Mijn Series +

Call the Midwife - Seizoen 6 (2016-2017)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Heidi Thomas
met Jenny Agutter, Judy Parfitt en Vanessa Redgrave

Het verhaal volgt de net afgestudeerde verloskundige Jenny Lee, en het werk van de vroedvrouwen en nonnen in een Anglicaans klooster in de achterstandswijk Poplar in het East End van Londen. De zusters en vroedvrouwen voeren verschillende verpleegkundige taken uit in de samenleving. Maar met zo'n 8 tot 100 baby's die elke maand alleen al in Poplar geboren worden, is de primaire taak te zorgen voor een goede bevalling van zwangere vrouwen in de wijk, en nazorg te geven aan de ontelbare baby's.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  1. Christmas Special (special)
Raar maar waar de serie wordt maar beter en beter.

Ik ben het helemaal eens met stinissen, de serie wordt alleen maar beter en beter. Wat een fijn geschreven en gespeelde serie is dit toch. Met dan een traan over je wang en daarna een schaterlach om de uitspraken van de oudste zuster uit het huis Evangelina. Een geweldige rol is ook weg gelegd dit seizoen voor zuster Cynthia. Ook problemen zoals besnijdenis en het syndroom van Down worden niet geschuwd, maar met zoveel respect behandeld. Ik zie dat er nog minstens drie seizoenen gepland zijn, maar van mij mogen ze deze serie eeuwig voortzetten. Ik vind hem zalig om naar te kijken! 4,5 *