Mijn Series +

Terra Nova - Seizoen 1 (2011)

Avontuur / Mystery

ontwikkeld door Kelly Marcel en Craig Silverstein
met Jason O'Mara, Stephen Lang en Mido Hamada

Het is het jaar 2149 en de wereld gaat ten onder. De aarde is overbevolkt en vol gebouwd en daardoor is de natuur met haar flora en fauna zo goed als uitgeroeid. De toekomst van de mensheid loopt gevaar en de enige hoop om te kunnen overleven ligt in het verleden. Wanneer wetenschappers per ongeluk een gat in de tijd ontdekken die het mogelijk maakt om terug in de tijd te reizen gebruiken ze deze ontdekking om een eerste groep mensen terug in de tijd een tweede kans te geven in het opbouwen van een beschaving en het dit keer goed te doen.

1. Genesis: Part 1
  11. Within
  12. Occupation
  13. Resistance
avatar van 606
Jammer dat het maar bij 1 seizoen bleef. Had wel wat.

Goed concept, verschrikkelijk uitgevoerd.

Eén van de slechtste series die ik ooit heb gezien.

avatar van jordandejong
Vooral niet te serieus nemen, dan is Terra Nova echt topvermaak.

In 2 dagen de hele serie uitgekeken. Dat zegt toch wel wat. Begint vrij grootschalig, met een vervuilde futuristische stad. Ziet er best wel sfeervol uit. Deze stad maakt vervolgens plaats voor Terra Nova. Vanaf dat moment wordt het grotendeels een cheesefest. Niet alleen door de vrij matige dino-effecten (die prehistorische vis aan de hengel was het absolute dieptepunt), maar ook door een overvloed aan zoetsappige familiemomentjes. Is het goed?: Nee. Is het vermakelijk?: Absoluut!

Jason O'Mara speelt Jim Shannon, de main character. Jammer genoeg heeft 'ie geen enkele uitstraling of charisma, en komt O'Mara nou niet direct over als een fenomenaal acteur. Gelukkig is er ook Stephen Lang. Lang steelt de show als keiharde, doorgewinterde avonturier 'Nathaniel Taylor'. Dubbel gelegen om zijn handelingen, gezichtsuitdrukkingen, en one-liners. Serie zou een gigantisch stuk saaier zijn zonder hem.

Maar Terra Nova is zelfs iets meer dan een cheesefest. Tegen het einde aan komen er meer interessante verhaalontwikkelingen. Wordt ook op interessante manier gehint naar de 'badlands', een voor de kijker onbekend gebied die in seizoen 2 verder 'explored' zou worden. Jammer dat dat er niet van gekomen is.

Erg leuke serie, die helaas vroegtijdig beëindigd is. Begrijpelijk is het wel. Want ondanks dat het leuk is, kan het uiteindelijke eindproduct van de tot dan toe duurste tv productie toch niet helemaal het gewenste resultaat zijn. Zou erg tof zijn geweest als een serie voor Syfy of iets dergelijks.

Overigens vergelijkbaar met BBC serie Outcasts - Seizoen 1 (2011), die ook maar één seizoen liep. Outcasts is iets serieuzer (ook geen dino's aanwezig), en tevens iets saaier.

Ik ben er gisteren aan begonnen, maar met veel moeite de eerste aflevering afgekeken. Ik denk dat ik hem verder links laat liggen, niks voor mij

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.