ad
  • 8.180.235 stemmen

Elize Matsunaga: Era uma Vez um Crime (2021)

Alternatieve titel: Eliza Matsunaga: Once upon a Crime

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 4

Datum van release: donderdag 8 juli 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Elize Matsunaga: Era uma Vez um Crime

Elize Matsunaga schoot haar man Marcos Matsunaga in 2012 neer en hakte hem in stukken. Voor het eerst sinds de brute moord geeft Elize Matsunaga een interview over de zaak. "Ik weet nog steeds niet hoe ik moet uitleggen wat voor emotie me die trekker deed overhalen," vertelt ze. Ook familieleden en collega's van haar en haar man komen voorbij, net als journalisten en agenten die de zaak toen onderzochten.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Estado Civil: Viúva [Marital Status: Widow]

Als Elize tijdelijk uit de gevangenis wordt gelaten, vertelt ze over haar moeizame relatie met Marcos. Betrokkenen bij de zaak beschrijven de nasleep van de misdaad.

2. 2. Uma Vida de Princesa [A Princess Life]

Heeft Elize de moord met voorbedachten rade gepleegd? De aanklagers gebruikten haar verleden tegen haar. Haar motief en bekentenis werden uitgebreid onder de loep genomen.

3. 3. A infeliz idéia de Elize [Elize's Unfortunate Idea]

Elize vertelt waarom ze besloot het lichaam van Marcos in stukken te hakken. Haar advocaat legt uit hoe hij met zijn processtrategie de publieke opinie wilde beïnvloeden.

4. 4. Os Ecos do Crime [Echoes of a Crime]

Elize vertelt over haar moeilijke jeugd. Ze blikt terug op de laatste dag van haar proces, toen de rechter een verrassend vonnis uitsprak.

Ik ben gek op dit soort documentaires maar deze valt in de categorie matig.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Mwahh...een korte docu-serie over Elize Matsunaga, die haar echtgenoot in 2012 vermoordde en in stukjes sneed, om vervolgens de lichaamsdelen in vuilniszakken op zo'n 30 km van Sao Paolo her en der te dumpen. Deze serie schijnt bijzonder te zijn, want het was de enige keer tot nu toe dat Elize toestond om geïnterviewd te worden. Is dit voldoende als basis voor een goede docu-serie? Neen. Vanaf episode 1 kom je te weten dat zij het allemaal daadwerkelijk heeft gedaan. Dus, de vraag is waarom en hoe? En deze vragen worden helaas niet echt beantwoord. Tevens is het gesprek met Elize nou niet bepaald diepgravend. Het blijft allemaal aan de oppervlakte.