• 11.521 nieuwsartikelen

Speelduur: 5 uur en 58 minuten

Ontwikkeld door: Monica Beletsky

Met: Tobias Menzies, Anthony Boyle en Lovie Simone

Datum van release: vrijdag 15 maart 2024

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk miniserie via Apple TV+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Manhunt

In Manhunt zien we de nasleep van de eerste Amerikaanse presidentiële moordaanslag, die op Abraham Lincoln, en de inspanningen om de idealen te behouden en te beschermen die de kern vormden voor de plannen van Lincolns wederopbouw. Ondertussen wordt er een klopjacht opgezet om de verdachte, John Wilkes Booth, te vinden.

Afleveringen

1. 1. Pilot

15 maart 2024 (54 minuten)

2. 2. Post-mortem

15 maart 2024 (56 minuten)

3. 3. Let the Sheep Flee

22 maart 2024 (51 minuten)

4. 4. The Secret Line

29 maart 2024 (50 minuten)

5. 5. A Man of Destiny

5 april 2024 (41 minuten)

6. 6. Useless

12 april 2024 (52 minuten)

7. 7. The Final Act

19 april 2024 (54 minuten)

Alle Acteurs en Actrices

John Wilkes Booth

Mary Simms

avatar van Thomas83

Thomas83

Best een leuke serie, alleen niet echt goed. De kwaliteit van de productie is van een behoorlijk niveau, maar het tijdsbeeld wordt niet helemaal opgeroepen, en de manier waarop flashbacks hier worden gebruikt doet haast wat betuttelend aan. Alsof de kijker de gebeurtenissen niet kan doorgronden als het niet direct in een flashback daarvoor wordt uitgelegd. Het maakt de serie ook wat rommelig, en de raakvlakken met het hedendaagse politieke klimaat in Amerika zijn niet altijd even subtiel.

Menzies en Linklater lijken ook totaal niet op Stanton en Lincoln, en waar Menzies goed is als altijd kan ik Linklater met zijn gekke stemmetje niet helemaal serieus nemen. Verder is Boyle ook vooral erg sterk als Booth. Hij is eigenlijk nog het meest complexe figuur in deze serie. Ik vond het daarbij wel interessant dat de serie hem sympathieker doet overkomen dan president Johnson. Als geschiedenisles is dit ook nog best een interessante serie voor iedereen die slechts oppervlakkig bekend is met de Amerikaanse geschiedenis.

avatar van peter74

peter74

Thomas83 schreef:

Ik vond het ook een raar, irritant niet passend stemmetje, maar blijkbaar zou hij zo echt geklonken hebben.

Contemporary newspaper reports after Lincoln's Gettysburg Address describe his speaking voice as high-pitched and sometimes "scratchy", not the booming voice of an accomplished orator one would expect. The Lincoln portrayed in this series by Hamish Linklater is accurate as to the President's speaking voice.