• 8.557.475 stemmen

Man with a Plan - Seizoen 1 (2016-2017)

Show titel: Man with a Plan

Afleveringen: 22

Speelduur: 8 uur en 04 minuten

Ontwikkeld door: Jackie Filgo en Jeff Filgo

Met: Matt LeBlanc, Liza Snyder en Grace Kaufman

Datum van release: maandag 24 oktober 2016

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Man with a Plan

Aannemer Adam ontdekt dat het zorgen voor zijn drie kinderen misschien wel de moeilijkste baan is die hij ooit heeft gehad. Wanneer Adam's vrouw Andi weer gaat werken, merkt hij dat hij de opvoeding enorm onderschat heeft. Met de hulp van zijn vrouw en een aantal andere gestreste ouders ontdekt Adam hoe hij om moet gaan met zijn nieuwe levenswijze.

Afleveringen Seizoen 1 (2016-2017)

1. 1. Pilot

24 oktober 2016 (22 minuten)

Adam, een aannemer, besluit meer tijd door te gaan nemen met zijn vrouw en drie kinderen. Zijn vrouw Andi gaat weer werken en ontdekt de waarheid die alle ouders te weten komen: hun lieve kindertjes zijn gestoord!

2. 2. Two Tickets to Paradise

31 oktober 2016 (22 minuten)

Wanneer Adams cliënten hem twee zeer gewilde kaartjes voor een Pittsburgh Steelers wedstrijd aanbieden, moet hij kiezen of hij zijn vrouw of zijn broer meeneemt.

3. 3. The Puppet Theater

7 november 2016 (22 minuten)

Wanneer Adam helemaal klaar is met het eeuwige gezeur van zijn dochters lerares op de kleuterschool, maakt hij een besluit waardoor hij in de gevarenzone bij zijn vrouw Andi komt.

4. 4. Un-Dressed

14 november 2016 (22 minuten)

Wanneer Don Adam aanmoedigt om zijn garage op te ruimen en die om te toveren in een man cave, raakt Adam in paniek als hij denkt dat hij een van Andi's kostbaarste bezittingen heeft gedoneerd. Andi weigert afscheid te nemen van een aantal waardevolle herinneringen.

5. 5. Thanksgiving

21 november 2016 (22 minuten)

Andi heeft moeite zich te beheersen wanneer Adam, Don en Lowell het grote Thanksgivingsfeest organiseren op school. Adam ziet dat Andi stiekem afspreekt met mevrouw Rodriguez.

6. 6. The Holey War

5 december 2016 (22 minuten)

Wanneer geen van de kinderen wil toegeven een gat in de muur te hebben gecreëerd, werken Adam en Andi samen om de dader op te sporen. Helaas hebben ze zo hun eigen opvoedingsmethodes.

7. 7. Winter Has Come

12 december 2016 (22 minuten)

Een sneeuwstorm zorgt ervoor dat de familie Burns niet bij oma langs kan gaan tijdens kerst. Adam en Andi doen hun best om de feestdagen niet uit te laten lopen op een epische catastrofe.

8. 8. Adam Steps Up

19 december 2016 (22 minuten)

Adams oudste dochter heeft een bijzonder moment, terwijl Andi niet aanwezig is om te helpen. Adam probeert cool te blijven en zijn dochter te hepen. Andi neemt Emme en Teddy mee naar de dierentuin, maar zit al snel vast in het verkeer met Emme's irritante speeltje.

9. 9. What About Bob?

2 januari 2017 (22 minuten)

Adam probeert niet jaloers over te komen wanneer hij ontdekt dat Andi een hechte vriend op werk heeft. Andi is verrast en gekwetst als ze merkt dat Adam het allemaal maar oké vindt.

10. 10. A Dinner Gone Wrong

16 januari 2017 (22 minuten)

Als Andi en Marcy ontdekken dat zijn rivalen waren in high school, worden Adam en Don bij deze strijd betrokken en gedwongen een kant te kiezen. Teddy besluit meer tijd door te brengen met zijn online gaming vrienden.

11. 11. The Talk

23 januari 2017 (22 minuten)

Adam en Andi hebben een gevoelig gesprek met Teddy en Kate, maar hun vreemde aanpak zorgt ervoor dat de kinderen zich behoorlijke ongemakkelijk voelen. Kate heeft haar seksuele voorlichting wellicht helemaal niet opgepakt van Andi.

12. 12. The Three Amigos

6 februari 2017 (22 minuten)

Andi dwingt Adam om tijd door te brengen met Lowell. Don voelt zich buitengesloten en Andi moet zorgen dat ze weer vrede sluiten. Mevrouw Rodriguez geeft aan Andi toe dat ze opwindende dromen over Adam heeft.

13. 13. Valentine's Day

13 februari 2017 (22 minuten)

Wanneer Adam en Andi's babysitter afzegt op Valentijnsdag, geven ze voor het eerst Kate de leiding over het huishouden. Don is vergeten om iets romantisch te plannen voor Marcy en probeert Adam zijn idee te stelen.

14. 14. Kate's First Date

20 februari 2017 (22 minuten)

Adam vraagt Kate naar haar eerste date, maar is te overbezorgd. De jongen waarmee Kate date is namelijk een behoorlijke player. Don zoekt hulp bij Lowell om het perfecte cadeau voor Marcy te vinden.

15. 15. Assisted Living

27 februari 2017 (22 minuten)

Adams ouders brengen onaangekondigd een bezoekje en hebben een verrassend nieuwtje. Zijn ouders gaan zich enorm bemoeien met het opvoeden van de kinderen.

16. 16. The A Team

13 maart 2017 (22 minuten)

Adam en Andi zijn enorm gechoqueerd wanneer ze eindelijk Lowells vrouw, Jen, ontmoeten.

17. 17. Doctor No

20 maart 2017 (22 minuten)

Wanneer Adam zijn eigenwijze vader ervan overtuigd dat hij eindelijk naar de dokter moet gaan, ontdekt hij een aantal dingen over zijn vader die misschien beter verborgen hadden moeten blijven.

18. 18. The Blame Game

10 april 2017 (22 minuten)

Adam en Don ontdekken een stiekeme manier om uit de problemen met hun vrouwen te komen.

19. 19. Spring Fling

17 april 2017 (22 minuten)

Adam gaat tot het uiterste om Don's gevoelens te beschermen. Er is een cliënt die Don niet bij een belangrijke vergadering wil hebben.

20. 20. Dirty Money

1 mei 2017 (22 minuten)

Wanneer Adam en Andy geld van Joe lenen om een cash-flow probleempje op te lossen, krijgen ze daar al snel spijt van. Adam en Jon's ouders zijn ook weer in de buurt.

21. 21. Operation False Freedom

8 mei 2017 (22 minuten)

Adam en Andi ontdekken dat Kate tegen hun heeft gelogen over waar ze was. Ze verzinnen een plan om haar te grazen te nemen.

22. 22. Buzzer Beater

15 mei 2017 (22 minuten)

Adam en Andi doen alsof ze een nieuwe baby hebben wanneer Don en Marcy's jongste kleinzoon langs komt op visite. Zijn ze hier wel klaar voor?

Alle Acteurs en Actrices

2 afleveringen

avatar van Daan258

Daan258

Vrij matig.

Ook dit is gewoon weer zo'n typische sitcom die je op alleen opzet als er verder niks op tv is.

Het is dan ook dat het op tv werd uitgezonden en ik alle episodes had opgenomen, maar dit zou ik niet snel zelf opzetten.

De sitcom is dan ook echt niet meer als oké te noemen. Grappig was het eigenlijk nergens maar het keek gewoon aardig weg.

Dus al met al niet zo bijzonder.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ik begon deze sitcom afgelopen zomer te volgen, gelijktijdig met The Odd Couple. Alleen jammer dat Veronica beide series niet volledig heeft uitgezonden, waardoor ik ze uiteindelijk online heb moeten verder kijken.

Man with a Plan is een vermakelijke komedie, maar eigenlijk net iets te braaf om écht grappig te worden. Wat me op den duur een beetje begon tegen te staan is dat de afleveringen nogal afgebakend zijn. Er doet zich een probleem voor binnen het gezin en binnen de aflevering wordt het weer netjes opgelost. Uiteraard is dit bij veel sitcoms het geval, maar hier zijn het wel meermaals enigszins belachelijke conflicten/misverstanden. Het niveauverschil tussen de afleveringen vond ik overigens soms best groot. Er zaten afleveringen bij waarbij ik meermaals heb zitten grinniken, terwijl dit bij minstens evenveel afleveringen helemaal niet het geval was.

Hetgeen de serie redt, is onder meer de korte duur van de afleveringen. Hierdoor blijft de amusementswaarde hoog en is het ook niet zo erg als er eens een mindere aflevering voorbij komt. Daarnaast blijf ik het leuk vinden om Matt LeBlanc aan het werk te zijn. Zijn rol is uiteraard niet zo iconisch als die in Friends, ondanks dat Adam genoeg overeenkomsten vertoont met Joey, maar hij doet het desondanks zeer sympathiek. Zijn samenspel met Liza Snyder is ook leuk; ik zag zeker chemie tussen de twee. Andere personages, zoals Don en met name Lowell, hebben wat meer tijd nodig om warm te draaien, maar halverwege het seizoen beginnen ook zij hun momentjes te krijgen.

Man with a Plan zal niet zo snel ervoor zorgen dat je in een deukt ligt, maar het is een leuke serie om erbij te hebben. Het kijkt gemakkelijk weg en er komen zeker grappige scènes voorbij. Ik denk wel dat als ze van plan zijn deze serie te blijven maken, er wat meer pit in moet komen.

avatar van Esteban

Esteban

Voor de Belgen, deze serie gaat vandaag van start op VIER, rond 19u.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Veronica zend het ook super handig uit, voor als je het live wil volgen. 3 dagen per week, soms rond 00.00 uur soms rond 01.30 uur. De Ziggo Next recorder houdt het gelukkig wél bij