Mijn Series +

Veep - Seizoen 6 (2017)

ontwikkeld door Armando Iannucci en Simon Blackwell
met Julia Louis-Dreyfus, Anna Chlumsky en Tony Hale

Voormalig senator Selina Meyer, gescheiden vrouw met een dochter is vicepresident van de Verenigde Staten en heeft een gespannen relatie met de president, onder meer door haar frustraties over hoe weinig invloed ze heeft en de frustraties van haar medewerkers. Toch probeert ze met haar mantra "politics is about people" kleine projecten op de rails te krijgen.

1. Omaha
  9. A Woman First
  10. Groundbreaking
avatar van Kos
Kos
Niceee.... april al, lekker snel.

Eerste aflevering wel best ontgoochelend.

avatar van Kos
Kos
Duidelijk minder dan voorgaande seizoenen. Beetje rommelig ook.

Jammer dat alle personages in dit seizoen karikaturen van zichzelf zijn geworden. Allemaal iets te generiek sitcom-achtig vergeleken de veel scherpere, subtielere eerste seizoenen. Seizoen 5 was al duidelijk minder, maar hier zakt het niveau behoorlijk. Geen toeval dat het niveau na het vertrek van Iannucci achteruit is gegaan. Seizoen 7 moet ik nog kijken, hopelijk dat ze daar toch weer iets van de chemie van de eerste seizoenen weten te benaderen.