- Home
- Series
- Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities
- Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities - Seizoen 1 (2022)
Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities - Seizoen 1 (2022)
Alternatieve titels: 10 after Midnight, Cabinet of Curiosities, Guillermo del Toro Presents 10 after Midnight
IMDb beoordeling: 7,0 (56.056)
Afleveringen: 8
Speelduur: 7 uur en 24 minuten
Ontwikkeld door: Guillermo del Toro
Met: Essie Davis, Andrew Lincoln en Hannah Galway
Oorsprong:
Verenigde Staten
Datum van release: donderdag 27 oktober 2022
Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)
On Demand:
- Bekijk seizoen 1 via Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op Ziggo
Plot Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities
Anthologieserie waarvan alle acht afleveringen, elk een uniek verhaal, in zekere zin gerelateerd zijn aan het klassieke horrorgenre, met choqueergehalte. Twee episodes zijn gebaseerd op korte verhalen die de beroemde regisseur en Oscarwinnaar Guillermo del Toro, ook creatief ontwikkelaar van deze serie, zelf heeft geschreven; de overige zijn originele werken van andere filmmakers. Dit levert een gevarieerde collectie aan sinistere verhalen af, elk met een persoonlijke introductie van Del Toro zelf.
Afleveringen Seizoen 1 (2022)
-
1. Lot 36
27 oktober 2022 (45 minuten)
Om zijn schulden af te betalen, koopt een man een opslagruimte met mysterieuze inhoud, die hij wil verkopen. Maar al gauw belandt hij in een levensgevaarlijke, hopeloze situatie.
-
2. Graveyard Rats
28 oktober 2022 (37 minuten)
Een grafrover heeft het voorzien op de kostbaarheden in een duur nieuw graf, maar om ze te bemachtigen moet hij zich door een wirwar aan tunnels en een leger ratten zien te werken.
-
3. The Autopsy
26 oktober 2022 (57 minuten)
Een ervaren sheriff onderzoekt een lichaam in het bos en roept de hulp in van een bevriende patholoog-anatoom om een reeks huiveringwekkende gebeurtenissen te verklaren.
-
4. The Outside
26 oktober 2022 (1 uur en 03 minuten)
Stacey wil erbij horen op het werk en gaat een populaire lotion gebruiken die een alarmerende reactie teweegbrengt. Intussen vindt er een verontrustende transformatie plaats.
-
5. Pickman's Model
27 oktober 2022 (1 uur en 02 minuten)
Kunststudent Will ontmoet de introverte Richard, wiens angstaanjagende schilderijen een zeer verontrustend effect hebben op Wills realiteitszin.
-
6. Dreams in the Witch House
27 oktober 2022 (1 uur en 01 minuut)
Jaren na de dood van zijn tweelingzus begeeft een onderzoeker zich middels een speciale drug in een duister, mysterieus rijk. Hij is vastbesloten zijn zus terug te vinden.
-
7. The Viewing
28 oktober 2022 (56 minuten)
Een welgestelde zonderling nodigt vier bekendheden uit in zijn stijlvolle landhuis voor een unieke ervaring, maar hun fascinatie slaat al vlug om in doodsangst.
-
8. The Murmuring
28 oktober 2022 (1 uur en 03 minuten)
Ornithologen Nancy en Edgar rouwen om hun dochter en vertrekken naar een afgelegen huis om vogels te bestuderen. Maar het huis heeft een tragische, gruwelijke geschiedenis.
Trailer & andere video's
Alle MediaReviews & comments
mcdaktari
-
- 6288 berichten
- 0 stemmen
Net Autopsy, de eerste aflevering gezien. Ik hou wel van dit soort mysterieuze verhalen. En ik vind het wel fijn dat er nu iedere dag 2 afleveringen worden geplaatst op Netflix, dus vandaag 2 en morgen weer 2 enz. Dus dan weet ik nu al wat ik deze week iedere avond ga kijken. Ik ben sowieso al een liefhebber van Guillermo del Toro zijn films. Nu nog even de 2e afl. kijken, The Outside.
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Wow, wat een zalige anthology horror-mysterie reeks, vooral het mysterieuze, de sfeer is van uitmuntende makelij. Anthology horror op z'n best.
Vascago
-
- 4736 berichten
- 3249 stemmen
Net Autopsy, de eerste aflevering gezien. Ik hou wel van dit soort mysterieuze verhalen. En ik vind het wel fijn dat er nu iedere dag 2 afleveringen worden geplaatst op Netflix, dus vandaag 2 en morgen weer 2 enz. Dus dan weet ik nu al wat ik deze week iedere avond ga kijken. Ik ben sowieso al een liefhebber van Guillermo del Toro zijn films. Nu nog even de 2e afl. kijken, The Outside.
Vreemd dat je Autopsy gisteren hebt gezien terwijl de 1ste 2 afleveringen bij mij Lot 36 en Graveyard Rats zijn.
Net Lot 36 gezien en als dit niveau wordt volgehouden dan blijft het zwaar genieten.
EasyRider66
-
- 19 berichten
- 26 stemmen
Net de eerste aflevering, Lot36, gezien. De sfeer is wel mooi, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er verder niet veel boeiends aan vond, op het saaie af, er gebeurde bar weinig tot de laatste 10 minuten, die waren wel lekker. Ik ga nog niet beoordelen, eerst maar eens de 2e aflevering kijken.
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Vascago dat is inderdaad vreemd, maar volgens de beschrijving is afl.1 Autopsy en afl.5 is Lot 36.
Dus ik denk dat er een fout gemaakt is. Maar volgens Moviemeter is het ook nog niet beschikbaar op Netflix. Terwijl ik het daar toch aan het kijken ben.
Indd volgorde afleveringen klopt hier totaal niet,
Afl.1 Lot36
Afl.2 Graveyard Rats
Afl.3 The Autopsy
4 The Outside
5 Pickman's Model
6 Dreams in the Witch House
7 The Viewing
8 The Murmuring
maurice32
-
- 1194 berichten
- 1681 stemmen
Aflevering 3 , the autopsy tot nu toe de beste.
De andere afleveringen ook zeer vermakelijk.
3 2 1 cut
-
- 976 berichten
- 94 stemmen
Heerlijk, heerlijk, heerlijk ! Het betere werk. Vanavond op naar afleveringen 3 en 4. Later nog eens een meer diepere review. Nu gewoon lekker kijken. Trouwens: acteerwerk van Mister Masson is subliem in Graveyard Rats.
Edit: de laatste minuten van aflevering 4 The Outside zijn echt geniaal gek
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
mild amusant.
voor elk stukje doet del toro een 'hitch-momentje' met de stem van dr. Klahn uit K.fried movie. Die zijn hilarisch slecht maar wel onbedoeld grappig. De nadruk ligt hier meer op viezigheden dan op spanning. Plus veel ouderwets del toro gedoe gebracht door cgi. Heb nog niet alle afleveringen gezien maar ik hoop dat een regisseur een episode heeft gedaan met louter practical sfx geheel tegen het zere been van de 'meester'.
maurice32
-
- 1194 berichten
- 1681 stemmen
Aflevering 7 the viewing vond ik persoonlijk de slechtste, wel leuk om Peter Weller ( RoboCop) nog eens te zien .
mcdaktari
-
- 6288 berichten
- 0 stemmen
Ik moest wel lachen dat Randall bij afl. 7 The Viewing op het laatst nog snel wat coke pakte voordat hij naar buiten rende hahaha.
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Na alle 8 afleveringen te hebben gezien, ervaarde ik duidelijke verandering van genre en sfeer, vooral vanaf aflevering 5 'Pickman's Model' kwam er beduidend meer duistere fantasy aan te pas en op een wijze gebracht, dat het me zeer kon bekoren. Enkel vond ik de laatste aflevering 'The Murmuring' de minste vd reeks en vond het echt zelfs heel pak minder, een teleurstellend einde van deze, voor de rest, top anthology horror serie. Ik ga mijn volle punten dan ook 'verlagen' naar een 9/10.
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Crispin Glover is weer heeerlijk in Pickman's Model, wat een creepy aflevering
Esteban
-
- 3595 berichten
- 1813 stemmen
Lot 36 was helaas een zwakke start, ondanks een prima Tim Blake Nelson. Hopelijk alleen maar beterschap.
NRT
-
- 800 berichten
- 439 stemmen
Ik lees hier dat sommigen Lot 36 een slechte aflevering vonden en bijvoorbeeld alleen de laatste 10 minuten goed vonden. Ik vond juist de opbouw tijdens de aflevering heel goed.
Het begint al met zijn racistische gedachtegoed. Ook zijn gebrek aan empathie bij dat bieden en zijn associale gedrag t.o.v. die Latijnse mevrouw werkten mee aan zijn karakter. Echt aangenaam is hij niet te noemen en dat speelt zeker bij dat einde een grote rol. Trouwens echt een goed en creepy monster. Dat gespeel met de lichtknop maakt het trouwens extra spannend.
Graveyard Rats vond ik ook echt goed, omdat dat simpelweg voor het grote deel rond 1 persoon ging en de acteur het geweldig deed. Ook gruwelijk om die grote rat en dei zombie te zien. Zeker toen hij die van twee kanten zag komen. Het einde dat hij in dat graf belandde was ook heel goed gedaan.
lang pee
-
- 1696 berichten
- 753 stemmen
Ik heb er naar gekeken, de eerste aflevering vond ik nog redelijk, maar dan de tweede met die enorme rat, toen had ik wel gehad. Ook de volgende afleveringen vond ik niets bijzonder, misschien waren mijn verwachtingen te hoog want de meeste reviews die ik vond waren bijna allemaal bijzonder positief. Eerlijk gezegd vond ik het nogal kinderachtig, sorry niets voor mij....
Corcicus
-
- 2551 berichten
- 3556 stemmen
Dit vond ik toch verre van schitterend. Wisselvallige omnibus waarin geen enkel verhaal echt uit de verf komt. Echt eng wordt het eigenlijk nooit, kitsch wel.
Esteban
-
- 3595 berichten
- 1813 stemmen
"Vond je echt niets anders om aan te raden? Zo flauw zeg, onnozel en kinderlijk zelfs." Aldus mijn ouders die het opgegeven hebben na twee episodes. Misschien toch wel iets te vroeg?
Voorlopig ben ik ook niet bepaald onder de indruk hiervan. Van een project waar del Toro aan verbonden is had ik wel iets sterkers verwacht. Het lijkt soms wel Creepshow met grotere namen en budget. Maar goed, ik bijt door. Uiteindelijk zal ik alles wel bekijken, er zit alleen geen haast achter.
cor1946
-
- 1061 berichten
- 1499 stemmen
Er zitten wel saaie afleveringen bij die ik niet afkijk(gaap)3 sterren meer niet
james_cameron
-
- 5971 berichten
- 9108 stemmen
Wisselvallige verzameling horror-verhalen, met slechts weinig positieve uitschieters. Lot 36 en The Autopsy zijn uitstekend, maar daar tegenover staan miskleunen als The Outside en vooral Dreams In The Witch House. Die laatste, met een lachwekkende houten klaas-rol van Rupert Grint, is echt te oubollig voor woorden. Hier had wel wat meer ingezeten, al met al. Lichte tegenvaller derhalve van producent/ schrijver Guillermo Del Toro.
Pip2020
-
- 82 berichten
- 19 stemmen
Ok, ik zal wel een gen missen.
Choqueergehalte, waar en wanneer ongeveer?
Horror?
Eigenlijk vind ik het gewoon saai. Dus na 5,5 aflevering gooi ik de handdoek in de ring.
Geef mij maar gewoon Alfred Hitchcock Presents!
Pip2020
-
- 82 berichten
- 19 stemmen
Wisselvallige verzameling horror-verhalen, met slechts weinig positieve uitschieters. Lot 36 en The Autopsy zijn uitstekend, maar daar tegenover staan miskleunen als The Outside en vooral Dreams In The Witch House. Die laatste, met een lachwekkende houten klaas-rol van Rupert Grint, is echt te oubollig voor woorden. Hier had wel wat meer ingezeten, al met al. Lichte tegenvaller derhalve van producent/ schrijver Guillermo Del Toro.
Mee eens!
Jo1990
-
- 114 berichten
- 507 stemmen
De afleveringen zijn te kort om echt de diepgang te vinden. Ik vermaak me verder wel, een beetje 'Kippenvel' voor volwassenen. De sfeer wordt uitstekend neergezet in de verschillende tijdsferen waarin de verhalen zich afspelen. De naam van de serie doet zichzelf eer aan, want je blijft nieuwsgierig naar het einde en naar de volgende aflevering.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Wisselvallige verzameling horror-verhalen, met slechts weinig positieve uitschieters. Lot 36 en The Autopsy zijn uitstekend, maar daar tegenover staan miskleunen als The Outside en vooral Dreams In The Witch House. Die laatste, met een lachwekkende houten klaas-rol van Rupert Grint, is echt te oubollig voor woorden. Hier had wel wat meer ingezeten, al met al. Lichte tegenvaller derhalve van producent/ schrijver Guillermo Del Toro.
Hele serie zwaar afkraken en dan 3,5* wat gewoon een 7 is uitdelen. Ja ja.
Bla
-
- 756 berichten
- 2015 stemmen
Lot 36, The Autopsy en met name The Viewing waren erg goed. Dat jaren 70/80 sfeertje in de laatste en het kleurgebruik; echt prachtig. Daar stonden een paar hele slechte tegenover waarbij de witchhouse en murmuring eruit springen. Had meer ingezeten.
Cupido
-
- 503 berichten
- 1804 stemmen
The Murmering, The Autopsy en The Outside sprongen er voor mij echt in positief opzicht uit, de rest was matig tot slecht. Veel aandacht voor fantasy horror (zoals we gewend zijn van Del Toro), maar helaas vaak erg kinderachtig qua toon en veel gepaard met overacting. Met name bij Graveyard Rats en Dreams in the Witch House.
De drie verhalen die ik eruit vond springen deden allemaal iets unieks of brachten brachten naast de horror nog een laag met overtuigend drama:
- The Autopsy lijkt erg geinspireerd door Alien (1979), maar nu met een intelligente, welbespraakte buitenaardse levensvorm die slachtoffers als een parasiet aanstuurt. Het kat en muisspel op het laatst tussen alien en patholoog was erg vet gedaan!
- The Outside doet erg denken aan een aflevering van Black Mirror, maar ipv technologie nu een magische beautycreme die de menselijke moraal ter discussie stelt.
- The Murmering is een beetje een klassiek Haunted House verhaal met wat bekende tropes, maar het acteerwerk, de cinematografie en het menselijk drama zijn erg sterk en doordacht.
Hopelijk meer van deze drie in seizoen 2!
rustugan
-
- 95 berichten
- 698 stemmen
Aflevering 7 the viewing vond ik persoonlijk de slechtste, wel leuk om Peter Weller ( RoboCop) nog eens te zien .
Grappig. Ik vond #7 de beste
Bottleneck
-
- 8220 berichten
- 2091 stemmen
Een lekker ouderwets (griezel)sfeertje als rode draad door de afleveringen. Het speelt zich volgens mij ook allemaal af in het verleden. Het is niet bloedstollend maar heeft een zekere speelsheid. Dreams in The Witch House vind ik het lelijke eendje in de bijt en de drie beste:
1. The Outside: een mix van knipoog (de personages en hoe het in beeld wordt gebracht) en een serieuze ondertoon. Simpele opbouw waarin het steeds verknipter wordt, met behoud van die geslaagde mix, tot en met een heerlijk eind shot. Heb hier erg van genoten en deed ook mij denken aan Black Mirror Cupido.
2. The Autopsy: een beetje rommelig begin maar eenmaal in de kleine setting van de autopsie pakt het uit tot een benauwde body horror.
3. The Murmuring: een verhaaltje over een rouwproces. Niet de insteek die je zou verwachten na de andere afleveringen, maar eerder een persoonlijk drama met een heerlijk kalme vibe en een strak einde ( I Love You, eindelijk… bijna om emotioneel van te worden).
Thomas83
-
- 3718 berichten
- 3363 stemmen
Onverwacht heerlijke serie hoor. En geen wonder dat dit zo goed is, de hoeveelheid talent die betrokken is bij deze serie is imposant. Als we alleen naar de regisseurs kijken dan zijn de verschillende afleveringen in handen van de vaklui die verantwoordelijk zijn voor wat van de grootste (cult)klassiekers in het horrorgenre van de laatste 25 jaar of zo. Films als Cube, Splice, The Empty Man, A Girl Walks Home Alone at Night, Beyond the Black Rainbow, Mandy en The Babadook.
Veel van de afleveringen bevatten ook pure oldschool charme. Gothic horror, Lovecraft, en meer van dat soort werk. Vooral The Autopsy is echt fantastisch. Pickman's Model en Dreams in the Witch House zijn wel zwakke broeders, maar dat zijn dan ook de enige. Als dit niveau vastgehouden kan worden zie ik heel graag nog meer seizoenen volgen.
Gerelateerd nieuws
Guillermo del Toro zou enigszins opgelucht zijn als Netflix 'Cabinet of Curiosities' niet verlengt voor tweede seizoen
Guillermo del Toro onthult welke regisseurs hij wil voor seizoen 2 van zijn 'Cabinet of Curiosities': "Ik heb een lijst"
Stephen King raadt 'Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities' op Netflix ten zeerste aan
Netflix deelt nieuwe trailer voor horrorserie 'Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities'
Gerelateerde series
Breaking Bad
Drama / Misdaad
2008 - 2013
214 reacties
Chernobyl
Drama
2019
60 reacties
Game of Thrones
Fantasy / Drama
2011 - 2019
524 reacties
Rick and Morty
Animatie / Sciencefiction
2013 - 2023
221 reacties
Succession
Drama
2018 - 2023
61 reacties
Peaky Blinders
Misdaad / Drama
2013 - 2022
126 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.