen
met Monic Hendrickx, Sigrid ten Napel en Niels Gomperts

Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit... Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie loyaliteit en geld op het scherp van de snede worden gemaakt. Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een utitzonderlijk beroep - aan het hoofd.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van joshua1988
Penoza wordt steeds saaier en weinig (origineel) verrassend, niet rouwig om dit laatste seizoen! Wel retejammer, want het begon allemaal ooit wel vet maar de geloofwaardige cast is sindsdien behoorlijk uitgemoord. Carmen had ook nooit moeten opstaan maar moeten blijven liggen. Had prima wraakvolle acties ten gevolge kunnen hebben...

avatar van Decec
Spannend serie

avatar van Dogie Hogan
De acteerprestaties van de 2 oudste kids van Carmen plus die Storm zijn nog steeds beneden pijl.
Verder met @joshua1988 eens.

avatar van walnuts
joshua1988 schreef:
Penoza wordt steeds saaier en weinig (origineel) verrassend

Aflevering drie was inderdaad ook weer teleurstellend. Zeer voorspelbaar en soms erg flauw.
Ik vrees dat zelfs Luther en Barry deze serie ook niet meer gaan redden. Gaat uit als een nachtkaars. Jammer.

avatar van thomzi50
Slechter dan seizoen 4 lijkt me haast onmogelijk, wat ik hiervan zag oogde dit ten minste iets minder theatraal en nadrukkelijk. Hoe zijn de recensies tot dusverre?

Toontje
Zo.

Blij dat het eens klaar is.

Genoeg is genoeg.

Sigrid is een mooie doos maar die komen we vast nog wel eens elders tegen.

Teejey
Dat was het dan. Inderdaad mooi geweest, maar toch wel jammer aan de andere kant. Seizoenen 1 t/m 3 lieten me toch erg hechten aan de karakters. Wat ik van seizoen 4 moet denken weet ik nog steeds niet helemaal, dit seizoen 5 was helaas wel een stukje minder, jammer dat ook het einde me niet helemaal kon bekoren aangezien dat normaal toch veel aangrijpender is. Hele andere opzet ineens, ik miste het oude vertrouwde hier. Vond Marcus en Leon wel leuke toevoegingen nog, vooral laatstgenoemde wordt echt bijzonder sterk neergezet.

Beste Nederlandse serie die ik ooit zo gevolgd heb. Wat een ontwikkelingen van Carmen, Lucien, Boris, Berry en Luther. Lucien en Nathalie staan hier direct achter met wat minder nadrukkelijke rollen, en verder ook geweldige bijrollen met een Jim Leeflang en Fiep bijvoorbeeld.

De soundtrack is altijd fijn geweest, en ga ik zeker nog eens opzetten. Ook het grimmige sfeertje was altijd weer fijn om te zien, in dit laatste seizoen helaas wat minder dus.

Ja, om af te sluiten waar ik mee begon: Mooi geweest, maar toch een beetje jammer.

avatar van Dogie Hogan
@Teejey. Heb alle seizoenen van Penoza ook gezien, maar heb alleen de 1e 3 seizoenen op Blu-ray. De daarop volgende seizoenen kunnen mij niet bekoren. Weet ook niet wat nog de waarde van de geplande Penoza bioscoopfilm is, zit daar niet op te wachten.

avatar van Toontje G
Zoals zo vaak wordt het er met weer een nieuwe reeks afleveringen niet beter op. Dus op tijd mee stoppen dan blijft het in ieders gedachten een top serie en nu hebben we zoiets van mwah hoe zat het ook alweer.

Ik vond dit seizoen persoonlijk wel weer iets vermakelijker dan de vorige 2 seizoenen. Geïntroduceerde personages vond ik wat beter ook.

Al blijft het wat mij betreft toch wel een behoorlijk overschatte serie. Het schrijfwerk is bij vlagen van een bedenkelijk niveau. Hoe Carmen dan ineens in ep. 9 bedenkt om te gaan stoppen weer om maar iets te noemen... En al die personages die elkaar of dierbaren in het ene seizoen haast liquideren en in andere seizoenen de trouwste bondgenoten zijn (Luther, Berry, Storm, Rosales om er maar even een paar te noemen).