• 8.985.266 stemmen

Rubicon - Seizoen 1 (2010)

Show titel: Rubicon

Ontwikkeld door: Jason Horwitch

Met: James Badge Dale, Jessica Collins en Lauren Hodges

Datum van release: zondag 13 juni 2010

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot Rubicon

Will Travers is een intelligentieanalist voor het American Policy Institute (API) die voor zijn beroep codes kraakt. Als Wills wereld op zijn kop komt te staan door de plotselinge dood van zijn baas David, begint hij vragen te stellen. Hierdoor komt hij terecht in een wereld vol mysterie en gevaar en stuit hij op een samenzweringscomplot.

Afleveringen Seizoen 1 (2010)

1. 1. Gone in the Teeth

13 juni 2010 (45 minuten)

Intelligentieanalist Will ontdekt een patroon in verschillende kruiswoordpuzzels. Hij denkt dat er een link is met de dood van zijn baas David. Naarmate hij er verder induikt, wordt de zaak steeds mysterieuzer. Ondertussen zet Katherine vraagtekens bij de zogenaamde zelfmoord van haar man, multimiljonair Tom Rhumor.

2. 2. The First Day of School

1 augustus 2010 (45 minuten)

Will start zijn eerste dag als officiële opvolger van zijn baas David. Hij probeert de aanwijzingen die David heeft achtergelaten samen te voegen. Intussen ontdekt Katherine enkele geheimen over haar man.

3. 3. Keep the Ends Out

8 augustus 2010 (45 minuten)

Katherine en James Wheeler delen hun verdriet en verwarring over Toms zelfmoord, waardoor ze dichter naar elkaar groeien. Maggie's ex-man keert terug om vergeving te vragen. De zoon van David bezoekt Will op zijn werk met alweer een achtergelaten aanwijzing door David.

4. 4. The Outsider

15 augustus 2010 (45 minuten)

Truxton nodigt Will uit op een zakenreis naar Washington, waardoor zijn team zelf een belangrijke beslissing moet maken. Katherine probeert verder te gaan met haar leven en wil verhuizen, totdat ze een voicemail op Toms telefoon ontdekt met de instructie niet te verhuizen.

5. 5. Connect the Dots

22 augustus 2010 (45 minuten)

Will besluit zijn werkplek te verkennen naar medewerkers die verdacht gedrag vertonen. Ondertussen onderzoekt Katherine, na een bezoek aan haar financieel adviseur, de investering die haar man voor haar heeft achtergelaten twee dagen voor zijn dood.

6. 6. Look to the Ant

29 augustus 2010 (45 minuten)

Kale nodigt Will uit voor een dinertje en geeft hem interessante informatie. Katherine ontdekt een link tussen haar man en een oude overlijdensadvertentie die ze heeft gevonden.

7. 7. The Truth Will Out

5 september 2010 (45 minuten)

De FBI sluit API geheel af en iedereen moet een test met de leugendetector ondergaan. Will ontdekt wat interessants in het kantoor van Spangler. Katherine realiseert zich dat ze niet veilig is in haar eigen huis.

8. 8. Caught in the Suck

12 september 2010 (45 minuten)

De CIA vraagt Miles en Tanya om de ondervraging van een gevangengenomen lid van Al Queda te leiden. Ondertussen onderzoekt Will Atlas MacDowell en ontvangt Katherine een mysterieuze envelop.

9. 9. No Honesty in Men

19 september 2010 (45 minuten)

Omdat hij zich onveilig in zijn appartement voelt, besluit Will te verhuizen. Een nieuwe analist treedt toe tot het team. Katherine zoekt contact met Toms ex-vrouw om antwoorden te vinden op vragen over zijn verleden.

10. 10. In Whom We Trust

26 september 2010 (45 minuten)

Tanya wordt naar een afkickkliniek gestuurd. Will zoekt in het geheim contact met Katherine en ontdekt het laatste project van zijn baas David. Intussen wordt Ingram steeds achterdochtiger over Truxton.

11. 11. A Good Day's Work

3 oktober 2010 (45 minuten)

Will krijgt een speciale opdracht van Truxton en Tayna wordt gevraagd weer toe te treden tot het team, om te helpen met het lokaliseren van Kateb. Vanwege een bedreiging is Katherine bang haar huis te verlaten.

12. 12. Wayward Sons

10 oktober 2010 (45 minuten)

Het API-team moet samenwerken met de FBI om de terrorist Kateb te lokaliseren, voordat hij opnieuw toeslaat. Ingram maakt gebruik van een onverwachte bron om Katherine te beveiligen.

13. 13. You Never Can Win

17 oktober 2010 (45 minuten)

In de nasleep van de explosie in Galveston Bay probeert het API-team houvast te vinden. Will ontdekt de ontbrekende schakel tussen Truxton en de dood van zijn baas David. Katherine ontdekt de waarheid achter de zelfmoord van haar man Tom.

avatar van FlorisV

FlorisV

"Not every conspiracy is a theory"

Zo is het maar net. Sommige complotdenkers kunnen erg ver gaan, maar er zijn genoeg complotten met succes uitgevoerd (onlangs in de VS) en vaak lagen de mainstream media te slapen of werkten ze gewoon mee door hun politieke kleur.

Dit was gelukkig niet politiek gekleurd en best een toffe serie, spannend, met genoeg intrige en wat puzzelelementen. Leuk om een held te zien als een soort Kuifje. Hij kan niet echt vechten maar moet continue zijn hersens gebruiken. Helaas is de serie niet verder doorgegaan en 1 bijfiguur wordt wat irritant, het bleke grietje met het porceleinen gezichtje.

Kun je zo'n serie dan wel aanbevelen, is de terechte vraag als hij niet echt af is? Ik denk dat het in theorie een eindeloze serie had kunnen worden waarin steeds meer lagen van macht worden afgepeld. Ook kun je je afvragen of 1 man zoveel verschil kan maken, dus wat voor einde zou je dan hebben uiteindelijk. You never can win. Nu gewoon goed voor 13 afleveringen vermaak.

De enige serie die ik ken die er iets van weg heeft is X files. Voor mij smaakte het zeker naar meer.