Mijn Series +

De Ridder - Seizoen 2 (2014)

Belgiƫ
Misdaad

ontwikkeld door Rik D'Hiet
met Clara Cleymans, Dahlia Pessemiers en Michael Pas

In de serie draait het om Helena De Ridder. Zij is advocate, maar gooit het roer om en wordt openbaar aanklager. De procureur maakt zich daar zorgen over. Geeft ze haar goedbetaalde baan daadwerkelijk op om de maatschappij te dienen, zoals ze zelf beweert, of is ze eigenlijk bezig met een persoonlijke kruistocht? De serie speelt zich af op de rechtbank van Gent. Elke aflevering behandelt een nieuw dossier vanaf de aanklacht, via de behandeling door de rechtbank tot de uitspraak, gezien vanuit het oogpunt van het Openbaar Ministerie.

1. Een Havenarbeider van 48
  11. Een Koerier van 26
  12. Een Draagmoeder van 21
  13. Een Topadvocate van 56
avatar van Dorstigjimmyke
Ik vond het eerste seizoen best wel sterk, zeker naar het einde toe. Ben nu aan seizoen 2 begonnen en de eerste aflevering is wel een tegenvaller. Heel saai onderwerp, maar misschien heeft het deze aflevering nodig in het verdere verloop van het seizoen.

avatar van DjFrankie
Ik vond de rode draad in dit seizoen juist heel erg fijn.
Vooral de schemerwereld van de rotte appelen en advocatuur.