• 8.985.557 stemmen

Kommissar Rex - Seizoen 1 (1994-1995)

Alternatieve titels: Commissaris Rex, Inspector Rex, Il Commissario Rex

Ontwikkeld door: Peter Hajek en Peter Moser

Met: Tobias Moretti, Wolf Bachofner en Karl Markovics

Oorsprong: Oostenrijk / Duitsland / Italië

Datum van release: donderdag 10 november 1994

Eerst uitgezonden op: SAT.1 (Duitsland)

Plot Kommissar Rex

Hij is de trots van het Weense politiekorps: de trouwe politiehond Kommissar Rex, de speurneus die zich in elke zaak vastbijt. Nadat zijn baas bij een schietpartij om het leven komt, wordt Rex toegewezen aan rechercheur Richie Moser. Maar de dood van zijn baasje heeft Rex zwaar getraumatiseerd en Moser moet alles uit de kast trekken om de herdershond er weer bovenop te helpen. Wanneer dat eenmaal is gelukt, blijken Moser en Rex een effectief duo in de misdaadbestrijding. Rex helpt zijn baasje bij het opsporen van drugs, wapens, lijken en verdachten.

Afleveringen Seizoen 1 (1994-1995)

1. 1. Endstation Wien

10 november 1994 (45 minuten)

In het centrum van Wenen ontploft een bom op het dak van een café waarbij een man gedood wordt. Het blijkt een hoge officier van de Russische geheime dienst te zijn (KGB), die smeergeld kwam ophalen. Bij de achtervolging op de dader komt het tot een schietpartij waarbij de eigenaar en trainer van de herdershond Rex om het leven komt. Inspecteur Moser voorkomt dat men de rouwende Rex moet laten inslapen. Moser is net gescheiden en vindt kameraadschap bij Rex.

2. 2. Ein Perfekter Mord

17 november 1994 (45 minuten)

De eigenaar van een restaurant overlijdt plotseling aan een hartaanval. Artsen onderzoeken de pacemaker van de man en zijn achterdochtig over de oorzaak van zijn dood. Als een ander de dood van de eerste volgt, moeten Moser en Rex snel handelen om uit te vinden wie de verantwoordelijke is.

3. 3. Flucht in den Tod

24 november 1994 (45 minuten)

Midden in de zomer vindt de Weense politie een man die is doodgevroren. Er wordt vanzelfsprekend van uitgegaan dat de man niet stierf aan een natuurlijke dood. Moser en Rex ontdekken op de vuilnisbelt overblijfselen van lichaamsdelen van een aantal vluchtelingen uit de voormalige Oostblok landen. Handel in menselijke nieren blijkt het gruwelijke motief te zijn.

4. 4. Der Tod der Alten Damen

1 december 1994 (45 minuten)

Alleenstaande oudere dames verdwijnen uit hun Weense appartementen. Moser vermoedt dat de dames het slachtoffer zijn van gemeen spel. Als zijn vermoedens worden bevestigd, ontdekt hij dat mogelijk meer dan één persoon betrokken is bij de moorden.

5. 5. Tanz auf dem Vulkan

8 december 1994 (45 minuten)

Een gevangene, die onder gewapende escorte een bezoek aan de tandarts brengt, wordt bevrijd door een vriend. De vriend wordt neergeschoten tijdens de ontsnapping. De gevangene heeft een koffer vol met radioactief plutonium bij zich en probeert te vluchten, zodat hij zijn dodelijke lading voor miljoenen dollars kan verkopen aan de hoogste bieder. Wanneer hij in het nauw gedreven wordt in een dansschool, houdt hij een klas van jonge ballerina's en hun leraar gegijzeld. Het is aan Rex om de ruimte binnen te dringen zonder gezien te worden.

6. 6. Die Tote von Schönbrunn

15 december 1994 (45 minuten)

Het lichaam van een vrouw, gekleed in alleen een rode bontjas en zeer schraal ondergoed, wordt gevonden onder een stapel bladeren in het park rondom het paleis Schönbrunn. Moser en zijn collega's vermoeden in eerste instantie dat een werknemer uit de nabijgelegen dierentuin de moord heeft gepleegd, maar al snel realiseren ze zich dat ze de verkeerde persoon te pakken hebben.

7. 7. Diagnose Mord

22 december 1994 (45 minuten)

In de psychiatrische kliniek zijn een aantal patiënten op mysterieuze wijze overleden. Een ziekenhuis patholoog vraagt dokter Graf om hulp. Alle patiënten stierven op dezelfde manier: ze werden verdronken in een badkuip. Graf stelt Moser op de hoogte en die wil onderzoek gaan doen. De gevangenisautoriteiten weigeren echter een politieonderzoek. Moser besluit om undercover te gaan als alcoholist in de instelling.

8. 8. Ein Feines Haus

29 december 1994 (45 minuten)

Het is oudejaarsavond en iedereen in Wenen viert feest, maar in een besloten appartementencomplex wordt een zwerver met geweld om het leven gebracht. Op nieuwjaarsdag krijgen Moser en zijn team te horen dat in het complex een vrouw is opgehangen. Het lijkt zelfmoord, maar dan blijkt dat de vrouw zichzelf nooit opgehangen kan hebben. Moser, Stockinger en Höllerer ondervragen de bewoners van deur tot deur of zij iets hebben gezien. De bewoners doen zich voor als fijne mensen, maar na enig onderzoek blijken de bewoners toch niet zo fatsoenlijk te zijn als ze zich voordoen.

9. 9. Amok

5 januari 1995 (45 minuten)

Stefan Lanz is lid van een yuppie-club die geregeld aan groepsseks doet. Wanneer hij ontdekt dat hij besmet is met HIV, beslist hij dat elk lid van de groep moet sterven. Helaas voor Lanz zijn Moser en Rex hem op het spoor.

10. 10. Der Erste Preis

12 januari 1995 (45 minuten)

Het lichaam van een twaalfjarig meisje, Renate Wagner, wordt gevonden aan de oevers van de Donau. Moser ontdekt dat ze voor het laatst is gezien tijdens een concert met klassieke muziek. Als een ander kind verdwijnt onder soortgelijke omstandigheden, wordt het duidelijk dat de moordenaar opnieuw heeft toegeslagen.

11. 11. Tödliche Teddys

19 januari 1995 (45 minuten)

In speelgoedwinkels in Wenen exploderen teddyberen die allemaal zijn vervaardigd door hetzelfde bedrijf. Richard Moser ligt thuis in bed met een gebroken been. Hij is echter niet zo bedlegerig en beslist dat het een goede tijd is om het nooit eindigende papierwerk in het halen. Hij komt zijn bed uit als de oplossing van de zaak nabij is en weet de dader te arresteren.

12. 12. Bring Mir den Kopf von Beethoven

26 januari 1995 (45 minuten)

De beroemde componist Ludwig van Beethoven ligt begraven op een grote begraafplaats in Wenen. Een steenhouwer van het kerkhof krijgt de opdracht om Beethovens schedel voor een particuliere verzamelaar te stelen. Wanneer de steenhouwer dood wordt aangetroffen in één van de graven, worden Moser en Rex ingeschakeld om dit te onderzoeken.

13. 13. Unter den Straßen von Wien

2 februari 1995 (45 minuten)

Er duiken lichaamsdelen op in de Weense riolering. Dokter Graf identificeert het lichaam door een tatoeage. De man blijkt betrokken te zijn geweest bij een bankoverval. Rex en Moser achtervolgen de dader uiteindelijk meters door de Weense riolering.

14. 14. Schüsse auf Rex

9 februari 1995 (45 minuten)

Moser arresteert een Russische huurmoordenaar, genaamd Karenin, die verantwoordelijk is voor het doden van een aantal zakenlieden. Mosers getuigenverklaring is cruciaal voor deze zaak. De organisatie achter Karenin ontvoert Rex en eist dat Karenin wordt vrijgelaten. Moser, Stockinger en Höllerer beginnen een wanhopige jacht om Rex te redden, voordat de ontvoerders hem doden.

Doe je ze allemaal Hotshot , goed werk btw.

avatar van Miszmi

Miszmi

stinissen schreef:

Doe je ze allemaal Hotshot , goed werk btw.

Niet allemaal vermoed ik. Tot en met seizoen 3 zijn er goede Nederlandse plots te vinden, dus die ga ik sowieso nog toevoegen. De overige seizoenen moet ik eerst goede Nederlandse plots voor hebben of Engelse niet te lange plots. Ik spreek helaas geen woord Duits

Miszmi schreef:

oki

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Ik heb niet alle afleveringen van Rex, maar wel een heleboel.Leuke serie.

avatar van Serie fanaat_mm

Serie fanaat_mm

Het allereerste seizoen van Kommissar Rex

heb ik thuis op DVD, en al vaak gezien.

Leuke serie.

Hoofdrolspeler Tobias Moretti speelt

een sympathieke rol logisch dat hij

maar tot seizoen 4 heeft meegedaan in Kommissar Rex,

die acteur Tobias Moretti, heeft veel talent dus

is hij geknipt ook voor andere rollen.

De afleveringen zijn leuk van Seizoen 1

Flucht in den tod is de spannendste aflevering.

Ik kom zelf uit Zuid Limburg

Serie fanaat_mm schreef:

Ik kom zelf uit Zuid Limburg

dus ik heb geen moeite met Duitse of Engelse taal,

wel met Franse taal .

En nu ook nog zinsopbouw en interpunctie in de Nederlandse taal onder de knie krijgen zodat we helemaal tevreden kunnen zijn.

(Zelfde regio )

avatar van Serie fanaat_mm