Mijn Series +

Fleabag - Seizoen 1 (2016)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Phoebe Waller-Bridge
met Phoebe Waller-Bridge, Sian Clifford en Jenny Rainsford

Een hilarische en tegelijk schrijnende inkijk in de ziel en gedachten van de boze, maar met verdriet overladen vrouw Fleabag. Met haar droge humor probeert ze de zin van het leven te ontdekken en probeert ze om te gaan met een tragedie. Ze woont in Londen, slaapt met iedereen die ook maar dicht bij haar in de buurt komt en probeert overal munt uit te slaan. Ook houdt ze mensen die haar willen helpen op afstand en gaat ze de wereld met bravoure te lijf.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
Goed en apart.

avatar van Dievegge
De eerste minuten vreesde ik even dat het te veel de kant op zou gaan van flauwe grappen over seks, maar algauw wordt het beter. Phoebe Waller-Bridge speelt niet enkel de hoofdrol, maar schreef ook alle teksten, gebaseerd op een theatervoorstelling. Ze doorbreekt vaak de vierde muur met opmerkingen terzijde. De beste aflevering is de vierde, wanneer ze met haar zus op bezinning gaat. De schaamteloze humor gaat samen met een meer ernstige verhaallijn die via flashbacks tot stand komt.

avatar van brawljeff
Een zeer vermakelijke serie van en met Phoebe Waller-Bridge. Ik kende haar eigenlijk niet zo goed, maar kan haar cynische humor wel waarderen. Het blies mij niet zo omver als sommige recensies deden vermoeden. 6x 25 minuten is wel een heerlijk tussendoortje hoor!

avatar van daan258
Erg aparte serie!
Moeilijk te plaatsten maar de 6 korte episodes waren prima te doen.