Mijn Series +

Chaussée d'Amour - Seizoen 1 (2016)

België

ontwikkeld door Nathalie Basteyns, Pieter Peyls, Jan Pepermans, Youri Boone en Stefanie Vanhecke
met Tiny Bertels, Romy Lauwers en Thomas De Smet

Sylvia is een nette vrouw die alles heeft: een man die veel verdient, een dure villa en twee kinderen. Als haar huwelijk instort en er een enorme schuld ontstaat, moet ze vluchten. Ze neemt uit noodzaak haar intrek boven het bordeel dat ze van haar vader heeft geërfd. Ze wordt de spil in een web van hoertjes, pooiers en andere bonte figuren. Als er op een dag een lijk wordt gevonden onder het asfalt van de beroemde steenweg gaat er een siddering door de Chaussée d’ Amour gemeenschap. Een hardnekkige rechercheur duikt op en Sylvia beseft dat ze alleen gelukkig kan worden als ze afrekent met demonen uit haar verleden.

1. Aflevering 1
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
Boeiende serie die zich situeert in het prostitutiemilieu, een wereldje dat ik niet goed ken (echt waar!) maar waar er uiteraard heel wat aangrijpende maar ook hilarische verhalen te rapen zijn. Het niveau zakt halfweg eventjes in, maar herstelt zich weer naar het einde toe.

avatar van Esteban
Eens met bovenstaande mening. Toch wel een speciale vermelding voor Dirk Roofthooft, die alweer de show steelt. Al is de hele cast bijzonder goed. Zwakte is wel de soms onevenwichtige toon en het ongelooflijk vreemde slot. Alsof het een aanzet was naar een tweede seizoen dat er nooit komt.

avatar van AOVV
Esteban.

Inderdaad; Roofthooft is een erg goeie acteur en mag in deze serie een intrigerend personage neerzetten. Dat doet ie dan ook zeer goed.

Verder heb ik de serie zonder al te veel moeite uitgezeten, maar eerlijk gezegd vond ik het nooit geweldig. De cast is natuurlijk wel indrukwekkend (met ook nog Josse De Pauw, Ruth Bequart, Evelien Bosmans e.a.), maar hoofdpersonage Sylvia vind ik dan weer wat minder overtuigend neergezet, door Tiny Bertels. En het kapsel van haar man, de in het nauw gedreven gynaecoloog Daniël, gespeeld door Gunther Lesage, is ronduit lachwekkend.

3 sterren

avatar van Esteban
Tiny Bertels vond ik persoonlijk heel verrassend en overtuigend. Een immens verschil met wat ze doorgaans doet. De pruik van haar serie-partner leek inderdaad een eigen leven te hebben.

Dirk Roofthooft heeft aan mij een 'fan', als je dat zo al mag noemen. Hij stak er met kop en schouders bovenuit in 'Terug naar Oosterdonk' en ook in het best wel leutige 'Clan' trok hij het laken volledig naar zich toe als 'de kloot'. Hij was zowaar dé reden waarom de serie alsnog de moeite was.

avatar van DjFrankie
Fijne serie. Met een aantal personages die goed uit de verf komen. Seizoenseinde iets minder. Deel 2?

avatar van Esteban
Ik meen gelezen te hebben dat S2 er niet komt. En dat het (verrassend genoeg) zelfs niet de bedoeling was. In dat opzicht is het einde inderdaad wat vreemd.

avatar van Toontje G
Allemaal positieve berichten waar ik me volledig bij aan kan sluiten.

Serie met hoogte- en dieptepunten. Jammer had meer in gezeten

avatar van theo79
Ziet er interessant uit, binnenkort maar eens kijken.