Mijn Series +

De Ridder - Seizoen 1 (2013-2014)

Belgiƫ
Misdaad

ontwikkeld door Rik D'Hiet
met Clara Cleymans, Dahlia Pessemiers en Michael Pas

In de serie draait het om Helena De Ridder. Zij is advocate, maar gooit het roer om en wordt openbaar aanklager. De procureur maakt zich daar zorgen over. Geeft ze haar goedbetaalde baan daadwerkelijk op om de maatschappij te dienen, zoals ze zelf beweert, of is ze eigenlijk bezig met een persoonlijke kruistocht? De serie speelt zich af op de rechtbank van Gent. Elke aflevering behandelt een nieuw dossier vanaf de aanklacht, via de behandeling door de rechtbank tot de uitspraak, gezien vanuit het oogpunt van het Openbaar Ministerie.

1. Een Man van 53
  13. Een Top Advocaat van 55
avatar van JorisTVmeter
Herhaling van dit seizoen vanaf 4 september elke dinsdag om 21.30 uur op Eén

avatar van arevee
Onrealistisch, ongeloofwaardig, overdreven, De Ridder is het allemaal voor mij & then some. Clara Cleymans red best nog wat er te redden valt maar ook zij ontsnapt niet aan de clichévorming en het gebrek aan inspiratie bij de makers. Wordt best hoog beoordeeld in Vlaanderen toch zeker maar dit is echt niets voor mij.

avatar van Dorstigjimmyke
Vind het wel de moeite waard. Zeker clara cleymans, johan heldenberg, michael pas en dirk van dijk vind ik uitstekend spelen.