ad
  • 8.076.706 stemmen

American Gods - Seizoen 1 (2017)

Show titel: American Gods

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 30 april 2017

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

American Gods

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. The Bone Orchard

Een man, gebroken en alleen, met als enige wens om lang genoeg te overleven in de gevangenis om zijn vrouw weer te zien. Krijg het onverwachtse nieuws dat hij eerder vrij wordt gelaten maar niet om de reden die hij hoopte. Verslagen en lusteloos balanceert hij op het pad tussen gekte en gezond verstand.

2. 2. The Secret of Spoon

Als Mr. Wednesday begint met de rekrutering voor de aankomende strijd, reist Shadow Moon met hem mee naar Chicago. Hier gaat hij akkoord om samen met de Slavische god Czernobog voor een een hoge inzet een partijtje dammen te spelen.

3. 3. Head Full of Snow

Shadow Moon trekt de beweegreden van zijn werkgever in twijfel. Mr. Wednesday wil namelijk een bank overvallen want elk leger heeft natuurlijk een bron van inkomsten nodig. En net als Shadow Moon denkt dat zijn leven niet gecompliceerder kan worden, doet hij in zijn motel-kamer een verrassende ontdekking.

4. 4. Git Gone

Afwisselt tussen het verleden en het heden volgen we Laura's leven en uiteindelijke dood. Hoe zij en Shadow Moon elkaar hebben ontmoet, hoe ze is gestorven en hoe het kan dat ze nu op het randje van zijn motel-kamer bed zit.

5. 5. Lemon Scented You

Shadow Moons emotionele hereniging met zijn dode en ontrouwe vrouw wordt verstoord als hij en Mr. Wednesday worden ontvoerd door de nieuwe Goden.

6. 6. A Murder of Gods

Wednesday en Shadow reizen naar Vulcan, Kentucky om een oude vriend van Wednesday te overtuigen om voor hem een speciaal zwaard te maken. Op hetzelfde moment ontmoeten Laura en Matt Sweeney een nieuwe vriend en gaan op reis.

7. 7. A Prayer for Mad Sweeney

Haar korte hereniging met Shadow is veel te snel weer voorbij. Daarom wendt Laura zich tot een onwaarschijnlijke reisgezel om haar weg terug naar het leven te vinden en terug naar Shadow. Mad Sweeney's lange, kronkelende en vaak tragische verleden wordt verkent.

8. 8. Come to Jesus

Aan de vooravond van de oorlog, moet meneer Wednesday nog de oude god Ostara aanwerven. De godin van de lente en de dageraad. Om haar voor zich te winnen moet hij een goede indruk maken en daar kan meneer Nancy mee helpen.

avatar van 606

Klinkt leuk

avatar van joolstein

joolstein

Als het goed verfilmd wordt dan is het ook leuk! het is gebaseerd op een boek Neil Gaiman. En dat is een fantastische schrijver! Vreemd maar superspannend! De serie heeft alleen wel een lange aanloop tijd! Eerst waren er geruchten eind 2013 dat HBO het boek ging verfilmen als serie. Halverwege 2014 gingen de rechten over en kreeg Starz het startsein. Inmiddels is het 2016 en zijn ze eindelijk in februari gaan filmen! Met de verwachting dat ze september 2016 klaar zijn. Tja en dan in 2017 moet het dan eindelijk gebeuren!

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

ben benieuwd

avatar van joolstein

joolstein

Het gaat nu dan toch echt gebeuren!! Er is een trailer en een eerste titel. Nu nog een datum van uitzenden?

Animosh_mm

Hm. Ik ben nog niet helemaal overtuigd. De wereld is intrigerend en de dialogen zijn goed geschreven, maar voor mijn gevoel is de serie een beetje overgestyleerd. Het voelt een beetje cheesy, al die stormen, geweldsuitbarstingen in slow-motion en een soundtrack die iets te graag wil benadrukken hoe mysterieus alles is. Maar misschien moet ik gewoon wennen. Het potentieel is er zeker.

avatar van Alathir

Alathir

Na 2 afleveringen nog steeds niet overtuigd. Tempo ligt ook traag vind ik en weer een vreemd begin. De close-ups vind ik redelijk vervelend, het zijn er te veel. Het middenstuk vond ik niet direct bijzonder, het einde mocht er dan wel zijn. Leuke cliffhanger waardoor de makers me toch over de streep trekken om niet op te geven.

Animosh_mm

Ik begrijp de klachten over het lage tempo wel, maar ik ben persoonlijk blij dat de serie haar tijd neemt om de wereld op te bouwen. De keuze om langzaam een brede verzameling van personages op te zetten in plaats van de nadruk te leggen op plotprogressie en expositie is dapper. Audiovisueel blijft het af en toe een beetje cheesy en in-your-face, maar als het werkt is het best stijlvol. En de wereld is fascinerend. Lekker complex, en erg gevarieerd. Fijn ook dat de "controversiële" elementen van het boek worden behouden. Perfect is de serie niet, maar vooralsnog vind ik het zeker de moeite woord.

Animosh_mm

Het personage van Laura is verrassend sterk! Nu heb ik een zwak voor stoïcijnse cynisten die nergens in geloven, maar ik ben vooral blij dat ze meer is dan slechts een generieke "love interest".

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Eerste aflevering is subliem. Mochten ze dit niveau vasthouden, dan is dit met afstand de beste serie sinds jááááren.

Animosh_mm

American Gods heeft mijn verwachtingen waargemaakt, maar niet overtroffen.

Wat ik verwachtte was een serie met een breed palet aan personages die op een vermakelijke en stijlvolle manier de Amerikaanse identiteit verkent - met al haar variatie, conflicten en invloeden van over de hele wereld - onder het mom van een oorlog tussen 'oude' en 'nieuwe' goden, en dat is eigenlijk precies wat ik kreeg. American Gods verveelt zelden en is bij vlagen erg stijlvol, maar het is zelden méér dan dat.

De wereld van American Gods - de goden die tussen de mensen rondlopen en net zo menselijk zijn als de mensen die hen hebben voortgebracht, als symbolen voor de scheidslijnen in de westerse geschiedenis - is niet alleen boeiend, maar ook erg vermakelijk, en die wereld wordt met veel aandacht opgebouwd. AG heeft ontzettend veel personages, en je hebt het ene personage nog niet leren kennen of je wordt alweer aan een nieuwe voorgesteld. Die variatie houdt de serie fris en zorgt voor een rijke wereld, maar het zorgt er tegelijkertijd voor dat je weinig binding opbouwt met de personages, en het constante gespring tussen verschillende plotijnen (waaronder origin stories van een heleboel goden) voorkwam dat ik echt "in" het verhaal kwam te zitten. Ik zat zelden op het puntje van mijn stoel en voelde zelden spanning over waar het verhaal naartoe zou gaan. Dat het hoofdpersonage een beetje een lege huls is helpt wat dat betreft niet.

Uiteindelijk voelt dit eerste seizoen een beetje als een proloog: de focus lag meer op het plaatsen van de stukken op het bord dan op het bewegen van die stukken. De nadruk lag voor mijn gevoel meer op world building dan op plotontwikkelingen en karakterontwikkeling. Daar is op zich niets mis mee, maar het zorgt er wel voor dat ik er nog weinig sterke gevoelens bij heb. En de stijl van de serie is weliswaar solide en past goed bij haar fantastische wereld, maar er waren weinig momenten waarop ik er echt van onder de indruk was, en door de variatie in stijlen, locaties en tijdsperioden miste het enigszins een eigen identiteit.

Maar ondanks mijn kritische punten heb ik veel plezier beleefd aan deze serie en kijk ik alvast uit naar het tweede seizoen. Het heeft een vermakelijke en rijke wereld, interessante onderliggende thema's en een fijne stijl, maar het mist nog de spanning en emotionele diepgang die de beste series hebben. 3.5*

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Vannacht aflevering 1 & 2 gezien. Apart, heel apart (limo scène). Smaakt naar meer.

• 20879 berichten

Niet mijn ding al die vele flasbacks nee dat is niet mijn ding , jammer dat ze het zo hebben geschoten de serie had voor mijn dan zeker wel potentie gehad.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Toch iets meer van verwacht en vooral gehoopt, aangezien het gelijknamige boek van Neil Gaiman erg goed is. De serie heeft zeker sterke punten; visueel steekt het allemaal bijzonder fraai in elkaar en met de casting is weinig mis. Toch loopt het allemaal niet zo lekker, met te veel personages en plotlijnen, waardoor het lastig is om grip op het geheel te krijgen. Hopelijk wordt seizoen twee beter.

avatar van brawljeff

brawljeff

American Gods Season 2 Cancelled? Bryan Fuller, Michael Green Leaving | TVLine

Het tweede seizoen loopt gevaar door het vertrekken van de showrunners.

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

brawljeff.

Zo dat zal minder zijn

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Oh hoop het toch niet zeg!

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Fascinerende serie . Heel bijzonder .

Weet iemand hoe dit soort series worden gefilm ?

Het is heel speelfilm achtig en dat maakt het gelijk heel episch . Waarom gebruiken niet alle series zo’n Camera ?

Hoe heet deze stijl ?