Mijn Series +

White Gold - Seizoen 1 (2017)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Damon Beesley
met Ed Westwick, James Buckley en Joe Thomas

Essex, Engeland,1983. De charismatische verkoper Vincent Swan runt een showroom in dubbele beglazing. Vincent is slim, aantrekkelijk en op een arrogante manier zeker van zijn zaak. Hij deinst er dan ook niet voor terug om allerlei smerige trucjes uit te halen om zoveel mogelijk te verkopen. Hij werkt samen met Lavender en Fitzpatrick en heeft als enige doel: verkopen.

1. Salesmen Are Like Vampires
  2. Sexy Rollercoasters
  3. Close Encounters
  4. The Widow Maker
  5. Smell the Weakness
  6. The Secret of Sales
jammer: openingsliedje S1A1 is geleend van die andere yuppen verhaal wolf of wall street.

avatar van Robbie.T.
Erg leuke serie die zich ontzettend gemakkelijk wegkijkt. Daarnaast is het natuurlijk heerlijk om Buckley en Thomas weer herenigd te zien . Het verhaal is een dikke vette knipoog naar de giganten uit Amerika en Westwick zet een heerlijke, arrogante Essex kwal neer. Ook schreeuwlelijk Lindsay speelt een leuke rol en ze komen er nog wel wat meer bekende gezichten langs. Ik zie een tweede seizoen wel zitten.

Wat ik me wel oprecht afvraag is wat nu precies een 'Netflix Original' is. Ook deze serie heeft dat predicaat gekregen, maar ook deze serie is gewoon simpelweg geen serie van Netflix. Ik zie dit de laatste tijd met wel erg veel series gebeuren. De serie wordt gemaakt zonder invloeden van Netflix, wordt uitgezonden op een netwerk (BBC, E4, Channel 4, etc.), een half jaar later koopt Netflix de serie en is het zogenaamd een 'Netflix Original'. Vreemd.

avatar van Lennonlover
Wat een heerlijke serie. Goed uitgewerkte personages en het arena, dat Engeland van de jaren '80 met de kledij, accenten en ruigheid is geweldig. Erg sterke en grappige dialogen. Heb meteen zin om het een tweede keer te zien!

avatar van Esteban
Misschien toch maar eens checken, als ik de commentaren hier zo lees.

avatar van Esteban
Niet slecht. Best leuk. Ik zit in de helft op dit moment. Het 'heerlijke' of 'sterke' zie ik er niet meteen in terug. Ik moet zelfs zeggen dat ik niet bepaald een drang voel de rest meteen te bekijken. De hoogdringendheid is er niet, zeg maar.

avatar van Esteban
Done. Een drietje lijkt me voldoende. Op zich is dit een grappig en best goed uitgewerkt idee. Maar wat mij tegenhield om hier echt van te houden, is de afwezigheid van enige sympathie voor de hoofdfiguur. Ed Westwick speelt een arrogante eikel. En dat hoeft op zich geen probleem te zijn, kijk bijvoorbeeld naar Leonardo DiCaprio in 'Wolf of Wall Street'. Het grote verschil is dat het karakter in die film het typetje voorbij gaat en ook daadwerkelijk het publiek voor zich weet te winnen, ook al blijft het een degoutante zak. En dat ontbreekt hier volledig. Vincent Swan voelt nooit écht aan, hij is ook op geen enkel moment menselijk. Hij is een zelfingenomen kloot, zonder meer. Dat werkt niet. Althans niet voor mij. De rest van de rollen zijn heerlijk om bezig te zien.

avatar van Oldground
Prachtige setting met het Engeland van de jaren '80 dat dankzij het neoliberale beleid van Thatcher een speelveld wordt voor deze fictieve gladde verkoper Vincent Swan. De serie nodigt de kijker uit in de gedachten van Swan in de eerstepersoonsvorm, wat eerder zo kenmerkend was in House of Cards (US). Prachtige karakters die ondanks hun verschillen allemaal wel voor enige herkenning zorgen. Britse humor is zoals vanouds vlijmscherp. Echt je bent zo door deze zes afleveringen heen, helaas.