Mijn Series +

Family Guy - Seizoen 1 (1999)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Seth MacFarlane
met de stemmen van Seth MacFarlane, Alex Borstein en Seth Green

Family Guy is een animatieserie over het gezin van Peter en Lois Griffin. Lois is de stabiele factor van het gezin, maar haar man Peter is een dikke nietsnut, die telkens voor veel chaos en wanorde zorgt. Hun dochter Meg wordt altijd door iedereen genegeerd, hun zoon Chris is een leeghoofd en hun baby Stewie is een duivels ventje met een eigen wil. Het meest intelligente familielid is de hond Brian.

1. Death Has a Shadow
  2. I Never Met the Dead Man
  3. Chitty Chitty Death Bang
  4. Mind Over Murder
  5. A Hero Sits Next Door
  6. The Son Also Draws
  7. Brian: Portrait of a Dog
De eeuwige vraag, is het beter dan South Park? Naar mijn mening zijn de maatschappelijke vraagstukken minder goed uitgelicht, maar de humor is er zeker niet minder om. Heerlijk programma!

Toontje
Kan mij persoonlijk niet heugen dat deze eeuwige vraag ooit een moment gesteld is.

Volgens mij was wel vrij algemeen bekend dat vrijwel geen animatieserie in de schaduw van South Park kan staan, laat staan Family Guy.

Al blijft het wel leuk om er af en toe een paar minuten van mee te pikken.

avatar van Scarafax
De eerste seizoenen konden mij niet echt boeien... de laatste seizoenen daarintegen vind ik steeds leuker en leuker worden. Kijk er graag naar.