• 8.985.711 stemmen

Chaussée d'Amour (2016)

1 seizoen

Genre: Drama

Oorsprong: België

Ontwikkeld door: Nathalie Basteyns, Jan Pepermans, Youri Boone, Stefanie Vanhecke en Pieter Peyls

Met onder meer: Tiny Bertels, Romy Lauwers en Thomas De Smet

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: dinsdag 10 mei 2016

Eerst uitgezonden op: Prime (België)

Plot Chaussée d'Amour

Sylvia is een nette vrouw die alles heeft: een man die veel verdient, een dure villa en twee kinderen. Als haar huwelijk instort en er een enorme schuld ontstaat, moet ze vluchten. Ze neemt uit noodzaak haar intrek boven het bordeel dat ze van haar vader heeft geërfd. Ze wordt de spil in een web van hoertjes, pooiers en andere bonte figuren. Als er op een dag een lijk wordt gevonden onder het asfalt van de beroemde steenweg gaat er een siddering door de Chaussée d’ Amour gemeenschap. Een hardnekkige rechercheur duikt op en Sylvia beseft dat ze alleen gelukkig kan worden als ze afrekent met demonen uit haar verleden.

logo tmdbimage

Meningen over Chaussée d'Amour

eldorado

woensdag 16 september 2020
Chaussée d'Amour seizoen 1 Serie met hoogte- en dieptepunten. Jammer had meer in gezeten

Movsin

dinsdag 10 augustus 2021
Chaussée d'Amour seizoen 1 Zo te zien lijkt deze serie geslaagd. Wonderbaarlijk is ze echter niet. Verre van. Zet het scenario en de locatie de weg open voor heel wat sensatie, dan kan dat gerust onder "sfeerschepping" worden ondergebracht, maar wat echt stoort aan deze serie is de oppervlakkigheid - karaktertekening inbegrepen - en de absurditeit waarin de ganse reeks baadt of wat dacht je van een moeder (?) die met haar twee tienerkinderen, gewoon gewild boven een hoerenkot gaat wonen en er zelfs "madame" wordt of van de belachelijke rol die Dirk Roofthooft moet vertolken als de onevenwichtige rechercheur.. Naar het einde toe - niet de slotscènes want die zijn potsierlijk en zetten de weg open naar een vervolg, maar dan mij niet gezien - komt er wat spanning in omwille van het uitklaren van een 20 jaar oude moord, net genoeg om de reeks, met veel goede wil, een zeer, zeer bescheiden 3 toe te kennen.

Nonno

donderdag 15 oktober 2020
Chaussée d'Amour seizoen 1 Op zich niet slecht maar een reeks zonder einde kan voor mij niet !