ad
  • 8.180.826 stemmen

Endeavour - Seizoen 4 (2017)

Alternatieve titel: Endeavour Morse

Seizoenen: 7 seizoenen

Afleveringen: 4

Datum van release: zondag 8 januari 2017

Eerst uitgezonden op: ITV1 (Verenigd Koninkrijk)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Endeavour

De jonge Endeavour Morse zet in de jaren '60 zijn eerste schreden op het speurderspad. Alles begint als de jonge, pientere Morse zich aanmeldt bij de politie van Oxfordshire, waar hij al gauw doorgroeit naar de afdeling misdaadbestrijding. Na een succesvol moordonderzoek neemt de door de wol geverfde inspecteur Fred Thursday Morse onder zijn hoede als een soort pupil. Thursday leert Morse de fijne kneepjes van het vak, en hoe: Morse lost de ene na de andere gecompliceerde moordzaak op. Maar sommige van zijn superieuren zijn niet echt blij met al die successen. En dat zal Morse merken ook.

Afleveringen Seizoen 4 (2017)

1. 1. Game

Terwijl Endeavour en Thursday het vertrek van Joan nog aan het verwerken zijn, trekt een dode bij het badhuis in East Cowley hun mee in een nieuwe duistere zaak.

2. 2. Canticle

Endeavour is belast met het beschermen van Joy Pettybon, een zelfbenoemde hoeder van het moraal van de natie, die een bezoek brengt aan Oxford om haar 'Keep Britain Decent' campagne te promoten.

3. 3. Lazaretto

Als de gevangene en informant Terry Bakewell voor een behandeling naar het Cowley General-ziekenhuis gaat, krijgt Endeavour de taak om hem te beschermen.

4. 4. Harvest

Als er een lichaam wordt gevonden in het moerasland net buiten Oxford denkt iedereen dat het gaat om het stoffelijk overschot van de vijf jaar geleden, op dezelfde plaats, verdwenen botanist Alex Laxman.

avatar van ZAP!

ZAP!

Dit seizoen begint vanavond op België Eén om 20.40u.

avatar van ZAP!

ZAP!

Dat was seizoen 4. Aflevering 2 gemist, maar missen is een groot woord, want ik vind het eigenlijk wel genoeg zo. Seizoen 5 schijnt alweer in de maak te zijn.

Het blijft nog steeds een heel degelijke en deftige Engelse detective, maar vergelijken met de échte Morse zal ik het maar niet.

3 sterren, waar de vorige nog een halfje meer kregen.