• 8.986.007 stemmen

SAS: Rogue Heroes - Seizoen 1 (2022)

Show titel: SAS: Rogue Heroes

Ontwikkeld door: Steven Knight

Met: Alfie Allen, Connor Swindells en Jack O'Connell

Datum van release: zondag 30 oktober 2022

Eerst uitgezonden op: Epix (Verenigde Staten)

Plot SAS: Rogue Heroes

Het is de zomer van 1941, in Caïro tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een jonge officier genaamd David Stirling heeft een radicaal plan dat tegen alle moderne oorlogsregels indruist: de vijand aanvallen waar ze het het minst verwachten, namelijk van achter hun eigen linies. Ondanks de intense tegenstand van velen geeft Winston Churchill Stirling persoonlijk toestemming om de sterkste, slimste en meest meedogenloze undercoversoldaten te rekruteren die hij kan vinden voor een van de interessantste militaire organisatie ter wereld: de Britse Special Forces, wereldwijd bekend onder de naam SAS.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

30 oktober 2022 (55 minuten)

zoutzak

30 oktober streamt de eerste episode!

avatar van DreamTech

DreamTech

goeie mini serie gewoon kijken heb een vermoeden dat er misschien een 2e seizoen komt van mij mag het !

avatar van DreamTech

DreamTech

zoutzak schreef:

30 oktober streamt de eerste episode!

hele seizoen is al te vinden

DreamTech schreef:

hele seizoen is al te vinden

Yep, inmiddels door HBO opgepikt. BBC doet één episode per week.

Toffe serie. Wat ongebruikelijke toon bij de WWII setting, blijkt ook uit de muziekkeuze. Rock muziek in de jaren 40 voelt toch wat vreemd aan.

Het resultaat is bepaald geen Band of Brothers maar wel een vermakelijk geheel. Niet de voltallige cast overtuigd maar de actiescenes doen dat gelukkig wel.

Peaky Blinders was ik snel op uitgekeken maar dit wist mijn aandacht moeiteloos vast te houden.

Bring on S2!

avatar van Marcske

Marcske

Dit kan mij niet pakken, slecht geacteerd, de muziek past beter bij een spektakelfilm dan bij een oorlogsfilm.

Veel interessant en overdreven gedoe. Jammer...

avatar van rondh

rondh

• 2097 stemmen

Leuke serie. Hoe raar ook, je wordt er bijna vrolijk van. Luchtig geacteerd, met humor. Aparte muziekkeuze, maar past wel bij de manier van het vertellen van het verhaal. Goed camerawerk. Goede sfeer. Leuke actie.

Toch wel een aanrader!

avatar van rondh

rondh

• 2097 stemmen

Marcske schreef:

Veel interessant en overdreven gedoe. Jammer...

Is best goed geacteerd hoor. En de muziek past wel degelijk bij deze serie. Hoe raar ook. Je moet het niet te serieus nemen.

rondh schreef:

Serieus neemt de serie zichzelf al niet dus dat lukt als kijker ook wel, maar wat betreft de score is men wel erg lui geweest. De meest bekende soundbites van AC/DC, Motorhead, Judas Priest, Black Sabbath. Het lijkt wel alsof iemand de minst originele Spotify playlist er in heeft geedit.

In de Vietnamoorlog past een soundtrack a la Tour of Duty, hier voelt het geforceerd.

avatar van vinnied88

vinnied88

Dit is eigenlijk mijn eerste recensie hier maar vond dat het wel waard om hiervoor een account aan te maken. WO2 boeit me sowieso al maar deze serie zit gewoon goed in elkaar en ook grotendeels op waarheid berust.

Veel humour, goede acteurs. Waaronder de hoofdrol speler die ook in sex education zit. Ben dus blij verrast. Daarom ook 5 sterren, deze staat in mijn top 5 series.

avatar van Justinvdk

Justinvdk

• 1981 stemmen

Op en top vermaak, dat is het. Of het allemaal even historisch accuraat is of diepgaand maakt me in dit geval eigenlijk niks uit. De acteurs spelen het goed, de humor is leuk, de stevige (moderne) muziek past er goed bij. Ik heb me geen seconde verveelt.

Komt er ook een tweede seizoen eigenlijk?

avatar van 1AngryMan

1AngryMan (moderator series)

Wat jammer serie gaat kapot door de meest vreselijke soundtrack en door die luchtige banale humor de serie had alle ingrediënten maar gaat ten onder aan de muziek en die vreselijke humor.

avatar van peterjames777

peterjames777

Vermakelijke serie, met dank aan de leuke leads, humor en mooie beelden. Doet me qua stijl en gevoel veel aan Peaky Blinders denken. Maar net als die serie lukt het Rogue Heroes niet om meer dan ‘leuk’ te zijn. Een 7.

Tof concept, maar hier had zoveel meer uitgehaald kunnen worden. Het is redelijk tam op een paar momenten na. Beetje aparte stijl, een combinatie van Guy Ritchie achtige sfeer in een WO II serie. Zeker de muziek was af en toe weird. Toch was het vermakelijk en seizoen 2 ga ik zeker kijken.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

stinissen schreef:

Eindelijk eens een serie met goede muziek ipv die smakeloze moderne ellende. Gevoel voor humor heb je duidelijk ook niet.

avatar van Agnimaatje

Agnimaatje

G-E-W-E-L-D-I-G-E serie; nu nog aflevering 6 kijken van 1e seizoen!

Het grote publiek is weinig bekend met de personen en de geschiedenis van de SAS en de LRDG tijdens WW2... Vandaar geen groot kijkerspubliek.

Afegezien van een paar dichterlijke vrijheden klopt imo het verhaal voor het merendeel.

Ikzelf ben van jongsaf een zeer geïnteresseerde WW2 adept, vaak tot details aan toe. Deze serie is een feestje.