• 8.985.968 stemmen

The IT Crowd - Seizoen 4 (2010)

Show titel: The IT Crowd

Ontwikkeld door: Graham Linehan

Met: Chris O'Dowd, Richard Ayoade en Katherine Parkinson

Datum van release: vrijdag 25 juni 2010

Eerst uitgezonden op: Channel 4 (Verenigd Koninkrijk)

Plot The IT Crowd

Bij het Britse Reynholm Industries werken alleen maar mooie, vrolijke mensen die het ene succes na het andere beleven. Behalve dan bij de driekoppige IT afdeling die in de kelder van het gebouw gevestigd is. Jen, Roy en Moss proberen wel gewoon mee te doen in de maatschappij, maar krijgen het steeds voor elkaar om in de meest bizarre situaties te belanden.

Afleveringen Seizoen 4 (2010)

1. 1. Jen the Fredo

25 juni 2010 (22 minuten)

Roy is depressief over zijn recente breuk met zijn vriendin. Jen solliciteert naar de functie van entertainment manager. Douglas probeert een feministische stichting zover te krijgen dat ze de "Shithead of the Year" troffee terugnemen die zij aan hem gegeven hebben.

2. 2. The Final Countdown

2 juli 2010 (22 minuten)

Na een succesvol optreden bij een spelshow wordt Moss uitgenodigd voor een exclusieve club die alleen toegankelijk is voor voormalige winnaars van de show.

3. 3. Something Happened

9 juli 2010 (22 minuten)

Douglas raakt geïnteresseerd in "Spaceology", een nieuwe New Age achtige religie en spoort zijn werknemers aan om hem hierin te volgen.

4. 4. Italian for Beginners

16 juli 2010 (22 minuten)

Omdat Jen jaloers is op een collega die een goede indruk maakt op iedereen tijdens vergaderingen, doet Jen alsof zij vloeiend Italiaans spreekt, om zo als tolk voor Douglas op te kunnen treden tijdens een volgende vergadering.

5. 5. Bad Boys

23 juli 2010 (22 minuten)

Wanneer Roy en Moss na de lunch teruglopen naar kantoor is de weg afgezet vanwege een bommelding, waarop ze besluiten te spijbelen van hun werk.

6. 6. Reynholm vs Reynholm

30 juli 2010 (22 minuten)

Victoria, de tweede vrouw van Douglas, die twee weken na hun huwelijk uit het niets verdween, duikt na lange afwezigheid weer op en keert terug bij Douglas. Twee weken later wil ze alweer scheiden en een enorme som geld opstrijken.

De finale episode, hier en daar als S5 gelabeld, was toch wat een afscheid in mineur. En dat was de laatste aflevering van S4 ook al. Alsnog een 3.5 voor de overige afleveringen. Al is dat eigenlijk te veel. Maar kom ... De beste afleveringen uit de hele reeks blijft toch het bezoek aan het theater. Met grote voorsprong.

Aflevering 2: The Final Countdown

Seizoen 4 is wel het minste seizoen, waar echt memorabele momenten ontbreken. Jen die Italiaans vertaler was vond ik best geestig en aflevering Bad Boys met Moss en Roy die spijbelen en bij een bommelding eindigen was wel de leukste van deze reeks. Maar verder miste ik toch een beetje die nerdzaken en de sociaal pijnlijke dialogen uit de eerdere reeksen. De slotaflevering vond ik ook weinig bevredigend. Gelukkig kwam er een paar jaar later nog een afsluitende special uit, zodat dit niet het einde hoefde te zijn.

• 1917 stemmen

Spacejet schreef:

Ben ik het wel mee eens, met uitzondering van de 3,5 sterren, daarvoor vind ik de eerste 5 afleveringen van dit seizoen gewoon te grappig. Slotaflevering was niet al te best en kwam nogal geforceerd over, sowieso vind ik dat Douglas een te grote rol in de serie begon te spelen.

Aflevering 2 was wel heerlijk en hilarisch nerdy, tijdens Italian for Beginners heb ik vooral in een deuk gelegen met Roy's escalerende obsessie voor een brand tijdens de zeeleeuwenshow in het dolfinarium en Bad Boys vond ik een geweldig toffe Moss & Roy-episode.

4 sterren