ad
  • 8.076.184 stemmen

Generatie B  (2017)

Show titel: Generatie B

IMDb beoordeling: 7,6 (106)

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 6

Datum van release: woensdag 8 februari 2017

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Generatie B

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Sorry

Wanneer de economische cijfers van België dalen van AA+ naar B, barst er een enorme crisis uit die voornamelijk twintigers treft. Een van hen is Jonas. Zonder werk en zonder huis ziet hij als enige oplossing zijn ex Brulletje terugwinnen. Zolang dat niet lukt, aanvaardt hij een schimmige baan in een ondergronds callcenter en een zetel in een veel te klein appartement.

2. 2. Jaloers

In zijn pogingen om zijn ex Brulletje terug te krijgen, vraagt Jonas advies bij zijn huisgenoot Sebastiaan, een luie revolutionair. Deze raadt hem aan Brulletje jaloers te maken door gezien te worden met een andere vrouw. Helaas kiest Jonas voor de geflipte Ursula.

3. 3. Ouders

Jonas woont samen met de revolutionair Sebastiaan en de sexy Lisa. Maar als die laatste haar presentatiewerk verliest, dreigt het drietal uit het appartement gezet te worden. De enige optie is bedelen bij de ouders van Jonas tijdens een familiefeest.

4. 4. Help Lilith

Een keuze dringt zich op voor Jonas. Kiest hij voor de strijd tegen de babyboomers samen met Sebastiaan en zijn Generation Liberation Army? Of laat hij zich verleiden door de ambitieuze carrièreplannen die Ibrahim voor hem smeedt?

5. 5. Verraad

Na een geslaagde actie van de Generation Liberation Army komt de groep rond Sebastiaan in het vizier van de wraakzuchtige minister van Binnenlandse zaken. Zij belooft de bevolking hard op te treden tegen elke slechte jongere. Terwijl de spanningen op straat stijgen, staat Jonas aan de vooravond van zijn dertigste verjaardag, die hij weigert alleen door te brengen.

6. 6. Oorlog

Het is oorlog. Buiten worden de straten gecontroleerd door militairen en geradicaliseerde babyboomers. Jonas houdt zich samen met zijn moeder schuil in een hotelkamer. Hij vreest voor zijn leven als hij de kamer verlaat, en voor zijn mentale gezondheid als hij blijft. Een hulpkreet van Brulletje dwingt hem tot een beslissing.

avatar van Grin

Grin

• 2044 stemmen

Lekker absurde en recalcitrante serie. Met een klein budget maar veel enthousiasme gemaakt. Aanrader!

avatar van Esteban

Esteban

Veelbelovende serie boordevol goede ideeën die hooguit halfslachtig uitgewerkt worden of totaal onbenut blijven. Uiteindelijk vis noch vlees. Een teleurstelling van formaat.

avatar van AOVV

AOVV

Leuke serie met aardig wat stof tot nadenken en genoeg absurde scènes en provocerende elementen annex personages. Sebastiaan (gespeeld door Jeroen Perceval) is een interessante figuur, maar ook de rol die Mungu Cornelis speelt is hilarisch.

Ik vind het best fijn dat Canvas dit soort series (zie ook eerder o.a. 'Duts', 'Clinch' en 'De 16') van eigen bodem uitzendt. Snedig, intelligent en een tikje eigenaardig.

3,5 sterren

avatar van Esteban

Esteban

'Clinch', 'De 16' en (soms) 'Duts' kon ik eveneens best waarderen. Écht genieten was 'Bevergem' voor mij. Maar 'Generatie B' vond ik een (interessante) mislukking.

avatar van AOVV

AOVV

Ah, 'Bevergem'.. Hoe kon ik die nu vergeten? Schitterende serie, die momenteel overigens op Canvas wordt herhaald.

avatar van umbra

umbra

• 2023 berichten

Deze serie totaal over het hoofd gezien, dus nu pas gezien. Ik ben grote fan, die heerlijke absurde humor, met de moderne wereld en zn verschillende generaties als leidraad, top gebracht, dit is gewoon subliem.