ad
  • 8.112.834 stemmen

The A-Team - Seizoen 1 (1983)

Show titel: The A-Team

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 14

Datum van release: zondag 23 januari 1983

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The A-Team

Afleveringen Seizoen 1 (1983)

1. 1. Mexican Slayride (1)

Journalist Amy Allen krijgt bewijs dat het A-Team echt bestaat. Ze moet ze inhuren om een van haar collega-verslaggevers te redden die is ontvoerd door de Mexicaanse criminelen.

2. 2. Mexican Slayride (2)

Deel 2 van de pilot-aflevering waarin het A-Team gevangen is genomen door een groep guerrilla's en de bendeleider die ze gingen bevechten. In de laatste slag worden zij bijgestaan door de dorpelingen en met hun hulp is het A-Team in staat om de guerrilla's omver te werpen, de verslaggever te redden en naar huis te gaan. Eenmaal thuis, chanteert Amy Allen het team om lid te worden.

3. 3. Children of Jamestown

Nadat het A-Team een meisje redt van een gestoorde sekteleider, worden ze gevangen genomen door aanhangers van dezelfde man en als doel van een Death Hunt gemaakt.

4. 4. Pros and Cons

B.A.'s vriend wordt vastgehouden in een gevangenis waar de directeur vecht-tot-de-dood-bokswedstrijden houdt waarvan de winnaar kortstondige vrijheid ontvangt. Het A-Team schiet te hulp.

5. 5. A Small and Deadly War

Hannibal speelt kat en muis met een afvallig S.W.A.T. Team, dat in te huren is voor het plegen van moorden.

6. 6. Black Day at Bad Rock

Bij de behandeling van een ernstig gewonde B.A., meldt een achterdochtige arts van een klein stadje dit aan de sheriff, die vreest dat B.A. deel uitmaakt van een motorbende die terugkeert om haar gevangen leider te bevrijden.

7. 7. The Rabbit Who Ate Las Vegas

Het A-Team raakt betrokken bij een power-play bende, nadat twee meisjes hen vragen om hun universiteitsprofessor, die naar Las Vegas ging met een perfect gok-systeem en nooit meer terug kwam.

8. 8. The Out-of-Towners

Het A-Team neemt de zaak op van winkeliers van een New Yorkse wijk die worden afgeperst voor bescherming.

9. 9. Holiday in the Hills

B.A.'s vliegangst wordt gerechtvaardigd als het vliegtuig van het A-Team crasht in de binnenlanden waar zij moeten vechten met bergbewoners om te voorkomen dat ze een man op de brandstapel plaatsen.

10. 10. West Coast Turnaround

Het A-Team brengt producten naar de markt voor een boer die langzaam te gronde wordt gericht door een land-hongerige landbouwmagnaat.

11. 11. One More Time

De Amerikaanse regering huurt het A-Team in voor de redding van een generaal en zijn dochter van guerrilla's in Borneo.

12. 12. Till Death Do Us Part

Het A-Team moet een onwillige bruid redden die wordt gedwongen om haar overleden vaders zakenpartner te trouwen.

13. 13. The Beast from the Belly of a Boeing

Hannibal's plan om een gekaapte 747 in de lucht te bevrijden vraagt een beetje aanpassing van B.A. Murdock raakt tijdelijk blind.

14. 14. A Nice Place to Visit

Het A-Team komt een kleine stad helpen die wordt geterroriseerd door een moordzuchtige familie.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

I love it when a plan comes together!

Goede karakters en vele leuke afleveringen passeren

de revue. Pure jeugdsentiment. Drieënhalve ster van

mijn kant voor 'The A-Team'.

avatar van Flavio

Flavio

Inderdaad jeugdsentiment. Wat me vooral bijstaat (naast de begin tune) is dat er altijd veel geweld was met ontploffingen maar dat er nooit bloed vloeide, voor de rating neem ik aan. Dus dan zag je een auto 30 meter het ravijn induiken, gevolgd door één of meerdere explosies, en dan een shot van de boeven die met wat lichte kneuzingen en vieze kleren uit het autowrak kropen.

ZAP!

"In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team."

Jeugdsentiment, deel 3. Hiervoor waren we vroeger bereid geweest veel te laten of te doen, maar op tijd klaar zitten voor de buis was genoeg. Mijn Murdock t-shirtje is al lang tot stof vergaan, de herinnering blijft. Ook weer zo'n 3, of misschien wel 3,5 sterren.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen, maar Face (Dirk Benedict) vindt dat het de laatste patriottistische serie is geweest in de Verenigde Staten: Face uit The A-Team: Het traditionele Amerika van The A Team bestaat niet meer.

ZAP!

Donkerwoud - Hij heette dan ook Face en niet Brain...

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

A-Team heeft stiekum toch meer diepgang dan je in eerste instantie zou denken, het leert ons dat je met goede samenwerking en wat creativiteit veel kan bereiken ook ben je nog zo verschillend van elkaar.

inhoudelijk komt ongeveer hier op neer.Middenstanders op het platteland worden lastig geval door geweldadige dorpsidioten die vaak zijn ingehuurd door een corrupte detailhandelaar. Het A Team komt te hulp. ere onstaan een paar knokpartijend en dan weten de boeven het team te vangen. Ze worden vastgezet in een schuur bordevol gereedschrap, schroot en elektronicaen er is warempel zelfs stroom. In minder dan 10 minuten wordt een heus aanvals en verdedigingswapen gemaakt. Waardoor onze helden ontsnappen en het tuig verslaat

De Aflevering waarin gevlogen moet worden zijn het leukst vanwege de vliegangst van BA

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

The A Team keek ik vaak als kind en vond ik zeker wel leuk om te zien. Werden altijd 183402189 kogels afgevuurd en er werd nooit iemand geraakt... Dat was altijd wel een beetje vreemd maar om te zeggen dat er diepgang in zit, haha. Die creativiteit in de serie is meestal totaal niet realistisch, maar grappig bedacht

hilversum3 schreef:

Maar de manier waarop is dan weer zo verschrikkelijk over-the-top dat je d'r alleen maar hartelijk om kan lachen. Plus dat het de fight fire with fire methode propageert, waar de NRA en het militair-industrieel complex indertijd (en misschien nog wel, met alle re-runs) vast mee in z'n nopjes was. Voor niet al te snuggere Amerikanen met wapens als hobby (en daar waren / zijn er vast heel wat van) niet echt bevorderlijk.

Maar ik vond het vroeger natuurlijk vreselijk geweldig. Cijfer is dan ook puur door sentiment ingegeven, anders was er zo een hele punt of meer af gegaan.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Vroeger veel naar gekeken. Af en toe kijk ik nu weer een aflevering, want ik heb alle seizoenen in mijn bezit. Het stuntwerk blijft leuk

avatar van Scarafax

Scarafax

Blijft leuk, alhoewel ik meer van MacGyver en Airwolf was.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Coole serie met iconische characters.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Vandaag weer even aflevering gezien.